Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sprawdzian także dla rodziców

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sprawdzian także dla rodziców"— Zapis prezentacji:

1 Sprawdzian także dla rodziców
Pomóż swojemu dziecku przygotować się do sprawdzianu/ egzaminu

2 Różnorodność zachowań uczniów przed sprawdzianem/egzaminem
Okazywanie nerwowości i panika, rozdrażnienie (nic nie umiem..., nic nie umiem....) Różnorodność i zmienność emocji Wyszukiwanie innych zajęć Sprawianie wrażenia wyluzowania (a co mi tam ..., mam to w nosie ...) Oczekiwania zaangażowania innych członków rodziny

3 Jeśli chcesz pomóc swojemu dziecku to:
Nie daj się zwieść i sprowokować Bądź tolerancyjny – ale nie toleruj łamania przyjętych w domu zasad (w końcu egzamin to nie „koniec świata”, to pierwszy ważny sprawdzian, ale nie ostatni) Okaż zaufanie i spokój Bądź z dzieckiem na dobre i na złe

4 Strategie pomocne przed egzaminem -
Mądra zachęta Oswajanie stresu Utrzymanie energii dziecka na optymalnym poziomie Koncentracja uwagi Nie podawanie gotowych rozwiązań

5 Mądrze zachęcaj: znajdź sposoby motywowania powtarzanie „ucz się”, „za mało się uczysz” zwykle nic nie daje, rodzi poczucie niezrozumienia Jeśli się nie uczy - usiądź , porozmawiaj, pomóż zaplanować pracę

6 Oswajaj stres Pamiętaj!. Stres nie tylko paraliżuje, ale i mobilizuje, stawia organizm w gotowości. Pomaga koncentrować uwagę, sprzyja spostrzegawczości i szybkim reakcjom. Należy uczynić ze stresu sojusznika i nauczyć się nad nim panować.

7 Utrzymuj energię dziecka na optymalnym poziomie.
Zadbaj o: Relaks Ruch Właściwe odżywianie

8 Koncentruj uwagę Bez należytej dawki uwagi – szwankuje zapamiętywanie
Określ optymalny czas koncentracji dziecka (jest on różny min, ale bywa tylko 20 min) – wykorzystaj go W czasie przerw zapewnij atrakcyjny wypoczynek Przygotuj dziecko, żeby nie traciło wiary w siebie, gdy poczuje, że jest zmęczone i nie jest w stanie nic zapamiętać – po przerwie poziom koncentracji powróci Pamiętaj o powtórkach - najlepiej dwóch (druga nie później niż 12 godzi po uczeniu się)

9 Nie podawaj gotowych rozwiązań
Samodzielne rozwiązywanie zadań, tworzenie własnych schematów, notatek jest najskuteczniejszym sposobem uczenia się Znajdź kanał zmysłowy, przez który trafia do dziecka najwięcej informacji Pomóż dziecku nauczyć się uczyć, a będzie korzystało z tej wiedzy przez całe życie

10 Style uczenia się. Jak wykorzystać kanały zmysłowe
Jeśli dziecko jest wzrokowcem – niech czyta, notuje, rozrysowuje, tworzy schematy, ogląda filmy, albumy, ilustracje, podkreśla, zaznacza Jeśli jest słuchowcem – niech opowiada głośno, nagrywa kasety, słucha Jeśli jest kinestetykiem – niech dotyka, porusza się, modeluje, klei, wycina, a przerwy koniecznie wypełnia ruchem

11 Zapamiętaj! Im więcej kanałów odbioru informacji zaangażujecie w proces uczenia się, tym łatwiej będzie dziecku zapamiętać wiadomości i utrwalić je. Nie kontroluj czy dziecko się uczy– pomagaj i zachęcaj aby chciało się uczyć

12 Na zakończenie Mamo!, Tato! Pomóż mi przygotować się do egzaminu.
Wspieraj w drodze do sukcesu.


Pobierz ppt "Sprawdzian także dla rodziców"

Podobne prezentacje


Reklamy Google