Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałOliwia Kaliciński Został zmieniony 11 lat temu
1
Nauka tańca w szkole - przykład dobrej praktyki Marzanna Rutkowska Białystok 2010
2
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Plan prezentacji 1. Słowo wstępu. Porównanie pracy trenera w klubie 1. Słowo wstępu. Porównanie pracy trenera w klubie i w szkole. i w szkole. 2. Cel moich działań. 2. Cel moich działań. 3.Trudności, które napotykam. 3.Trudności, które napotykam. 4. Możliwości związane z nową formą organizacji zajęć. 4. Możliwości związane z nową formą organizacji zajęć. 5. Wnioski. 5. Wnioski.
3
Porównanie pracy trenera w klubie i w szkole Klub tańca Klub tańca selekcja dzieci na kursach tańca selekcja dzieci na kursach tańca dużo pracy i wysiłku daje szybki efekt, ale tylko u najzdolniejszych i najbardziej pracowitych dużo pracy i wysiłku daje szybki efekt, ale tylko u najzdolniejszych i najbardziej pracowitych szybkie zdobywanie wyższych klas tanecznych przez dzieci uzdolnione, zniechęca dzieci mniej zdolne szybkie zdobywanie wyższych klas tanecznych przez dzieci uzdolnione, zniechęca dzieci mniej zdolne duży odpad słabszych jednostek duży odpad słabszych jednostek promuje dzieci z dobrze sytuowanych materialnie rodzin promuje dzieci z dobrze sytuowanych materialnie rodzin praca nastawiona na sukces praca nastawiona na sukces Szkoła w grupie znajdują się dzieci o różnym stopniu zdolności nauczyciel nastawiony jest na efekt wszystkich uczniów – nie wybiera i nie selekcjonuje, słabsi też muszą znaleźć swoje miejsce w zespole praca zdecydowanie bardziej wychowawcza młodzież ze zróżnicowanych środowisk, również pod względem materialnym dużo pracy – nie zawsze zadowalający efekt
4
Cel moich działań Wychowanie człowieka : - zdrowego - -sprawnego fizycznie - -otwartego na wyzwania - -odważnego w prezentacji siebie i swoich poglądów - -aktywnego fizycznie, poszukującego aktywności fizycznej - -wrażliwego na piękno (ruch, muzyka, ubiór, scenografia…) - -wdrożonego do systematycznej pracy - -osiągającego założony cel (zmotywowanego do działania) - -radosnego – cieszącego się życiem (sukces) - -potrafiącego współdziałać w grupie - -odpowiedzialnego (za siebie i zespół) - -kreatywnego (znajduje wyjście z trudnych sytuacji; umie stworzyć choreografię)
5
Wrażliwość Współpraca Fair play Szacunek dla pracy Odwaga Motywacja Kreatywność Muzykalnoś ć Umiejętności Wytrzymałość, Siła Kondycja Prawidłowa sylwetka i koordynacja ruchowa Zdrowie psychiczne i fizyczne
6
Trudności, które napotykam Szkolenia dla nauczycieli Szkolenia dla nauczycieli Nabór do grupy Nabór do grupy - atrakcyjność zajęć na tle innych sportów - atrakcyjność specjalizacji tanecznej na tle innych tańców. - popularność formy
7
Trudności, które napotykam Różny poziom sprawności uczniów Różny poziom sprawności uczniów zdolności i wydolność fizyczna zdolności i wydolność fizyczna indywidualne predyspozycje i zainteresowania indywidualne predyspozycje i zainteresowania mobilizowanie słabszych mobilizowanie słabszych Utrzymanie wysokiej motywacji do zajęć Utrzymanie wysokiej motywacji do zajęć ćwiczyć jak nie ma występów ćwiczyć jak nie ma występów ćwiczyć jak nie ma sukcesów ćwiczyć jak nie ma sukcesów ćwiczyć jak się znudzi i przychodzi kryzys ćwiczyć jak się znudzi i przychodzi kryzys obozy, szkolenia, wyjazdy, koncerty obozy, szkolenia, wyjazdy, koncerty
8
