Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJustyn Olborski Został zmieniony 11 lat temu
1
„W ŚWIECIE PROMIENIOTWÓRCZOŚCI MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE”
AUTOR PROJEKTU: Małgorzata Szczepańska Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku UCZESTNICY PROJEKTU: Uczniowie klasy: I c i III g Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego
2
Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
CELE PROJEKTU: Poznanie wpływu promieniowania jonizującego na organizmy żywe oraz praktyczne wykorzystanie promieniowania Umiejętność ochronienia się przed promieniowaniem jonizującym Zapoznanie się z życiem i działalnością Marii Skłodowskiej-Curie Umiejętność wykonania doświadczenia symulującego prawdopodobieństwo rozpadu jądra atomowego oraz opracowanie jego wyników w programie excel Umiejętność opracowania i zaprezentowania wyników swej pracy w różnorakiej formie Kształtowanie umiejętność współpracowania w grupie Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
3
Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
OPIS PROJEKTU Uczniowie gromadzili materiały korzystając z różnych źródeł, a następnie je selekcjonowali i wykonali 4 prezentacje multimedialne Opracowali i wykonali logo oraz kalendarz projektu Zbudowali stronę internetową projektu Wykonali zaproszenia, plakaty Przeprowadzili debatę na temat „Czy w Polsce należy wybudować elektrownię atomową” Wykonali doświadczenie symulujące prawdopodobieństwo rozpadu jądra atomowego. Opracowali wyniki oraz sporządzili wykres. Przygotowali przedstawienie pt: „Maria Skłodowska-Curie- uczona wszechczasów” Stworzyli galerię zdjęć z realizacji projektu, oraz wykonali obróbkę zdjęć W ramach projektu cała społeczność uczniowska wykonała : albumy, gazetki ścienne, plakaty poświęcone promieniotwórczości oraz Marii Skłodowskiej-Curie Wykonali kompilację plików filmów oraz zdjęcia „zrzutów” ekranu Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
4
NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE WYKORZYSTANE W REALIZACJI PROJEKTU
LP UŻYTE PROGRAMY KOMPUTEROWE WYKONANE ZADANIE 1. PhotoShop, PowerPoint Wykonanie loga i kalendarza projektu 2. Publisher Wykonanie zaproszeń, plakatów 3. PowerPoint Wykonanie prezentacji multimedialnych 4. Excel Opracowanie wyników doświadczenia 5. PhotoFiltre Obróbka zdjęć z aparatu cyfrowego 6. Photo Story 3 Pokaz galerii zdjęć 7. Word Redagowanie pism, gazetek 8. Outlook Zarządzanie informacją elektroniczną 9. Internet, explorer, Mozilla Firefox Wyszukiwanie stron internetowych 10. Komunikatory internetowe: Skype, gadu gadu Komunikowanie się między sobą Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
5
ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW
W projekcie brało udział 16 uczniów: 4 z klasy III G i 12 z klasy I C. Zostali oni podzieleni na 4 zespoły. TEMATYKA PODZIAŁU ZESPOŁÓW: ZESPÓŁ I- „Promieniotwórczość naturalna. Historia promieniotwórczości” W skład zespołu wchodziło 4 chłopców z klasy Ic. Wykonali oni prezentację multimedialną oraz multimedialną galerię zdjęć, przygotowali scenografię do przedstawienia, brali udział w przedstawieniu ZESPÓŁ II- „Energia jądrowa. Zastosowanie promieniowania jądrowego w medycynie, przemyśle i technice”. W skład zespołu wchodziło 5 dziewczynek z klasy I c. Wykonały one prezentacje multimedialną, opracowały i wykonały logo projektu, przeprowadziły doświadczenie symulujące rozpad jąder atomów promieniotwórczych, brały udział w przedstawieniu, przygotowały aulę do prezentacji projektu Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
6
Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
