Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kodowanie sygnałów audio w dziedzinie częstotliwości

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kodowanie sygnałów audio w dziedzinie częstotliwości"— Zapis prezentacji:

1 Kodowanie sygnałów audio w dziedzinie częstotliwości
Kodery subpasmowe Kodery transformaty Cel kodowania w dziedzinie częstotliwości: zmniejszenie mocy szumu kwantyzacji odpowiednie ukształtowanie widma szumu kwantyzacji PTMT

2 Schemat ogólny Transformata Transformata lub zestaw kwantyzacja
filtrów kwantyzacja Transformata odwrotna lub zestaw filtrów audio audio Rozdział bitów Obwiednia widma lub analiza psychoakustyczna Informacja dodatkowa

3 Sterowanie zakresami pracy kwantyzatorów
w całym pasmie 2 podpasma z osobnymi kwantyzatorami PTMT

4 Sterowanie rozdziałem bitów
Po b bitów dla każdego kwantyzatora b1 > b2 (b1+b2=2b) PTMT

5 Przykład – koder G.722 Kanał dolny:
fs=16 kHz Kanał dolny: ADPCM z kwantyzatorem adaptacyjnym 6-bitowym 8000 próbek/s Kanał górny: ADPCM z kwantyzatorem adaptacyjnym 2-bitowym 8000mpróbek/s Razem: przepływność binarna 6x8000+2x8000=64000 bit/s PTMT

6 Rozdział bitow między podpasma
Zasada «energetyczna»: min. mocy szumu kwantyzacji Zasada «psychoakustyczna»: max. jakość sygnału akustycznego PTMT

7 Rozdział bitow między podpasma
Bity przydzielane są kolejno – przydzielenie 1 bitu obniża szum kwantyzacji o 6 dB Zasada «energetyczna» Zasada «psychoakustyczna» PTMT

8 Analiza psychoakustyczna
Cel: wyznaczenie krzywej maskowania PTMT

9 Maskowanie w dziedzinie częstotliwości
PTMT

10 Pasma krytyczne Poziom maskowania w dziedzinie częstotliwości nie zmienia się w obrębie pasma krytycznego. Poniżej podano orientacyjne szerokości pasm krytycznych (barków) PTMT

11 Skala barków PTMT

12 Maskowanie w dziedzinie czasu
PTMT

13 Long mode (sygnały quasi-stacjonarne, np skrzypce)
pre-echo PTMT

14 Short mode (sygnały niestacjonarne, np perkusja)
PTMT


Pobierz ppt "Kodowanie sygnałów audio w dziedzinie częstotliwości"

Podobne prezentacje


Reklamy Google