Pobierz prezentację
1
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Grażyna Szydłowska
2
INTEGRACJA PROCESU PROCES HAŁAS EMISJE GAZOWE; PYŁY WODA ODPADY ŚCIEKI
WYMAGANIA KLIENTA SATYSFAKCJA KLIENTA EMISJE GAZOWE; PYŁY PROCES WEJŚCIA WYJŚCIA ODPADY ŚCIEKI WODA ENERGIA
3
INTEGRACJA PROCESU PROCES WPŁYWY NA ŚRODOWISKO CZYM? KTO ? OCENA JAK ?
- metoda działania - urządzenia - narzędzia KTO ? - odpowiedzialność - kompetencje - świadomość WPŁYWY NA ŚRODOWISKO SATYSFAKCJA KLIENTA WYMAGANIA KLIENTA PROCES WEJŚCIA WYJŚCIA JAK ? dokumentacja RYZYKO ZAWODOWE ZNACZACE ZAGROŻENIA OCENA - metody oceny - parametry - wskaźniki
4
ZARZĄDZANIE PROCESEM POWRÓT W CELU POPRAWY PLANOWANIE PROCESU
Zrozumienie potrzeb Klientów - świadomość tego co Ty robisz - dla kogo to robisz - jakie są Ich wymagania - jakie masz zasoby Zrozumienie problemów środowiskowych - świadomość tego jak to co robisz wpływa na środowisko czego prawo od Ciebie wymaga poznaj AŚ i WŚ Zrozumienie problemów BHP świadomość zagrożeń jakie występują na stanowiskach pracy czego prawo od ciebie wymaga poznaj RZ i ZZ PLANOWANIE PROCESU POWRÓT W CELU POPRAWY PROWADZENIE PROCESU - poznaj swój proces pracy / zasoby / określ zakres możliwości procesu / kryteria / - wyszczególnij środki pomiaru MONITOROWANIE PROCESU - oceń swoje pomiary analizuj dane - pokazuj rezultaty
5
Podejście procesowe WYRÓB PROCES Wejście Wyjście
Skuteczność procesu; Zdolność do osiągania pożądanych wyników ASPEKTY ŚRODOWISKOWE PROCES Wejście ZAGROŻENIA Wyjście WYRÓB „ wynik procesu” Efektywność procesu; Relacje pomiędzy osiągniętymi wynikami a wykorzystanymi zasobami MOŻLIWOŚĆ MONITOROWANIA I POMIARÓW
6
Współpraca z dostawcami oparta na wzajemnych korzyściach
PROCES KLIENT KLIENT DOSTAWCA
7
DOKUMENTOWANIE PROCESU
CELE dot. PROCESU WŁAŚCICIEL PROCESU ZASOBY OPIS PROCESU UTRZYMANIE PROCESU ZAPISY
8
1. CELE dot. PROCESU Wymagania norm POLITYKA Zobowiązania CELE OGÓLNE
FIRMA Strategia, możliwości POLITYKA Zobowiązania CELE OGÓLNE Cele jakościowe, zadania środowiskowe cele szczegółowe BHP CELE INWESTYCYJNE CELE OPERACYJNE PROGRAMY zintegrowane PROCESY
9
2. WŁAŚCICIEL PROCESU Pracownik odpowiedzialny za : opracowanie celów;
określenie przebiegu procesu; określenie zasobów; określenie zakresu pomiarów / monitoringu /; nadzorowanie realizacji celów, który powinien: posiadać odpowiednią wiedzę merytoryczną oraz być przekonany o słuszności prac i dążyć do celu – sporządzenia procedury opisu procesu
10
KLIENT PROCESY PREZES PRODUKCJA ROZWÓJ PRODUKCJA SPRZEDAŻ I MARKETING
FINANSE KLIENT PROCESY
11
3. ZASOBY 3.1 INFRASTRUKTURA 3.2 ZASOBY LUDZKIE 3.3 ŚRODOWISKO PRACY
12
4. OPIS PROCESU STATUS PROCESU POWIĄZANIA Z POZOSTAŁYMI PROCESAMI
WEJŚCIA DO PROCESU WYJŚCIA Z PROCESU
13
Powiązania z innymi procesami przykład
MAGAZYNOWANIE I TRANSPORT USTALENIE WYMAGAŃ KLIENTA PJ/G/01 USŁUGI KONSERWACYJNO REMONTOWE PJ/G/03 PRODUKCJA I PRZESYŁ CIEPŁA PRODUKCJA WODY PJ/G/04 KLIENT ZAKUPY
14
5. UTRZYMANIE PROCESU 5.1 ALGORYTM – graficzny opis za pomocą przyjętych znaków 5.2 PLAN NADZORU – szczegółowy opis z uwzględnieniem odpowiedzialności i warunków realizacji /kto?; czym?; jak?; / 5.3 MONITOROWANIE I POMIARY
15
Podstawowe symbole stosowane do tworzenia algorytmów
Początek i koniec procesu ze wskazaniem powiązań z innymi procesami w zakresie głównych wejść i wyjść Podstawowe działania, czynności w ramach procesu Podjęcie decyzji o dalszym przebiegu procesu Wskazanie zapisów Kierunek realizacji procesu
16
5.2 PLAN NADZORU sterowanie operacyjne oraz nadzór dot. bhp
opisane w ramach prowadzonego nadzoru jakości wyrobu procesu Lp Wejście Czynności w ramach poszczególnych operacji procesu / znaczące aspekty / / zagrożenia / Kryterium realizacji czynności Wyjście Odpowiedzialny 1. surowce, dane, informacje opis podstawowych czynności czynności związane ze ZA prace i obszary działań – ZZ działania wynikające z oceny ryzyka zawodowego warunki parametry …. wymagania bhp zapisy, Wyrób Zapisy zapisy stanowisko osoby odpowiedzialnej
17
5.3 MONITOROWANIE I POMIARY
Charakterystyki oceny skuteczności i efektywności procesu Cele procesu SKUTECZNOŚĆ PROCESU Proces Zasoby, nakłady Osiągnięte wyniki EFEKTYWNOŚĆ PROCESU
18
5. ZAPISY RODZAJ I FORMA ZAPISU – zgodnie z planem nadzoru
MIEJSCE I CZAS PRZECHOWYWANIA ARCHIWIZACJA
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.