Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
2
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Opiekun: Bogusława Gosko Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy: Mój drugi dom Semestr/rok szkolny: II/2010/2011 …………………………………………………….
3
Mój drugi dom
4
Nasza wspaniała grupa
5
Zasady tworzenia kwestionariusza ankiety
Pytania powinny być jasno sformułowane, a język dostosowany do możliwości percepcyjnych uczniów Pytania nie mogą sugerować odpowiedzi W pytaniach należy unikać podwójnych przeczeń Przy pytaniu zamkniętym liczba możliwych odpowiedzi nie powinna być ani zbyt duża, ani zbyt mała
6
… Należy zostawić odpowiednio dużo wolnego miejsca po pytaniach otwartych Trzeba zachować rozsądną proporcję między pytaniami zamkniętymi i otwartymi, tych ostatnich może być mniej Trzeba zapewnić uczniów o anonimowości ankiety i stworzyć ku temu warunki Należy poinformować uczniów, w jakim celu przeprowadzamy ankietę i jak będą wykorzystane jej wyniki
7
Opracowaliśmy ankietę: „jacy jesteśmy”
Oto ona… Jak do tego doszliśmy!
8
Wielkości statystyczne:
Dominanta (wartość modalna, moda) to najczęściej występująca wartość. Aby obliczyć medianę z n liczb, najpierw ustawiamy je w kolejności rosnącej: a1, a2,… an . Jeśli n jest nieparzyste, to mediana jest liczbą stojącą na środkowej pozycji. Jeśli n jest parzyste to mediana jest średnią arytmetyczną dwóch liczb znajdujących się na środkowych pozycjach. Średnią arytmetyczną n liczb a1, a2,… an obliczamy ze wzoru:
9
Sposoby przedstawiania danych statystycznych:
Diagram słupkowy – histogram (przykład)
10
Wykres zależności drogi od czasu w ruchu jednostajnie przyśpieszonym – przykład.
11
Diagram: kołowy kołowy procentowy
12
Diagramy obrazkowe: Gra ALGEBRAF Sudoku OBRAZKOWE
13
Przygotowujemy prezentację multimedialną przedstawiającą wyniki ankiety :”Jacy jesteśmy”.
Podzieliliśmy się zadaniami…. Opracowujemy dane z ankiety w postaci: tabelek diagramów słupkowych diagramów kołowych wykresów
14
Co to jest ergonomia i czym się zajmuje?
Pojęcie: Zasady doboru mebli szkolnych w zależności od wzrostu uczniów: "Ergonomia oraz projektowanie ergonomiczne to dostosowanie maszyn, urządzeń i przedmiotów do potrzeb fizycznych i psychicznych człowieka."
15
Zasady oznakowania wielkości mebli do siedzenia:
· Stoliki i krzesła powinny być oznakowane numerem wielkości mebla lub odpowiednim kolorem oznaczającym jego wysokość. · Zestaw mebli powinien posiadać tę samą cechę – numeracja/kolor stołu musi odpowiadać numeracji/kolorystyce krzesła. · Prawidłowe i widoczne oznakowanie - umożliwia sprawny dobór przez ucznia stanowiska dostosowanego do jego wzrostu. Wobec tego, dobrym rozwiązaniem jest malowanie metalowych stelaży stołów, krzeseł wg podanego kodu kolorystycznego.
16
· W przypadku braku oznakowania mebli wykonać pomiary wysokości stołu i siedziska, a następnie oznakować meble odpowiednim kolorem lub numerem w sposób widoczny dla uczniów. · Wykonać na podstawie normy - i umieścić w każdej sali dydaktycznej - planszę zawierającą numery wielkości ławek, stołów i krzeseł przypisane do wysokości ciała uczniów w pozycji stojącej oraz wyróżniki kolorystyczne. · Wykonać i umieścić w każdej sali dydaktycznej przymiar do pomiaru wzrostu uczniów, który powinien uwzględniać wyróżniki kolorystyczne odpowiadające numerom wielkości mebli.
17
Pamiętajmy! Utrwalenie w świadomości młodzieży znaczenia właściwego doboru mebli dla ich zdrowia będzie sukcesem, jeśli prowadzić będzie do wyrobienia prawidłowych nawyków i do samokontroli w organizacji swojego stanowiska pracy w szkole, w domu, a w przyszłości w pracy.
18
Przypominamy wiadomości o figurach płaskich.
Rozwiązujemy zadania : Popisujemy się swoją wiedzą i umiejętnościami… obliczamy pola figur w wymiarach rzeczywistych i w skali, obliczamy wymiary wielokątów w danej skali, znając skalę wyznaczamy wymiary rzeczywiste figur.
19
Wszystko o bryłach Obliczamy objętości brył:
Obliczamy pola powierzchni brył: Obliczamy objętości brył:
20
Cechy podobieństwa trójkątów:
I cecha podobieństwa trójkątów: b‘/b = a‘/a = c‘/c = k k - skala podobieństwa ΔABC ~ ΔA'B'C' Jeżeli boki jednego trójkąta są proporcjonalne do odpowiednich boków drugiego trójkąta, to trójkąty są podobne.
21
II cecha podobieństwa trójkątów: α = α' β = β' ΔABC ~ ΔA'B'C' Jeżeli miary dwóch kątów jednego trójkąta są równe miarom odpowiednich dwóch kątów drugiego trójkąta, to trójkąty są podobne.
22
III cecha podobieństwa trójkątów α = α' b‘/b = a‘/a ΔABC ~ ΔA'B'C' Jeżeli dwa boki jednego trójkąta są proporcjonalne do dwóch boków drugiego trójkąta, a kąty między nimi zawarte są przystające, to trójkąty są podobne.
23
Dokonujemy pomiarów: korytarzy sal lekcyjnych
24
Opracowujemy zebrane pomiary
Plan kondygnacji budynku szkolnego Plan posesji szkoły
25
Przygotowujemy się do zaprezentowania naszej pracy na forum szkoły
Poszczególne zespoły: Grupa osób analizują, poprawiają i uzupełniają wcześniej opracowane wyniki pracy opracowuje harmonogram prezentowania wyników pracy
26
Występ przed publicznością…
Mam tremę… Słuchają mnie… Jest dobrze…
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.