Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMetody Czerwonka Został zmieniony 11 lat temu
1
STRATEGICZNE PARTNERSTWO BANKIER.PL I OPEN FINANCE Warszawa, 6 kwietnia 2006 r.
2
Pośrednictwo finansowe - wartość dodana Klient wygoda, oszczędność czasu, optymalny wybór Pośrednik finansowy Wartość dodana dostęp do szerokiego spektrum ofert finansowych w jednym miejscu niezależne, obiektywne doradztwo bezpłatna usługa dla klienta Instytucje finansowe
3
Wzrost rynku produktów finansowych w Europie Wzrost wartości detalicznego rynku lokat i inwestycji w Europie w latach 2004-2009 (w mld euro) Źródło: Datamonitor
4
Penetracja rynku produktów finansowych w Polsce w stosunku do UE Wykorzystywanie produktów finansowych, w proc. Polska 7 państw UE: Francja, Niemcy, Holandia, Włochy, Hiszpania, Szwecja i Wielka Brytania Źródło: Forresters Consumer Technolographics, 02 2005 European Study
5
Wzrost rynku produktów finansowych w Polsce Wartość udzielonych kredytów hipotecznych (w mld zł) Wartość udzielonych kredytów hipotecznych, w mld zł Źródło: ZBP Wzrost rynku kredytów konsumpcyjnych w Polsce (w mld zł) Wartość udzielonych kredytów konsumpcyjnych, w mld zł Źródło: IBnGR
6
Wzrost rynku pośrednictwa finansowego TRENDY rosnący udział pośredników integracja rozdrobnionego rynku pośrednictwa różnicowanie kanałów dotarcia do klienta (internet, off-line POK, agenci, itd.) przez pośredników Udział pośredników w udzielanych kredytach hipotecznych: 2005 – 15% 2009 – 30% W udzielanych kredytach konsumpcyjnych: 2009 – 41% Źródło: IBnGR
7
Rosnące znaczenie poszukiwania i porównywania w Internecie ofert produktów finansowych przed podjęciem decyzji o zakupie. Znaczenie internetu w poszukiwaniu informacji o produktach finansowych Poszukiwanie w Internecie informacji o produktach finansowych w USA 2004 2003 Źródło: Forrester, 2005
8
Bankier.pl S.A. – lider wśród portali finansowych UŻYTKOWNICY BANKIER.PL REKLAMODAWCY KLIENCI INSTYTUCJI FINANSOWYCH INSTYTUCJE FINANSOWE Bankier.pl chce być czołowym, niezależnym medium i pośrednikiem finansowym w Polsce. Wykorzystując portal i kanały dystrybucji dla maksymalizacji zysków i przepływów pieniężnych z pośrednictwa pomiędzy użytkownikami a instytucjami finansowymi/reklamodawcami, spółka tworzy długoterminową wartości dla akcjonariuszy. Misja: Pomoc w podejmowaniu dobrych decyzji finansowych Dostęp do użytkowników
9
Bankier.pl S.A. - Model działania Informacja szybka i pewna informacja z renomowanych źródeł Doradztwo doradcy finansowi, infolinia, opinie ekspertów, poradniki, narzędzia i kalkulatory pomagające podejmować dobre decyzje finansowe Transakcja prosty i wygodny zakup produktów finansowych
10
Bankier.pl S.A. – lider wśród portali finansowych Źródło: Megapanel PBI/Gemius, użytkownicy i odsłony: średnia miesięczna za X-XII 05, czas: XII 05 Dynamiczny wzrost liczby użytkowników Użytkownicy Odsłony 11,02,3271 Gazetaprawna.pl 5 23,43,65294Infor.pl4 4,12,11432Egospodarka.pl3 13,57,21672Money.pl2 18,412,47721Bankier.pl1 Średni czas spędzony w serwisie (w min.) w XII.05 Liczba odsłon w mln Liczba użytkowników (real users) w tys. Nazwa serwisuLp.
