Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja wyników finansowych za IV kwartał 2008/2009 maj 2009 – lipiec 2009 15 września 2009 Obniżenie kosztów dzięki lepszemu wykorzystaniu potencjału.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja wyników finansowych za IV kwartał 2008/2009 maj 2009 – lipiec 2009 15 września 2009 Obniżenie kosztów dzięki lepszemu wykorzystaniu potencjału."— Zapis prezentacji:

1 Prezentacja wyników finansowych za IV kwartał 2008/2009 maj 2009 – lipiec 2009 15 września 2009 Obniżenie kosztów dzięki lepszemu wykorzystaniu potencjału spółki

2 Skonsolidowany wynik netto Grupy ACTION wyniósł 5,7 mln zł zysku. Jednostkowy wynik ACTION S.A. osiągnął 10,5 mln zł zysku Dalsza redukcja kosztów działalności operacyjnej Grupy – ponad 22% w stosunku do porównywalnego okresu 2007/2008 Rozszerzenie współpracy z BenQ, Indesit, Aristo, Hitachi Europe oraz poszerzenie oferty o produkty biurowe i FMCG dla Działu Biurowego Realizacja mniejszych przetargów dla Kompanii Węglowej i Totalizatora Sportowego Objęcie większościowych udziałów w portalu Gram.pl – ponad 600 tys. stałych użytkowników oraz ponad 6,5 mln odsłon miesięcznie Rok sprawozdawczy 2008/2009 będzie miał 17 miesięcy – w 2010 nastąpi zrównanie okresów sprawozdawczych z okresami roku kalendarzowego IV KWARTAŁ 2008/2009 W GRUPIE Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca 2009 2

3 3 NAGRODY I WYRÓŻNIENIA Przyznanie Złotego Lauru Klienta materiałom eksploatacyjnym marki ActiveJet Uznanie przez IT Reseller zamiennych materiałów eksploatacyjnych marki ActiveJet za najbardziej popularne na rynku Przyznanie Certyfikatu Przejrzysta Firma Przyznanie ActiveJet tytułu Lider Marki – Srebrna Oznaka Jakości Uzyskanie przez Actina Sierra (pierwsza linia polskich komputerów) certyfikatu pełnej zgodności z systemem operacyjnym Windows 7 Uzyskanie tytułu Preffered Partner GOLD określającego firmę spełniającą wymagania do Autoryzacji HP 2010 IV KWARTAŁ 2008/2009 W GRUPIE Okres od 1 maja 2009 do 31 lipiec 2009

4 4 WYNIKI FINANSOWE W IV KWARTALE Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca 2009 Przychody ze sprzedaży (tys. zł) Spadek przychodów ze sprzedaży w stosunku do IV kwartału 2007/2008 o 26,1% Spadek przychodów ze sprzedaży w dystrybucji o 5,2% (z wykluczeniem przetargów) Wzrost marży brutto w stosunku do IV kwartału 2007/2008 o 0,3% Marża brutto (%)

5 5 WYNIKI FINANSOWE W IV KWARTALE Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca 2009 Zysk netto (tys. zł) Zysk operacyjny (tys. zł) Spadek zysku operacyjnego w stosunku do IV kwartału 2007/2008 o 40,7% Spadek zysku netto w Grupie o 32,9% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, zmniejszenie się natomiast jednostkowego zysku netto Action S.A tylko o 4,0%

6 6 SZCZEGÓŁOWE DANE FINANSOWE Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca 2009 [w tys. zł] IV kwartał 2007/2008 IV kwartał 2008/2009Zmiana I-IV kwartał 2007/2008 I-IV kwartał 2008/2009Zmiana Przychody ze sprzedaży 582 047430 233-26,1%2 343 3682 161 886-7,7% Zysk brutto ze sprzedaży 46 94336 120-23,1%185 202224 76021,4% Marża brutto na sprzedaży 8,1%8,4%0,3 p.p.7,9%10,4%2,5 p.p. Koszty sprzedaży i marketingu 33 09226 472-20,0%114 313116 6682,1% W relacji do przychodów 5,7%6,2%0,5 p.p.4,9%5,4%0,5 p.p. Koszty ogólnego zarządu 8 4215 862-30,4%36 48525 522-30,0% W relacji do przychodów 1,4% 0,0 p.p.1,6%1,2%-0,4 p.p. Pozostałe przychody i zyski 11 558712-93,8%32 9719 082-72,5% Pozostałe koszty i straty 3 203-3 671-214,6%10 08562 055515,3% Wynik na działalności operacyjnej 13 7858 169-40,7%57 29029 597-48,3% Koszty finansowe netto 2 4701 274-48,4%6 1764 873-21,1% Wynik netto 8 4795 690-32,9%33 79018 532-45,2% Rentowność wyniku netto 1,5%1,3%-0,2 p.p.1,4%0,9%-0,5 p.p.