ORGANIZACJA PRACY-CD. ZESPÓŁ III- „Życie i twórczość Marii Skłodowskiej-Curie –odkrycie polonu i radu”. W skład zespołu wchodziło 3 chłopców z klasy I c. Wykonali oni prezentację multimedialną, opracowali i wykonali kalendarz projektu, plakat, wykonali wykres w excelu, brali udział w przedstawieniu , wykonali obróbkę zdjęć w PhotoFiltre ZESPÓŁ IV- „Biologiczne skutki napromieniowania. Skażenie środowiska katastrofa w Czarnobylu”. W skład zespołu wchodziło 4 chłopców z klasy III g. Wykonali oni prezentację multimedialną, założyli bloga oraz stronę internetową projektu. Opracowali i wykonali zaproszenia na debatę oraz prezentację projektu. Wykonali kompilację plików filmów oraz zdjęcia „zrzutów” ekranu. Nawiązali kontakt z Instytutem Energii Atomowej w Świerku oraz zadali pytania ekspertowi. Wszystkie zespoły uczestniczyły w debacie „Czy w Polsce należy wybudować elektrownię atomową”. Liderzy wszystkich grup wykonali prezentację szkolną projektu Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
7
Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
ROLA NAUCZYCIELA Pomogłam w sformułowaniu głównych zadań projektu Monitorowałam pracę nad projektem Pomogłam w selekcjonowaniu informacji Pomogłam w wyszukaniu informacji do debaty Pomogłam w przygotowaniu scenariusza przedstawienia Ustaliłam termin prezentacji na forum szkoły Pomogłam w przygotowaniu przedstawienia Nauczyłam uczniów korzystać z programu Photo Story 3 Uczestniczyłam w części wstępnej i zakończeniu prezentacji Pomogłam w udostępnieniu rzutnika multimedialnego, aparatu cyfrowego, sali komputerowej Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
8
Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
DZIAŁANIA UCZNIÓW-1 Uczniowie poszukiwali i selekcjonowali niezbędne informacje Założyli bloga w celu dokumentowania pracy nad projektem Zbudowali stronę internetową projektu Opracowali i wykonali logo, kalendarz oraz plakat projektu Wykonali zaproszenia na debatę oraz prezentację publiczną Zorganizowali debatę na temat „Czy w Polsce należy wybudować elektrownię atomową” Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
9
Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
DZIAŁANIA UCZNIÓW-2 Przeprowadzili i opracowali wyniki doświadczenia symulującego rozpad jąder atomów promieniotwórczych Przygotowali scenariusz przedstawienia „Maria Skłodowska-Curie- uczona wszechczasów” Wykonali pokaz galerii zdjęć z realizowanego projektu Wykonali gazetki, albumy i plakaty związane z promieniotwórczością Wykonali kompilację plików filmowych Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
10
REZULTATY PRACY UCZNIÓW-1
Opracowali i wykonali logo projektu Opracowali i wykonali kalendarz projektu Wykonali w programie Photo Story 3 pokaz galerii zdjęć z realizacji projektu GALERIA Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
11
REZULTATY PRACY UCZNIÓW-2
Wykonali prezentacje multimedialne- PREZENTACJE Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
12
REZULTATY PRACY UCZNIÓW-3
Zbudowali stronę internetową projektu oraz założyli bloga Zbudowali stronę internetową projektu oraz założyli bloga Zbudowali stronę internetową projektu oraz założyli bloga Zbudowali stronę internetową projektu oraz założyli bloga Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
13
REZULTATY PRACY UCZNIÓW-4
Wykonali doświadczenie symulujące rozpad jąder atomów promieniotwórczych , a następnie opracowali wyniki w excelu Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego
14
PREZENTACJA PUBLICZNA
