Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMaciej Ducki Został zmieniony 10 lat temu
1
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
2
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych w Poznaniu im. K. Libelta ID grupy: 97/91_P_G1 Opiekun: Krzysztof Świerczyński Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Kompetencja firmy sprzedającej rośliny ozdobne przez internet Semestr IVrok szkolny: 2011/2012
4
1. Opracowanie teoretyczne zakresu tematu: -sklep internetowy, -jak założyć sklep internetowy, -wady i zalety sklepu internetowego, -cechy sprzedaży roślin przez internet, -oferowany asortyment, -przykładowe koszty prowadzonej działalności, -dochodowość, -próg rentowności.
5
Jest to serwis dający możliwość zamawiania produktów przez Internet, jedna z form handlu elektronicznego. Forma ta staje się obecnie coraz popularniejsza z uwagi na wygodę i obniżenie kosztów sprzedaży, a ponadto daje to możliwość szybkiego porównania cen u wielu dostawców. Częścią sklepów internetowych jest strona www, na której klienci zapoznają się z ofertą i składają zamówienia.
6
Aby założyć sklep trzeba prowadzić działalność gospodarczą Musimy posiadać bazę towarową, bądź kontakty z dostawcami towarów dla naszego sklepu Powinniśmy posiadać umowy z firmami kurierskimi, które będą dostarczać sprzedawane przez nasz sklep towary Trzeba zapoznać się z regulacjami prawnymi dotyczącymi handlu elektronicznego
7
Wskazane było by posiadać umowy z firmami pośredniczącymi w płatnościach elektronicznych Musimy posiadać konto www z bazą danych na zdalnym serwerze bądź własny serwer www z bazą danych Trzeba posiadać oprogramowanie sklepu Potrzebna jest domena czyli nazwa internetowa Musimy poświęcić sporo czasu na przygotowanie dobrej oferty Dobrze by było zadbać o reklamę i pozycjonowanie
8
Sporym mankamentem jest fakt, że nie mamy bezpośredniej styczności z towarem, czyli nie możemy towaru wziąć do ręki i dokładnie go obejrzeć. Kiedy otrzymamy towar z usterką, trudniej jest dochodzić swoich roszczeń. Adres sklepu zawsze wpisujmy ręcznie. Wszelkie linki mogą przekierować nas do fałszywych stron, a wtedy nasze dane padną łupem przestępcy. Mniejsza wiarygodność niż sklepów tradycyjnych.
9
Główną zaletą zakupów w sklepie internetowym jest ich szybkość oraz fakt, że możemy dokonać zakupów nie wychodząc z domu albo mieszkania. Możemy też dokonać płatności przelewem na konto. Możliwość zakupu towarów trudno dostępnych w sklepach tradycyjnych Do oferty w sklepach internetowych mamy dostęp przez 24 godziny na dobę. Dzięki temu możemy robić zakupy w dogodnej dla nas porze.
11
Jest to coraz powszechniejszy sposób sprzedaży roślin. Charakteryzuje się: -bardzo dużym wyborem -możliwością szybkiego porównywania konkurencyjnych ofert sprzedaży -szczegółowe opisy roślin -możliwość znalezienia gadunktów trudno dostępnych -pozyskaniem informacji na temat pielęgnacji każdej rośliny -oszczędność czasu
12
Rośliny dzielą się na wiele kategorii m.in. I sztuczne II żywe: -skalne-pnące - wieloletnie-cieniolubne -jednoroczne-byliny -dwuletnie-drzewa -krzewy-rośliny wodne -krzewniki-rośliny cięte
13
Każde z gatunków roślin można kupić w postaci: -nasion -cebulek -sadzonek -rozkwitniętych już roślin
14
Paczką wysyłkową np. nasionka, cebulki i rośliny sztuczne. Paczką kurierską wysyłamy doniczkowe rośliny żywe, krzewy i drzewka. Możliwy jest również odbiór osobisty
15
http://sadzonki.abc24.pl/default.asp http://www.mojsklepogrodniczy.pl/ http://rosliny.abc24.pl/ http://www.oczarjk.pl/ http://albamar.pl/products_new.php
16
Koszty stałe: - wynagrodzenie + ZUS – 3500,00zł ; - utrzymanie strony WWW – 100,00zł ; - koszt Internetu – 39,00zł; - wynajem lokalu – 500,00zł; - reklama - 1500,00zł - magazynowania kwiatów -300,00zł Łączne koszty stałe – 5939,00 zł.
17
Koszty zmienne: - połączenie z klientem przez telefon, faks, Internet - 1,50 kontakt z klientem - premia dla pracownika – 10% wartości od udanej sprzedaży usługi. - hurtowe ceny kwiatów: 0,90 zł - 5.5 zł sztuka
18
róże : 1,45 zł /sztuka gerbera : 0,85 zł /sztuka tulipan: 1,20 zł /sztuka goździk : 1,40 zł /sztuka Stosujemy marże 120%
19
Jednostkowa cena naszego produktu wynosi np.: róża 1,45 +marża1,74=3,19 gerbera 0,85 +marża 1,02=1,87 tulipan 1,20+marża 1,44=2,64 Goździk 1,40+marża 1,68=3,08 Dochodowość produktu = cena sprzedaży produktu – koszty Dochodowość wiązanki z 7 kwiatów np.: róża = 22,33 -10,15 =12,18 gerbera =13,09-5,95=7,14 tulipan=18,48-8,40=10,08 Średni dochód przykładowy:29,40/3=9,80
20
Koszty stałe/dochodowość = próg rentowności
21
Wniosek: Przy założonych kosztach stałych i obliczonej minimalnej dochodowości produktu, okazuje się, aby działalność się opłacała, musimy sprzedać miesięcznie, więcej niż 606 wiązanek kwiatów(składających się tylko z 7 kwiatów).My oferujemy wiązanki w przystępnych cenach np.: z róż 22,33;z gerber 13,09;z tulipana 18,48,-.To nie są ogromne koszty jakie musi ponieś mężczyzna kupując kwiaty dla swojej ukochanej, jak również jest wiele świąt i okazji np.: dzień zakochanych jak również okazję przykre jak pogrzeby.
22
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.