Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Eksperymentalna ocena jakości rozpoznawania
Na podstawie zbioru testowego Metoda resubstytucji Metoda wydzielania Metoda usuwania Metoda rotacji Metoda empirycznego uzupełnienia
2
Metoda resubstytucji zbiór uczący po zakończeniu nauki pełni rolę zbioru testowego oszacowanie błędu „optymistycznie obciążone”
3
Metoda wydzielania zbiór danych jest losowo dzielony na dwie części (pierwsza stanowi zbiór uczący, druga zbiór testowy) znaczące zmniejszenie rozmiaru zbioru uczącego oszacowanie błędu „pesymistycznie obciążone”
4
Metoda usuwania jeżeli w zbiorze danych jest m przykładów, to uczenie odbywa się na podstawie m-1 przykładów ze zbioru danych a brakujący obiekt tworzy zbiór testujący procedura powtarzana jest m razy, zmieniając za każdym razem eliminowany obiekt ze zbioru uczącego nieobciążony estymator prawdopodobieństwa błędnej klasyfikacji duża złożoność obliczeniowa
5
Metoda rotacji (walidacji krzyżowej)
modyfikacja metody usuwania zbiór danych podzielony na k podzbiorów uczenie odbywa się na podstawie przykładów z k-1 podzbiorów a podzbiór, który nie bierze udziału w uczeniu tworzy zbiór testujący procedura powtarzana jest k razy, zmieniając za każdym razem podzbiór do testowania
6
Metoda empirycznego uzupełnienia
na podstawie zbioru danych szacuje się prawdopodobieństwa a priori klas i warunkowe gęstości cech w klasach zbiór testowy jest losowany według oszacowanych rozkładów
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.