7 CHARAKTERYSTYKA DYSTRYBUCJI Rozszerzenie liczby produktów w ofercie ACTION do 16 500 pozycji Wzrost liczby i wartości klientów sieciowych rok do roku o ponad 20% Wzrost średniej wartości faktury o 22,5% - wartość ta wyniosła ponad 3 300 zł Wzrost liczby klientów eksportowych rok do roku o 70% przy wzroście obrotów o ponad 140% Wzrost obrotów na produktach ActiveJet o 23% w stosunku do porównywalnego kwartału 2007/2008 Spadek liczby klientów o 1 000 w stosunku do porównywalnego kwartału 2007/2008 7 CHARAKTERYTYKA DYSTRYBUCJI Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca 2009

8 Delikatesy Internetowe A.pl ponad 100% wzrost zamówień w IV kwartale 2008/2009 wobec IV kwartału 2007/2008 Ponad 100% wzrost liczby klientów w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku Poszerzenie oferty o: -współpracę z Winarium Marek Kondrat i Syn, -dania gotowe LOT CATERING, -wysyłkę kwiatów. Uruchomienie sklepu w domenie delikatesy.gazeta.pl Projekt Nowy gram.pl przejęcie 75% udziałów przeniesienie firmy do siedziby ACTION S.A. 8 E- COMMERCE Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca 2009

9 SFERIS i ACTION UKRAINA Optymalizacja struktury Grupy i wykorzystanie potencjału Spółek SFERIS Negocjacje z Centrami Handlowymi kosztów powierzchni handlowych Wyjście z lokalizacji niedochodowych Rozpoczęte rozmowy z potencjalnymi partnerami do współpracy na zasadzie franczyzy Kreowanie wizerunku marki Sferis w mediach ACTION UKRAINA Dalsza redukcja kosztów działalności Zmniejszenie powierzchni lokali Zmniejszenie liczby zatrudnionych 9 SFERIS i ACTION UKRAINA Okres od 1 maja 2009 do 31 lipca 2009

10 10 CELE NA NAJBLIŻSZE KWARTAŁY Osiągnięcie wysokiej wydajności nowej linii kompletacyjnej i rozpoczęcie wysyłek większości towarów przez nową linię Pozyskanie nowych klientów, tak aby optymalnie wykorzystać potencjał linii wysyłkowej Duży nacisk na rozwój własnej marki i poszerzenie rynku zbytu o inne kraje Doprowadzenie do generowania pozytywnych wyników przez wszystkie spółki wchodzące w skład Grupy Kapitałowej w przyszłym roku Wykorzystanie potencjału bardzo dynamicznie rozwijającego się rynku e – commerce poprzez: -rozszerzenie oferty pod potrzeby sklepów internetowych -wykorzystanie naszej linii wysyłkowej pod potrzeby sklepów internetowych

11 11 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Kontakt dla przedstawicieli mediów i rynku kapitałowego Anna Bielińska – Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej 0-22 332 16 96 e-Mail: anna.bielinska@action.planna.bielinska@action.pl Dominika Lenkowska – agencja Martis CONSULTING 0-22 244 57 09 e-Mail: dominika.lenkowska@mc.com.pldominika.lenkowska@mc.com.pl


Pobierz ppt "Prezentacja wyników finansowych za IV kwartał 2008/2009 maj 2009 – lipiec 2009 15 września 2009 Obniżenie kosztów dzięki lepszemu wykorzystaniu potencjału."

Podobne prezentacje


Reklamy Google