Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Sytuacja kryzysowa firmy CONSTAR
Przemysław Mitraszewski Sytuacja kryzysowa firmy CONSTAR
2
CONSTAR Dlaczego kryzys Constaru jest kluczowym wydarzeniem ostatnich 12 miesięcy? Firma miała szansę na pozycjonowanie się jako wzór postępowania w sytuacji kryzysowej Constar miał szansę nie tylko obronić reputację, ale ją wzmocnić Powiela typowe błędy w zarządzaniu kryzysowym Podkreśla istotę dziennikarstwa śledczego w zarządzaniu reputacją
3
CONSTAR „Constar to wizytówka branży mięsnej”
„Constar to wizytówka branży mięsnej” „Produkcja mięsa z tzw. zwrotów … jest zabroniona” Tymczasem na oczach całej Polski: Pracownicy Constaru oglądają zzieleniałe kiełbasy. Mięso zostaje przemielone, zapakowane i wysłane z powrotem do sprzedaży. „Na oczach dziennikarki baleron z Constaru zyskał miesiąc świeżości”.
4
CONSTAR Przewodniczący Rady Nadzorczej w relacji na żywo w TVN informuje o odwołaniu Prezesa Rada Nadzorcza wydaje oświadczenie, że jest gotowa zamknąć zakład na czas śledztwa i deklaruje „Podejmować będziemy wszelkie możliwe działania, aby rzetelnie wyjaśnić zaistniałe nieprawidłowości” Po czym 3 dni później …
5
CONSTAR 18.04.2005 ODWRÓT OD DOTYCHCZASOWEJ STRATEGII KOMUNIKACJI
Fragment komunikatu prasowego Constaru: „Jednocześnie pragniemy zasygnalizować, iż sposób formułowania przez media jednoznacznych i jedynych, ich zdaniem, słusznych sądów, jeszcze przed ostatecznym wyjaśnieniem sprawy, wydaje się być nadużyciem zawodowym i posiada znamiona populistycznej retoryki. Dobrze byłoby, aby zgodnie z elementarnymi zasadami dziennikarstwa podawane informacje były deskryptywne, a co za tym idzie pozbawione a priori osądów i ocen. Mamy tu do czynienia z wyraźną afektacją i przesadnym zapałem w wyrażaniu uczuć i myśli, z nieadekwatnym do sytuacji uniesieniem”.
6
CONSTAR „Pierwsze informacje ze specjalnej komisji kontrolującej zakłady mięsne w Starachowicach potwierdzają zarzuty Rzeczpospolitej i TVN” Tymczasem Constar: „wszystkie kontrole stwierdziły jedynie niedociągnięcia i uchybienia”.
7
CONSTAR „Constar przyjął postawę kozła ofiarnego i wydaje się absolutnie nie mieć świadomości, czym to grozi. Co więcej, na początku maja firma zdecydowała się na najgorszy z możliwych ruchów - zaatakowała media, w tym przede wszystkim TVN i Rzeczpospolitą, które nagłośniły sprawę zielonych kiełbas”.
8
CONSTAR BŁĘDY: Słomiany zapał
Dywagacje nt. jak do tego doszło zamiast informacji co do planu działań Atak na media, które zostały zidentyfikowane jako źródło problemu Brak strategii – oskarżanie dziennikarzy, czyli rzeczników opinii publicznej o negatywne informacje po czym dziękowanie opinii publicznej „Dzięki Wam jesteśmy lepsi”
9
CONSTAR Analiza materiałów prasowych dotyczących sprawy Constaru w kwietniu 2005 r. materiały zapewnił
10
Ogólna ocena Constaru w mediach w kwietniu 2005
12
Ogólna ocena Constaru w prasie, radiu i telewizji
13
Najczęściej cytowani
14
CONSTAR WNIOSKI: Wykaż otwartość i zrozumienie problemu
Nie spekuluj, nie polemizuj z faktami, mów co zamierzasz zrobić i jak najszybciej wdrażaj to w życie Traktuj media jak ring bokserski a nie boksera Kryzys jest wirusem
15
CONSTAR „Przypuszczalnie najlepiej kontrolowany zakład mięsny w Polsce” - takim sloganem firma Constar chce naprawić swoją mocno nadszarpniętą reputację.
16
CONSTAR Program naprawczy – realny czy utopijny?
Weterynarz szefem – antidotum? Czy marka Constar ma szansę? – ile czasu i pieniędzy będzie kosztowało jej odbudowanie?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.