11
Pośrednictwo finansowe: Kanały dystrybucji APLIKACJEAPLIKACJE Instytucje finansowe SFINALIZOWANE TRANSAKCJE Centrum Finansowe System Partnerski Internetowe Centrum Finansowe Call center
12
Centrum Finansowe W jednym miejscu: ponad 100 produktów i usług finansowych, blisko 40 partnerskich instytucji finansowych. Uporządkowane w kategorie tematyczne m.in.: konta, lokaty, kredyty hipoteczne, samochodowe itp. Łatwe porównanie ofert i zamówienie on-line. Pomoc w wyborze najkorzystniejszej oferty (m.in. poradniki, konsultanci).
13
Programy partnerskie Programy oparte na modelu revenue sharing. System Partnerski Unikalny program dla osób indywidualnych – osób indywidualnych i drobnych firm-pośredników, Ponad 10 000 partnerów. Internetowe Centrum Finansowe Program dla partnerskich serwisów internetowych, Ponad 20 partnerskich serwisów.
14
JEDNOCZESNA REALIZACJA CELÓW SPRZEDAŻOWYCH, PROMOCYJNYCH i PR Instytucje finansowe – klienci i dostawcy produktów Bankier.pl Skuteczny i efektywny kosztowo kanał pozyskiwania klientów Precyzyjne dotarcie do osób poszukujących ofert finansowych Prezentacja informacji o produkcie w wiarygodnym, renomowanym serwisie finansowym Logotypy najważniejszych partnerów www.bankier.pl/cf/
15
Wyniki finansowe Bankier.pl Zysk nettoEBITDA 6212 3299 2000 458 356 -372 343 205 -979 -2000-100001000200030004000500060007000 2005 2004 2003 w tys. zł Przychody ze sprzedaży Rosnąca rentowność Spółki
16
Bankier.pl S.A. – lider wśród portali finansowych Niezależny pośrednik finansowy – zaufanie klientów Mocny brand Rosnąca baza lojalnych odbiorców Wypracowane relacje z blisko 40 instytucjami finansowymi Strategiczne partnerstwo z Open Finance: – wykorzystanie możliwości rynku off-line bez ponoszenia kosztów i ryzyka rozwoju własnej sieci
17
Open Finance jest ogólnopolską firmą doradztwa finansowego. Doradcy oferują kredyty hipoteczne, produkty inwestycyjne oraz ubezpieczeniowe największych instytucji finansowych – pomagają zarządzać Open Finance tworzą managerowie, którzy zbudowali w Polsce kategorię doradztwa finansowego. Model biznesowy Open Finance opiera się na niezależnym doradztwie finansowym (z ang. advice driven distribution), znanym od dłuższego czasu na świecie. Firma powstała w lutym 2004 roku, w czerwcu działalność rozpoczął pierwszy oddział. Spółka posiada licencję KPWiG na dystrybucję funduszy inwestycyjnych, a każdy z doradców – licencję KNUiFE. finansami osobistymi. Open Finance - o firmie
18
W Open Finance dostępne są produkty kredytowe, inwestycyjne i ubezpieczeniowe 39 polskich i zagranicznych instytucji finansowych oraz oferty specjalne, dostępne tylko u doradców finansowych. Open Finance dysponuje ofertą: kredytów hipotecznych 23 banków, jednostek funduszy inwestycyjnych 12 polskich i zagranicznych TFI oraz produktów ubezpieczeniowych typu unit-link. W oddziałach dostępne są też m.in.: fundusze hedgingowe, fundusze funduszy, plany systematycznego oszczędzania oraz portfele modelowe. Open Finance współpracuje z największymi instytucjami finansowymi: Aegon Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, Allianz TFI, TFI Banku Handlowego, BGŻ, BOŚ Bank, Bank BPH, BPH Bank Hipoteczny, BPH TFI, Bank Zachodni WBK, Deutsche Bank PBC, Dom (Getin Bank), DWS Polska TFI, Euro Bank, Europa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, Fortis Bank Polska, Franklin Templeton Investments, GE Money BankMieszkaniowy, Getin Bank, GTFI, IDM SA, ING Bank Śląski, Invest-Bank, Kredyt Bank, mBank (BRE Bank), Bank Millennium, Millennium TFI, MultiBank (BRE Bank), Nordea Bank Polska, Nykredit Realkredit A/S Oddział w Polsce, Pekao, PKO Bank Polski, Raiffeisen Bank Polska, Santander Consumer Bank, SEB TFI, Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń, Skarbiec TFI, Superfund TFI, Union Investment TFI, World Investment Opportunities Funds. Open Finance - produkty i współpraca
