Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Technologia czy model biznesowy ?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Technologia czy model biznesowy ?"— Zapis prezentacji:

1 Technologia czy model biznesowy ?
Jak osiąga się sukces w sprzedaży produktów finansowych przez Internet ? Maciej Witkowski mBank, Produkty Inwestycyjne

2 dają początek Nowej Ekonomii
Nowa Gospodarka… „Radykalne zmiany sposobu używania komputera, nowe zastosowania informatyki, rozwój telekomunikacji i Internetu dają początek Nowej Ekonomii - gospodarki funkcjonującej na zupełnie innych zasadach niż tradycyjne z nowymi szansami, zagrożeniami i wyzwaniami”

3 Internetowy boom przed rokiem 2000
Liczba osób posiadających dostęp do Internetu na całym świecie-1 Liczba hostów internetowych na całym świecie-2 Przyrost w obrotach B2C w USA-3 Przyrost z dochodów z reklam internetowych na całym świecie-4 Przyrost w obrotach B2C w USA-5 Przyrost w korzystaniu z bankowości elektronicznej w USA-6 Liczba wzmianek na temat Internetu w „The Economist” Źródło:1.CyberAtlas, 2003; 2.iSociety,2003; 3. Gartner G2, 2003; 4. Jupiter Research, 2003; 5. Forrester Research, 2003; 6. NUA Internet Surveys, 2002

4 Rozwój e-biznesu Co 24 godziny ilość stron internetowych
zwiększa się o 3,2 miliona W roku 2000 wartość e-commerce w Europie wyniosła 88 mld USD Każdego miesiąca 6 mln nowych urządzeń jest podłączanych do Internetu Szacuje się, że do roku 2005 ilość użytkowników Internetu wzrośnie o 25%, t.j. do ponad 700 mln Ruch w Internecie podwaja się co 100 dni

5 J. Bezos, założyciel i CEO Amazon.com
Rozwój e-biznesu „Za pięć lat wszystkie przedsiębiorstwa będą internetowymi firmami, albo nie będzie ich wcale” Andy Grove, Prezes INTEL Internet jest jednym z największych katalizatorów zmieniających oblicze biznesu w XX wieku.” M.Dell, założyciel i CEO Dell Computers „Internet jest wielkim, olbrzymim huraganem. Jedyną stałą rzeczą w tej burzy są klienci.” J. Bezos, założyciel i CEO Amazon.com „Oblicze biznesu zmieni się w ciągu następnych 10 lat więcej niż w przeciągu ostatnich 50 lat” Bill Gates, założyciel MICROSOFT

6 Bańka internetowa Indeks NASDAQ 1990-2000 ARPANet NSFNet before 1985
World Wide Web Early Internet Era Regional Nets (NYSERNET) Post Internet Era ARPANet NSFNet before 1985

7 …Zauroczenie internetem minęło
S&P Composite vs. Radio Broadcasting Indeks, 100 = styczeń 1926 Dow Jones vs. Goldman Sachs Internet Index Indeks, 100 = maj 1996 Dlaczego?

8 mBank – pierwotne założenia mBank – pozycja docelowa
Otoczenie biznesowe mBank – na zgliszczach internetowej rewolucji 2001 2005 mBank – pierwotne założenia mBank – pozycja docelowa Post Internet Era BANK DRUGIEGO WYBORU BANK DEPOZYTOWY BRAK OPŁAT, NAJWYŻSZE OPROCENTOWANIE LOKAT BANK WIRTUALNY BANK PIERWSZEGO WYBORU INSTYTUCJA FINANSOWA OFERUJĄCA NAJLEPSZE PRODUKTY BANKOWE I NIEBANKOWE BANK OFERUJĄCY KONKURENCYJNE OPROCENTOWANIE I BRAK WIĘKSZOŚCI OPŁAT BANK WIELOKANAŁOWY

9 Produkty Inwestycyjne – na drodze do nowego modelu
Otoczenie biznesowe Produkty Inwestycyjne – na drodze do nowego modelu 2003 Post Internet Era 2005

10 SFI – model technologiczny
mBANK 1 2 6 Post Internet Era UZYTKOWNIK 5 3 1 – użytkownik składa zlecenie w systemie 2- mBank przekazuje środki do depozytariusza 3- mBank przekazuje zlecenie do AT 4- Depozytariusz przekazuje informację o środkach pieniężnych 5- AT realizuje zlecenie i przekazuje do mBanku Potwierdzenia wykonanych transakcji 6- mBank dokonuje recepcji plików i wyświetlenia informacji w interfejsie użytkownika AGENT TRAN. BANK DEPOZ. 4

