Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGracja Małolepsza Został zmieniony 11 lat temu
1
Prezentacja wyników finansowych za III kwartał 2006/2007
Efektywna logistyka i dynamiczny wzrost sprzedaży
2
Osiągnięcia w III kwartale*
Dynamiczny wzrost obrotów przekraczający 45% Wzrost marży brutto do 6,5% Wzrost rentowności wyniku netto o 0,7 pkt. proc., do 1,2% Podpisane kontrakty dystrybucyjne Microsoft - sprzedaż produktów w formie detalicznej (boxy) Apple IMC Poland – od początku kwietnia dostępne są wszystkie modele odtwarzaczy mp3, iPod oraz bogaty wybór akcesoriów Konica Minolta - sprzęt biurowy, tj. drukarki, kopiarki oraz materiały eksploatacyjne Wzrost liczby klientów ACTION SA o 10,7% - średnio 7,5 tys. aktywnych klientów *W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego
3
Najważniejsze informacje finansowe Zysk operacyjny (tys. zł)
Przychody (tys. zł) Marża brutto (%) ROE (%)* Zysk na akcję (zł) Zysk operacyjny (tys. zł) * *Wskaźnik zaanualizowany na bazie zysku netto z III kw. 2007
4
Wyniki finansowe w III kwartale
[w tys. zł] III 2005/2006 III 2006/2007 Zmiana I-III 2006/2007 Przychody ze sprzedaży 45,4% Zysk brutto ze sprzedaży 11 399 28 398 149,1% 86 041 Marża brutto na sprzedaży 3,81% 6,54% 2,7 pkt proc. 6,68% Koszty sprzedaży i marketingu 9 500 18 346 57 957 W relacji do przychodów 3,18% 4,22% 1,0 pkt proc. Koszty ogólnego zarządu 5 809 6 349 14 595 1,94% 1,46% -0,5 pkt proc. 1,06% Saldo pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych 6 267 4 330 -30,9% 6 830 Wynik na działalności operacyjnej 2 357 8 033 240,8% 20 319 Koszty finansowe netto -863 -677 -1 403 Wynik netto 1 462 5 039 244,7% 13 909
5
Czynniki wzrostu Zewnętrzne
Znacznie lepsza niż w minionym roku ogólna sytuacja gospodarstw domowych Zmniejszające się bezrobocie i rosnące wynagrodzenia Napływ środków unijnych Uruchomienie dużych przetargów
6
Czynniki wzrostu Wewnętrzne
Struktura sprzedaży nakierowana na średnie i małe firmy, obsługujące głównie gospodarstwa domowe Poprawa efektywności działu handlowego Zwiększenie dziennej średniej ilości faktur przypadającej na jednego handlowca o 50%, z 39 szt. w 2006 r. do 58 szt. w 2007 r. Ponad 9 linii produktowych w zamówieniu O 15% większa liczba nowych klientów w 2006/2007 r. Udoskonalenie programów informatycznych wspierających sprzedaż i logistykę Nowy sklep internetowy i-serwis2, pozwalający realizować ponad 70% sprzedaży przez Internet Udoskonalenie programu sprzedażowego Udoskonalenie programu magazynowego
7
Czynniki wzrostu Wewnętrzne cd.
Poprawa efektywności bazy magazynowo-logistycznej: ponad 65% więcej produktów w ofercie niż w 2006 r. unowocześnienie magazynu (transportery rolkowe, automatyczne szafy) Zwiększenie o 37% ilości wydawanych pozycji z magazynu – średnio 420 tys./miesiąc Zrealizowane przetargi na łączną sumę 29 mln zł (m.in. Ministerstwo Sprawiedliwości, Straż Graniczna)
8
Realizacja strategii Własne marki Action na Ukrainie Logistyka
Wzrost udziału w całości obrotów do 7,5% z ok. 6% Action na Ukrainie Do końca 2007 r. otworzone zostaną kolejne 2 sklepy: w Charkowie i w Rownem Logistyka System transporterów rolkowych - ponad 3x wzrost możliwości wysyłkowych magazynu (5 tys. paczek obecnie - 19 tys. po uruchomieniu) Nowy magazyn towarowy - zwiększenie wydajności o 30-40% Przetargi MEN, ZUS i PZU
9
Prognoza jest realna W roku obrotowym 2006/2007 wypracujemy
1,75 mld przychodów 35,56 mln zysku operacyjnego 22,89 mln zł zysk netto Zaawansowanie realizacji prognozy 78% dla przychodów 57% dla zysku operacyjnego 61% dla zysku netto Realizacja prognozy zysku netto Kwartalnie % Narastająco I 3 214 14% II 5 656 25% 8 870 39% III 5 039 22% 13 909 61% Prognoza 2006/2007 22 892 100% Do zrealizowania w IV kw. 2006/2007 8 983 Założenia dotyczące prognozy zysku netto na IV kwartał 2006/2007: Sprzedaż nieruchomości ,5 mln zł Przetargi mln zł Działalność operacyjna ,5 mln zł W I półroczu dynamika sprzedaży z wyłączeniem przetargów wyniosła 45%
10
Zmiany na rynku – jesteśmy gotowi im sprostać
Zachodzące na rynku zmiany podążają w kierunku automatyzacji i sprzedaży internetowej oraz zwiększenia roli logistyki Sprzedaż internetowa i automatyzacja Platforma wymiany danych EDI Elektroniczna współpraca z dużymi sklepami internetowymi Udoskonalanie własnego sklepu intranetowego i-serwis2 (dla dealerów Action) Praca nad A.pl Logistyka Nowa linia transporterów rolkowych Automatyczne szafy w magazynie Nowa powierzchnia magazynowa Nowe linie produktowe W I półroczu dynamika sprzedaży z wyłączeniem przetargów wyniosła 45%
11
Galeria Internetowa a.pl
Testowe udostępnienie systemu w maju 2007 r. – aktualnie odwiedzin Galerii i 20 rejestracji nowych klientów dziennie Stopniowe poszerzanie oferty – aktualnie dostępne są produkty z branży spożywczej, w najbliższych miesiącach kolejne branże Profesjonalna sieć logistyczna – samochody wyposażone w zamrażalniki gwarantujące świeżość Jedno z pierwszych wdrożeń w Europie, pierwsze w Polsce – system iStore – Oracle e-Biznes Suite – w pełni skalowalny i redundantny – aktualnie umożliwia jednoczesne obsłużenie tys. zadanych operacji Przygotowanie celowanej akcji marketingowej *
12
Action na giełdzie Wskaźnik cena/zysk* Wartość rynkowa zbliżyła się do 400 mln zł W tym roku zwiększyła się o 28,3%, a od wyceny z oferty publicznej o 100% Wskaźnik cena/wartość księgowa* *Przy kursie akcji na poziomie 24 zł
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.