Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Lekcja klasa V
2
Ocena koleżeńska Czy w pracy są informacje: o złym samopoczuciu
bólu głowy i gardła kaszlu i katarze piciu herbatki z cytryną i syropu czytaniu książek i oglądaniu telewizji Podkreśl w zdaniach czasowniki i sprawdź, czy konstrukcja zdań jest prawidłowa odmiana czasowników jest właściwa
3
Gesund leben – co to znaczy?
4
Cel lekcji: zachęcisz po niemiecku do zdrowego trybu życia
Co będzie nam potrzebne, żeby osiągnąć ten cel?
5
Nacobezu do lekcji określisz, co należy jeść, a czego nie należy
podasz informacje o tym, jak należy spędzać czas wolny podasz informację o tym, czego należy unikać zastosujesz czasowniki modalne: sollen, müssen, dürfen w odpowiednich formach
6
Samoocena: … muss … … müssen … …dürfen … …darf… …musst… …sollen…
7
Gesund leben
8
Essen und Trinken
9
Essen und Trinken
10
Bewegung
11
Bewegung
12
Beantwortet Fragen: Was sollen wir essen und trinken?
Was sollen wir nicht essen und trinken? Was dürfen wir nicht essen und trinken? Was müssen wir machen? Was sollen wir nicht machen?
13
Ćwiczenie Wykonaj w zeszycie tabelkę i ją uzupełnij. Porównaj z ćw. D1 str. 73 w podręczniku Gesund Ungesund
14
Ćwiczenie w parach W imieniu Maxa udziel koleżance/koledze rad, jak żyć zdrowo – skorzystaj z ćw. 19 str. 122 Nacobezu: przynajmniej dwie informacje o tym, co należy jeść i pić przynajmniej jedna informacja, czego nie wolno jeść lub pić przynajmniej jedna informacja, czego nie należy jeść lub pić jak należy spędzać czas wolny (dwie informacje)? czego nie należy robić w czasie wolnym Informacja zwrotna od nauczycielki Praca domowa: ćw. 19 str. 122
15
Podsumowanie: Nauczyłam/em się … Dowiedziałam/em się …
Zapamiętałam/em … Zaciekawiło mnie ….
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.