Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWiktor Olszyna Został zmieniony 11 lat temu
1
Koordynatorzy: Krzysztof BIKONIS Marek MOSZYŃSKI
OPROGRAMOWANIE DO ZARZĄDZANIA DANYMI Z SONARU WIELOWIĄZKOWEGO Z ZASTOSOWANIEM RÓŻNYCH TECHNOLOGII PROGRAMISTYCZNYCH DO WYTWARZANIA GRAFIKI 3D Koordynatorzy: Krzysztof BIKONIS Marek MOSZYŃSKI
2
Etapy projektu Specyfikacja wymagań
Analiza wymagań pod względem realizowalności Projekt Implementacja Testowanie
3
Specyfikacja wymagań Dane Aplikacja Produkt końcowy
- surowe dane z systemu wielowiązkowego - dane po wstępnej obróbce w formacie XYZ (długość i szerokość geograficzna, głębokość) Aplikacja - funkcjonalność - algorytmy przetwarzające dane na grafikę 3D - algorytmy tworzące grafikę 3D w technologii: Java3D, Direct3D, OpenGL, JOGL, VTK - testowanie algorytmów pod względem szybkości wyświetlania grafiki 3D Produkt końcowy
4
Budowa systemu wielowiązkowego
Positioning System Clock Operator Station Sound Speed Sensor Internal Ethernet Altitude (roll, pitch and heave) Sonar Head Processing Unit
5
Java 3D 1.3.1 Java 3D API dostarcza komplet interfejsów obiektowych, które umożliwiają proste i łatwe budowanie, renderowanie oraz kontrolowanie obiektów 3D i środowisk wizualnych. Przy pomocy Java 3D API można wprowadzać do aplikacji oraz apletów bazujących na technologii javowej niezależną od platformy grafikę 3D. Platforma: Java Licencja: darmowy
6
Direct3D Direct3D jest częścią DirectX i służy do programowania grafiki 3D. Direct3D udostępnia programistom interfejs każdego urządzenia 3D w systemie. Dzięki temu mamy ogromne możliwości bowiem akcelerator nie tylko ogromnie przyśpiesza grafikę, ale i udostępnia rozmaite efekty graficzne zaimplementowanie w karcie grafiki 3D. Platforma: Windows Licencja: Microsoft
7
OpenGL Biblioteka OpenGL jest zespołem algorytmów, stworzonym do programistycznej wizualizacji wirtualnego świata. Obecnie opublikowana została nowa specyfikacja OpenGL w wersji 2.0. Nowe API pozwala na lepsze wykorzystanie możliwości, jakie dają współczesne karty graficzne. Platforma: Windows, Linux Licencja: darmowe
8
JOGL 1.1 Beta 3 Project JOGL jest bezpośrednią implementacją Javy dla obsługi interfejsu OpenGL, która umożliwia wykorzystanie grafiki 3D akcelerowanej sprzętowo w aplikacjach napisanych w Javie. Jest częścią technologii zainicjowanej przez Game Group Technology w Sun Microsystems. JOGL dostarcza pełnego dostępu do API OpenGL w wersji 1.5. Platforma: Java Licencja: darmowa
9
VTK The Visualization ToolKit (VTK) is an open source, freely available software system for 3D computer graphics, image processing, and visualization used by thousands of researchers and developers around the world. VTK consists of a C++ class library, and several interpreted interface layers including Tcl/Tk, Java, and Python.
10
Przykład dla danych zawierających wrak statku
11
Przykład dla danych zawierających wrak statku
12
Przykład dla danych zawierających wrak statku
13
Przykład dla danych zawierających wrak statku
14
Przykład dla danych zawierających wrak statku
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.