Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWawrzyniec Kosowicz Został zmieniony 11 lat temu
1
Kodowanie sygnałów audio w dziedzinie częstotliwości
Kodery subpasmowe Kodery transformaty Cel kodowania w dziedzinie częstotliwości: zmniejszenie mocy szumu kwantyzacji odpowiednie ukształtowanie widma szumu kwantyzacji PTMT
2
Schemat ogólny Transformata Transformata lub zestaw kwantyzacja
filtrów kwantyzacja Transformata odwrotna lub zestaw filtrów audio audio Rozdział bitów Obwiednia widma lub analiza psychoakustyczna Informacja dodatkowa
3
Sterowanie zakresami pracy kwantyzatorów
w całym pasmie 2 podpasma z osobnymi kwantyzatorami PTMT
4
Sterowanie rozdziałem bitów
Po b bitów dla każdego kwantyzatora b1 > b2 (b1+b2=2b) PTMT
5
Przykład – koder G.722 Kanał dolny:
fs=16 kHz Kanał dolny: ADPCM z kwantyzatorem adaptacyjnym 6-bitowym 8000 próbek/s Kanał górny: ADPCM z kwantyzatorem adaptacyjnym 2-bitowym 8000mpróbek/s Razem: przepływność binarna 6x8000+2x8000=64000 bit/s PTMT
6
Rozdział bitow między podpasma
Zasada «energetyczna»: min. mocy szumu kwantyzacji Zasada «psychoakustyczna»: max. jakość sygnału akustycznego PTMT
7
Rozdział bitow między podpasma
Bity przydzielane są kolejno – przydzielenie 1 bitu obniża szum kwantyzacji o 6 dB Zasada «energetyczna» Zasada «psychoakustyczna» PTMT
8
Analiza psychoakustyczna
Cel: wyznaczenie krzywej maskowania PTMT
9
Maskowanie w dziedzinie częstotliwości
PTMT
10
Pasma krytyczne Poziom maskowania w dziedzinie częstotliwości nie zmienia się w obrębie pasma krytycznego. Poniżej podano orientacyjne szerokości pasm krytycznych (barków) PTMT
11
Skala barków PTMT
12
Maskowanie w dziedzinie czasu
PTMT
13
Long mode (sygnały quasi-stacjonarne, np skrzypce)
pre-echo PTMT
14
Short mode (sygnały niestacjonarne, np perkusja)
PTMT
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.