Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Potrzeby i motywacje wyjazdów turystycznych
PREZENTACJA NA TEMAT Potrzeby i motywacje wyjazdów turystycznych
2
POTSZEBY WYJAZDÓW TURYSTYCZNYCH
Potrzeby fizjologiczne urlop wypoczynkowy na plaży, w górach. uzdrowiska, wczasy odchudzające, szlaki spacerowe, wędrówki poprawiające kondycję fizyczną. Potrzeba bezpieczeństwa wyjazdy do miejsc niezagrożonych atakami terrorystycznymi. wybieranie najbezpieczniejszych środków transportu . Potrzeba przynależności odwiedziny krewnych i znajomych. uczestniczenie we wspólnych imprezach sportowych lub kulturalnych. służbowe podróże motywacyjne. Potrzeba uznania i szacunku (osiągnięcia, prestiż, autorytet, szacunek). Potrzeba samorealizacji (doskonalenie się, wiedza i rozumienie rzeczywistości, poznawanie, potrzeby estetyczne).
3
Hierarchia potrzeb ludzkich
Ogólne przykłady POTRZEBY Przykłady w organizacji Fizjologiczne Bezpieczeństwa Przynależności Szacunku Samorealizacji Osiągnięcia Status Przyjaźń Stabilność Żywność Ambitna praca Stanowisko służbowe (tytuł) Przyjaciele w pracy System emerytalny Płaca podstawowa
4
Schemat zachowań ludzkich
Potrzeby Motywacja Cel Wynik działanie 2 Motywy zachowań wynikają z potrzeb, ale również z zainteresowań, skłonności, przekonań oraz ideałów osobowości
5
Motywacja wyjazdów turystycznych
Motywy związane z kulturą fizyczną i fizjologia udział w zajęciach sportowych pod dachem i aktywna rekreacja na otwartym powietrzu, jak: golf, wędrówki piesze, żeglarstwo, narciarstwo. podejmowanie zajęć związanych z poprawą zdrowia, sprawnością fizyczną i rehabilitacją. wypoczynek (relaks) - oderwanie się od stresów dnia codziennego. poszukiwanie ciepłego klimatu (słońca), relaks na plaży. Motywy kulturalne, psychologiczne i edukacyjne udział w festiwalach, przedstawieniach teatralnych, koncertach, zwiedzanie muzeów. realizacja zainteresowań osobistych: intelektualnych, rzemiosła i innych zajęć w czasie wolnym. odwiedzanie miejsc interesujących pod względem kulturalnym lub przyrodniczym. Motywy towarzyskie i etniczne spędzanie czasu w towarzystwie przyjaciół lub krewnych. udział w imprezach związanych z „obowiązkami” towarzyskimi - od wesel do pogrzebów.
6
Motywacje związane z pracą
Motywacje: rozrywka, zabawa, przyjemność zawody sportowe/inne imprezy masowe. odwiedzanie parków tematycznych/wesołych miasteczek. dokonywanie zakupów w czasie wolnym. Motywacje religijne udział w pielgrzymkach. poszukiwanie samotności w celu prowadzenia medytacji i studiów. Motywacje związane z pracą prowadzenie działalności gospodarczej w sektorach prywatnym i publicznym, konferencje, spotkania, krótkie kursy. wyjazdy związane z wykonywaną pracą - personel lotniczy, kierowcy ciężarówek, obsługa serwisowa.
7
Kryteria klasyfikacji zjawisk turystycznych
Kryterium motywacji (poszczególnym motywom, lub grupom motywów można przypisać różne rodzaje turystyki). Kryterium motywacji w ujęciu marketingowym (motywy grupuje się aby móc zdefiniować marketingowe/handlowe rodzaje turystyki). Klasyfikacja form turystyki według podstawowych cech wyjazdu (takich jak liczba, lub grupa wiekowa uczestników, pora roku i długość pobytu, rodzaj wykorzystywanej infrastruktury itd.). Klasyfikacja według preferowanych form zachowania turystów (bierny odpoczynek, uczestnictwo w imprezach, spacery pobyt w kawiarni itp.). Klasyfikacja według typowych/markowych grup produktów turystycznych (turystyka rowerowa, narciarska, uzdrowiskowa, agroturystyka, wczasy nad morzem). Klasyfikacja według funkcji turystyki (funkcja edukacyjna, zdrowotna, wypoczynkowa, etniczna, ekonomiczna).
8
Klasyfikacja zjawisk turystycznych według kryterium motywacji
Motywy Rodzaj turystyki Fizyczne: Wypoczynek Leczenie Sport, rekreacja Turystyka wypoczynkowa Turystyka zdrowotna Turystyka sportowa, aktywna Psychiczne: Ucieczka od codzienności, rozrywka, pęd do przeżyć Turystyka nastawiona na przeżycia, (klubowa, oświatowa) Interpersonalne: Odwiedziny krewnych i znajomych Udział w życiu towarzyskim Ucieczka do natury, od codzienności Turystyka rodzinna Turystyka klubowa, integracyjna Turystyka przyrodnicza, wiejska Kulturalne: Poznanie innych krajów, miejsc Zainteresowanie sztuką, kulturą Motywy religijne Turystyka poznawcza, Turystyka edukacyjna Prestiżowe: Rozwój osobowości Chęć bycia uznanym i szanowanym Turystyka kongresowa, biznesowa, przeżycia
9
Klasyfikacja zjawisk turystycznych według kryterium motywacji w ujęciu marketingowym
Rodzaj turystyki Rodzaj motywacji Turystyka wypoczynkowa - wypoczynek w celu regeneracji sił fizycznych i psychicznych - wypoczynek w uzdrowiskach Turystyka towarzyska - turystyka rodzinna - turystyka klubowa Turystyka sportowa - turystyka związana z aktywnym uprawianiem sportu - turystyka związana z pasywnym uczestniczeniem w imprezach sportowych Turystyka związana z gospodarką - podróże w interesach, - uczestnictwo w kongresach, targach itp.. - turystyka motywacyjna Turystka związana z polityką - turystyka dyplomatów - turystyka związana z uroczystościami politycznymi.
10
anzhelika melnik sofiia medianka
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.