Trudności, które napotykam Sprzedaż produktu Sprzedaż produktu Występy Występy akademie szkolne akademie szkolne w przerwach zawodów sportowych w przerwach zawodów sportowych zebrania rodziców zebrania rodziców uroczystości państwowe uroczystości państwowe Przeglądy artystyczne Przeglądy artystyczne Konkursy, turnieje, zawody Konkursy, turnieje, zawody Międzyklasowe, międzyszkolne, gminne przeglądy, pokazy Międzyklasowe, międzyszkolne, gminne przeglądy, pokazy
9
Trudności, które napotykam Współpraca nauczycieli Współpraca nauczycieli poszanowanie dla każdej dyscypliny poszanowanie dla każdej dyscypliny problem płci problem płci Postawa innych uczniów Postawa innych uczniów akceptacja środowiska młodzieżowego – problem uczniów słabych i nieśmiałych akceptacja środowiska młodzieżowego – problem uczniów słabych i nieśmiałych Postawa nauczyciela Postawa nauczyciela umiejętności nauczyciela i ucznia umiejętności nauczyciela i ucznia wiek nauczyciela wiek nauczyciela ocena postępów (umiejętności) ucznia czy jego chęci i włożonej pracy ocena postępów (umiejętności) ucznia czy jego chęci i włożonej pracy
10
Aerobik rekreacyjny
11
Zespół Mażoretek SWING
12
Wersalinka 2010
13
Polonez II LO 2006
14
Trudności, które napotykam Czas ćwiczeń Czas ćwiczeń Optymalne dwie godziny lekcyjne Optymalne dwie godziny lekcyjne Notoryczne poczucie braku czasu na ćwiczenie wszystkich koniecznych elementów treningu: Notoryczne poczucie braku czasu na ćwiczenie wszystkich koniecznych elementów treningu: Rozgrzewka, rozciąganie Rozgrzewka, rozciąganie ćwiczenia z przyrządem ćwiczenia z przyrządem tworzenie nowych choreografii tworzenie nowych choreografii powtórki w różnych konfiguracjach osobowych powtórki w różnych konfiguracjach osobowych Baza Baza sala gimnastyczna, aula, korytarz, boisko, trawnik, alejki sala gimnastyczna, aula, korytarz, boisko, trawnik, alejki
15
Możliwości związane z nową formą organizacji zajęć taniec z przyrządem (pompon, pałka, piłka, flaga, koło, freestyle, itp.) taniec z przyrządem (pompon, pałka, piłka, flaga, koło, freestyle, itp.) tańce współczesne tańce współczesne tańce towarzyskie tańce towarzyskie tańce ludowe tańce ludowe aerobik aerobik latino solo latino solo
16
Możliwości związane z nową formą organizacji zajęć Podział grup ze względu na czas trwania zajęć ze względu na czas trwania zajęć grupy stałe z przeznaczeniem konkursowym – cały etap edukacji grupy stałe z przeznaczeniem konkursowym – cały etap edukacji grupy zmienne – obowiązkowo dwa semestry grupy zmienne – obowiązkowo dwa semestry ze względu na wiek ze względu na wiek międzyklasowe, klasowe – jeden poziom wiekowy międzyklasowe, klasowe – jeden poziom wiekowy zróżnicowane wiekowo - stałe zróżnicowane wiekowo - stałe ze względu na poziom ze względu na poziom ze względu na płeć ze względu na płeć
17
Wnioski Chcę pracować tak, aby każde dziecko wkładające dużo wysiłku na moich zajęciach, osiągnęło sukces na miarę swoich możliwości Chcę pracować tak, aby każde dziecko wkładające dużo wysiłku na moich zajęciach, osiągnęło sukces na miarę swoich możliwości Pragnę, aby zajęcia dawały radość i szczęście Pragnę, aby zajęcia dawały radość i szczęście Pragnę, by były pięknym wspomnieniem (przez całe życie) Pragnę, by były pięknym wspomnieniem (przez całe życie) Chce, aby motywowały do aktywności fizycznej w życiu dorosłym Chce, aby motywowały do aktywności fizycznej w życiu dorosłym Czego Państwu i sobie życzę. Serdecznie dziękuję.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.