Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
SPORTOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
Rodzaje zajęć pozalekcyjnych w gliwickich szkołach: 1/ zajęcia treningowe w klubach sportowych i udział w zawodach klubowych, 2/ starty w zawodach międzyszkolnych organizowanych przez Szkolny Związek Sportowy, które mają za zadanie wyłonienie najlepszych drużyn i zawodników do rozgrywek rejonowych i później wojewódzkich; dla najlepszych są to starty również w finałach ogólnopolskich,
2
3/ treningi i udział w rozgrywkach Sportowych Lig Międzyszkolnych (SLM),
4/ zajęcia pozalekcyjne organizowane w ramach SKS-ów, 5/ sportowe imprezy okolicznościowe organizowane dla uczniów własnej szkoły, bądź dla kilku szkół albo jako otwarte zawody dla wszystkich chętnych, 6/ starty w zawodach ogólnopolskich w ramach reprezentacji szkolnych, 7/ specjalistyczne lekcje WF-u na krytych pływalniach, w szczególności dla uczniów IV klas szkół podstawowych.
3
WOLONTARIAT NAUCZYCIELI WF POMOC KLUBÓW SPORTOWYCH
Rola samorządu terytorialnego w kształtowaniu sportu szkolnego w Gliwicach: WSPIERANIE DOFINANSOWYWANIE STWARZANIE WARUNKÓW Wsparcie finansowe i pozafinansowe sportu szkolnego z innych źródeł: SPONSORZY RODZICE WOLONTARIAT NAUCZYCIELI WF POMOC KLUBÓW SPORTOWYCH
4
Rola WF-istów na lekcjach WF-u oraz na zajęciach pozalekcyjnych.
POSTAWA FACHOWOŚĆ ZAPAŁ DO PRACY PODZIĘKOWANIA ZA PRACĘ i ZAANGAŻOWANIE WF-istów i DYREKTORÓW SZKÓŁ!!!
5
Klasy I-III: gry i zabawy czy zajęcia sportowe?
WAGA wczesnej edukacji sportowej u dzieci (cele). Przykład negatywny: nie potrafię zrobić mostka, nie potrafię stać i chodzić na rękach, nie potrafię zrobić gwiazdy, nie wspominając już o salcie 304,5 km w 10 godzin na rowerze 42 km 195 m w czasie 4:39:56 w biegu Klasy I-III: gry i zabawy czy zajęcia sportowe?
6
Rola rodziców w edukacji sportowej. 1/ „niewykształceni” sportowo
2/ niedoceniający roli sportu 1/ aktywni sportowo (rekreacyjnie), zdrowy tryb życia 2/ świecą swoim przykładem – „zarażają” sportem MAGNESY przyciągające do sportu: nauczyciel – trener – komfort bazy sportowej
7
PODIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUM
Zaproponowanie sportu Jak? Gdzie? Kiedy? Nowe możliwości Hale sportowe (boisko do piłki ręcznej i futsalu): ZSO nr 11 – ul. Górnych Wałów ZST-I – ul. Chorzowska ZSE-U + ZSO nr 1 – ul. Kozielska Olimpijska kryta pływalnia – ul. Toszecka PODIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUM
8
AZS GLIWICE – siatkówka, judo, tenis stołowy
Kontakt uczniów z gliwickimi klubami sportowymi. Uczniowie na widowniach sportowych. AZS GLIWICE – siatkówka, judo, tenis stołowy GZKS SOŚNICA – piłka ręczna GKS PIAST Gliwice – piłka nożna, szermierka SKS MUSZKIETER – szermierka PA NOVA, JANGO – futsal [w tym miejscu przewodniczący GFO przerwał prezentację ze względu na niewielką ilość czasu pozostającą do końca forum]
9
Akt oskarżenia = diagnoza: na widowniach sportowych zauważa się mało uczniów
Podejrzani = winni (?): Szkoły, nauczyciele WF (informacja) Kluby sportowe (informacja, marketing) Organizatorzy imprez (uatrakcyjnienie imprez, uaktywnienie kibiców) Lokalne media Samorząd (informacja, promocja) ???
10
PODIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUM
Większa rozpoznawalność Gliwic Powstanie nowej „marki” miasta Będzie generatorem rozwoju miasta Dostarczy gliwiczanom nowych form rozrywki -> -> Kulturalnej i sportowej (aktywnie i biernie) Podniesie na wyższy poziom gliwicki sport w klubach Zrewolucjonizuje bazę sportową dla uczniów
11
Czy sami uczniowie: … mogą mieć wpływ na rozwój sportu w naszym mieście ? … mogą wskazać kierunki rozwoju sportu lokalnego ? … pomóc organizatorom zajęć w znalezieniu recepty na małą frekwencję na lekcjach WF, na imprezach sportowych (biernie i czynnie) ?
12
wychowania fizycznego
… a jakie będzie GFO na temat wychowania fizycznego w roku ???
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.