19
Open Finance - obsługa 20 nowoczesnych placówek w największych polskich miastach ponad 100 doskonale przeszkolonych doradców finansowych sieć mobilnych doradców Optimia silny brand know-how obsługi klientów w kanale bezpośrednim Lokalizacja oddziałów Open Finance
20
Open Finance - doradca finansowy Rola doradcy finansowego analiza rynków finansowych analiza finansów osobistych Klienta dopasowanie oferty do indywidualnych potrzeb kontakt z instytucjami finansowymi (banki, TFI etc.), monitorowanie procesu przygotowanie dokumentacji opieka nad Klientem, pomoc w podejmowaniu kolejnych decyzji finansowych dodatkowo: doradztwo w zakresie nieruchomości, przygotowanie analiz rynkowych
21
Open Finance - wyniki Sprzedaż produktów inwestycyjnych W 2005 r. sprzedaż produktów inwestycyjnych za pośrednictwem Open Finance wyniosła 51 mln zł, z czego: 41,2 mln zł stanowiły inwestycje jednorazowe, 9,8 mln zł to inwestycje regularne (wartość składki rocznej i wpłat dodatkowych). II półrocze 2004 r. II półrocze 2005 r. 5,2 mln zł 44,3 mln zł wzrost 851 p.p. Open Finance jest liderem w sprzedaży produktów inwestycyjnych w Polsce!
22
Open Finance - wyniki Sprzedaż produktów kredytowych W 2005 r. za pośrednictwem Open Finance udzielono 835,6 mln zł kredytów hipotecznych. Porównując II półrocze 2005 r. z analogicznym okresem roku 2004, sprzedaż kredytowa wzrosła o 718 punktów proc. (z 96 mln zł do 690 mln zł). II półrocze 2004 r. II półrocze 2005 r. 96 mln zł 690 mln zł wzrost 718 p.p.
23
Open Finance - wyniki Sprzedaż w marcu 2006 KREDYTY: 285 mln zł złożonych wniosków INWESTYCJE JEDNORAZOWE: 17 mln zł INWESTYCJE REGULARNE: 1,5 mln zł składki rocznej LICZBA KLIENTÓW: 9 tys. osób w oddziałach
24
Partnerstwo strategiczne - zasięg medium internetowego (800 tys. użytk.) - internetowe kanały dystrybucji - silny brand w internecie - know-how dot. pozyskiwania klientów przez internet - sieć oddziałów i doradców w całej Polsce - silny brand poza intetnetem - know-how obsługi klientów w kanale bezpośrednim Partnerstwo strategiczne - Synergia: Wykorzystanie potencjału obu firm do zwiększenia transakcyjności podmiotów i promocji brandów. Model współpracy
25
Partnerstwo strategiczne dostęp do wszystkich ofert finansowych przez Internet możliwość korzystania z usług doradcy finansowego na terenie całego kraju - ważne przy zakupie skomplikowanych produktów (kredyt hipoteczny, produkty inwestycyjne). Użytkownicy Bankier.pl Internetowe Centrum Obsługi Klienta
26
Partnerstwo strategiczne wspólne produkty finansowe łączone promocje materiały edukacyjne Bankier.pl w punktach Open Finance wzajemna promocja korzystanie z portalu Bankier.pl przez doradców Open Finance wspólne opracowania i raporty dotyczące rynku
27
Bankier.pl S.A. ul. Świdnicka 13, 50-066 Wrocław tel. (71) 372 30 52; fax. (71) 346 08 48 www.bankier.pl, info@bankier.pl Niniejsza informacja nie stanowi oferty nabycia papierów wartościowych i ma wyłącznie charakter promocyjny. Informacje o publicznej ofercie akcji zostaną opublikowane w prospekcie emisyjnym, który będzie dostępny na stronach internetowych Spółki pod adresem: www.bankier.pl.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.