11 eMAKLER – model technologiczny
mBANK UZYTKOWNIK KONTO DI w BANKU Dyspozycja Klienta Potwierdzenie wykonania INTERFEJS Przekazanie środków

12 Czy sama technologia może zapewnić sukces?
Podstawowa bariera – zmiana przyzwyczajeń Klienta Czy technologia zmienia przyzwyczajenia? Co jest katalizatorem zmiany przyzwyczajeń? Post Internet Era Model biznesowy SERWIS CENA PRODUKTY KANAŁY SPRZEDAŻY TECHNOLOGIA

13 Rynek funduszy – model tradycyjny
Dominacja sieci naziemnej (okienka bankowe, Domy Maklerskie) konieczność osobistej obecności stosunkowo skomplikowany proces zakupu Wysoka cena produktu – front load opłata za nabycie jednostek utrudnione aktywne zarządzanie kapitałem Relatywnie niewielki wybór funduszy u wybranego dystrybutora trudność w dywersyfikacji ryzyka Brak edukacji finansowej Klientów brak narzędzi i szeroko pojętej edukacji Niska skłonność do realokacji w warunkach zmienności rynku kapitałowego Post Internet Era

14 SFI – nowe spojrzenie możliwość składania zleceń 24 h na dobę
Wysoka dostępność wybranych funduszy możliwość składania zleceń 24 h na dobę minimum formalności prosty mechanizm transakcyjny Radykalne obniżenie ceny zakupu brak opłat dystrybucyjnych możliwość aktywnego zarządzania kapitałem Szeroka oferta funduszy wielu TFI możliwość dywersyfikacji ryzyka możliwość budowania personalizowanych portfeli Edukacja finansowa poprzez serwis www narzędzia doradcze

15 SFI – wyniki biznesowe Post Internet Era

16 Usługi maklerskie – model tradycyjny
Dostępność usługi w Internecie - powszechna Dostęp telefoniczny – ograniczony do godzin pracy biura Rachunek pieniężny i brokerski – rozdzielne (transfer pieniędzy trwa około 1 dnia roboczego) Środki na rachunku pieniężnym – nie oprocentowane Opłaty za prowadzenie rachunku: średnio 45 zł rocznie Opłaty transakcyjne: średnio 0,41% dla rynku akcji oraz 0,22% dla obligacji Skomplikowane applety transakcyjne dla profesjonalistów 900 tyś rachunków brokerskich, tylko 25% aktywnych, rachunków internetowych Post Internet Era

17 eMAKLER – łatwo, tanio, w jednym miejscu
Dostępność w serwisie mBanku bez dodatkowego logowania Dostęp telefoniczny – mLinia – 24 h na dobę Rachunek pieniężny i brokerski w pełni zintegrowane (transfery online) Środki na rachunku pieniężnym – oprocentowane (eKONTO) Opłaty za prowadzenie rachunku: BRAK Opłaty transakcyjne: 0,40% dla rynku akcji oraz 0,20% dla obligacji Prosty mechanizm transakcyjny dla nie wyedukowanych użytkowników Edukacja finansowa przez serwis www – reaktywacja użytkowników którzy zaprzestali inwestowania Post Internet Era

18 eMAKLER – wyniki biznesowe
mBank ma już prawie 10% rynku internetowych rachunków maklerskich. Post Internet Era Pod względem obrotów mBank dogania brokerów, którzy istnieją na rynku od kilku lat.

19 …Zauroczenie internetem minęło
Otoczenie biznesowe …Zauroczenie internetem minęło S&P Composite vs. Radio Broadcasting Indeks, 100 = styczeń 1926 Dow Jones vs. Goldman Sachs Internet Index Indeks, 100 = maj 1996 Post Internet Era Dlaczego?

20 Technologia czy model biznesowy ?
Post Internet Era Technologia czy model biznesowy ?

21 Dziękuję za uwagę. Maciej Witkowski maciej.witkowski@mbank.com.pl
Post Internet Era Dziękuję za uwagę. Maciej Witkowski


Pobierz ppt "Technologia czy model biznesowy ?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google