Prezentacja publiczna odbyła się 16 kwietnia 2008 r. w auli naszego gimnazjum. Na imprezę zostali zaproszeni goście, między innymi: Dyrektor Gminnego Zarządu i Wychowania w Prudniku, panie dyrektor naszej szkoły, rodzice uczniów biorących udział w projekcie, nauczyciele i cała społeczność uczniowska. Wykonano na nią zaproszenia i plakat Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
15
PREZENTACJA PUBLICZNA
Zaprezentowano prezentację multimedialną wykonaną na tę okazję PREZENTACJA Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
16
PREZENTACJA PUBLICZNA
Wystawiono przedstawienie teatralne „Maria Skłodowska-Curie- uczona wszechczasów” Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
17
WNIOSKI Z REALIZACJI PROJEKTU
Projekt ten miał duży wpływ na uczniów. Pozwolił im poznać zarówno wiadomości merytoryczne jak również udoskonalić technikę posługiwania się komputerem oraz internetem. Wiadomości merytoryczne: Zapoznali się z zagadnieniami promieniotwórczości, energetyki jądrowej Poznali zastosowanie izotopów promieniotwórczych w wielu dziedzinach życia Poznali wpływ promieniowania jonizującego na organizmy żywe Przybliżyli sobie sylwetkę Marii Skłodowskiej-Curie Zrozumieli problem gospodarowania odpadami Nauczyli się współpracować w grupie Wiadomości z zakresu posługiwania się komputerem: Nauczyli się wyszukiwać informacje w internecie i je selekcjonować Udoskonalili umiejętności posługiwania się programem PowerPoint Nauczyli się kompilować pliki filmowe Udoskonalili metodę budowania stron www Nauczyli posługiwać się programem Photo Story 3 Udoskonalili umiejętności obróbki zdjęć w PhotoShop i PhotoFiltre Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
18
REFLEKSJE UCZNIÓW Z REALIZACJI PROJEKTU
„Praca nad tym fascynującym zagadnieniem jakim jest promieniotwórczość sprawiła nam ogromną satysfakcję oraz pobudziła ciekawość świata i otaczającej nas przyrody” „Bardzo podobał nam się projekt. Na pewno nie raz jeszcze będziemy pracować tą metodą” „Budowa strony www to super sprawa, chodź ciężka i wymaga jeszcze dopracowania” „To było ciekawe doświadczenie. Najbardziej podobała nam się debata dotycząca budowy elektrowni atomowej” „Nie spodziewaliśmy się, że można ze sobą łączyć tyle przedmiotów. Promieniowanie ma na nas ogromny wpływ i duże zastosowanie w wielu dziedzinach życia” „Maria Skłodowska-Curie jest dla nas autorytetem , jesteśmy dumni z jej wiedzy oraz patriotyzmu do ojczyzny” Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
19
Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
WŁASNE RELEKSJE Praca nad tym projektem przyniosła mi ogromną satysfakcję. Uczniowie poznali wiele nowych wątków z życia i pracy Marii Skłodowskiej-Curie, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania zjawiska promieniotwórczości w codziennym życiu: w medycynie, technice. Młodzież utrwaliła sobie pojęcie promieniotwórczości, a także to, że nie należy jej się bać, tylko w sposób naukowy wykorzystywać dla dobra ogółu. Praca nad projektem była bardzo ciekawa, ale i żmudna, zajmująca dużo czasu. Uczniowie mieli dużo pomysłów i chętnie realizowali powierzone im zadania. Projekt pokazał mi, że uczniowie potrafią i chętnie wykorzystują komputer w swojej pracy Po raz pierwszy pracowałam metodą projektu, praca ta bardzo mnie wciągnęła, poświęcałam jej każdą wolną chwilę. Poznałam uczniów z innej strony. W dalszej swojej pracy będę wykorzystywała metodę projektu. Już w tej chwili mam parę nowych pomysłów, którymi zaraziłam koleżanki z zespołu przyrodników. Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego
20
DZIĘKUJĘ ZA OBEJRZENIE PREZENTACJI
INFORMACJE NA TEMAT NASZEGO PROJEKTU ZNAJDUJĄ SIĘ NA: Publiczne Gimnazjum nr 1 im.Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Prudniku
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.