Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ocean Cargo Management (OCM & OCM+)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ocean Cargo Management (OCM & OCM+)"— Zapis prezentacji:

1 Ocean Cargo Management (OCM & OCM+)
DHL Global Forwarding Ocean Cargo Management (OCM & OCM+)

2 OCM PRODUKT STANDARDOWY OCM + Ocean Cargo Management 3/26/2017 Correct
OK PO is sent to DGF Via EDI or manual PO is checked and validated Shipping Window verification Vendor Follow Up Receive Vendor Booking Request for Vendor Booking If X days before ESD/LSD booking not received (as per SOP) Booking verification: vendor booking against customer PO-item level once vendor booking received, forward to customer for approval PO sent from customer to LogNet vendor ooking details in LogNet Reception (reception or pick up) Cargo and documents reception Shipment coordination Cargo and packing list checked against vendor booking. CFS activity Buyer consolidation / space optimization Prepare Consolidation and/or Shipping Specific for OCM: ALWAYS DANMAR Shipment Departure Shipping via Ocean/Air Shipping confirmation Documentation Process Reception and audit of commercial documents B/L Preparation Document scanning Milestone Tracking Events transmitted to Customer via EDI Arrival / Customs Clearance / Arrival at DC / Empty return + VAS such as: - Labelling - Sort by store, D.C. - Re-packing Specific for OCM+: DANMAR OR Carrier Neutral Shipment details incl PO/Item detail entered in LogNet goods reception details in LogNet documents attached as PDF events manual or via EDI in LogNet 3/26/2017

3 ZALETY OCM - kontrola bukingów vendorów
- możliwość konsolidacji – lepsza utylizacja kontenerów = niższy koszt - wizualizacja łańcucha dostaw na poziomie zamówienia – minimalizacja komunikacji w sprawie statusu przesyłek - manifest kontenera – możliwość wizualizacji kolejności towaru / przesyłek w kontenerze - możliwość weryfikacji dokumentów handlowych pod kątem wymagań kleinta - załączanie dokumentów handlowych i transportowych w systemie - duże możliwości kreowania raportówing

4 OCM+ ROZWIĄZANIE POD KLIENTA OCM+ + Ocean Cargo Management 3/26/2017
Correct OK PO is sent to DGF Via EDI or manual PO is checked and validated Shipping Window verification Vendor Follow Up Receive Vendor Booking Request for Vendor Booking If X days before ESD/LSD booking not received (as per SOP) Booking verification: vendor booking against customer PO-item level PO sent from customer to LogNet vendor booking details in LogNet Reception (reception or pick up) Cargo and documents reception Shipment coordination Cargo and packing list checked against vendor booking. CFS activity Buyer consolidation / space optimization Prepare Consolidation and/or Shipping Shipment Departure Shipping via Ocean/Air Shipping confirmation Documentation Process Reception and audit of commercial documents B/L Preparation Document scanning Milestone Tracking Events transmitted to Customer via EDI Arrival / Customs Clearance / Arrival at DC / Empty return Specific for OCM+: DANMAR OR Carrier Neutral + VAS such as: - Labelling - Sort by store, D.C. - Re-packing Shipment details incl PO/Item detail entered in LogNet goods reception details in LogNet documents attached as PDF events manual or via EDI in LogNet 3/26/2017

5 + ZALETY OCM+ OCM - kontrola załadowców zgodnie z zaleceniami klienta
- optymalizacja łańcucha dostaw – planowanie transportów w celu minimalizacji kosztów (planowanie dostaw na wskazany przez odbiorcę termin) - składowanie towaru w magazynach w origin - Value Add Services - wsparcie klienta w efektywnym planowaniu łańcucha dostaw (funkcja doradcza)

6 VENDOR MANAGEMENT Vendor Education Program Założenia
- aktywna komunikacja między klientem, załadowcą a DGF (CPM) - zrozumienie ze strony załadowcy dla wymagań klienta i związanych z nimi procesami w DGF (CPM) - aktywna współpraca z załadowcami Agenda - spotkania zapoznawcze załadowców z przedstawicielami DGF (CPM) - analiza procesu od fabryki do magazynu DGF / portu - prezentacja procesu i związanych z nim wymagań takich jak bukingi, dostawy towaru, utylizacja kontenerów, dokumentacja towarzysząca - wyjaśnienie spornych kwestii

7 VENDOR MANAGEMENT Vendor Exception Management Niezgodności po stronie załadowcy - opóźniony buking – towar z konkretnego zamówienia klienta nie został zabukowany na czas (zgodnie z SOP) przez załadowcę - opóźniona dostawa – towar z konkretnego zamówienia nie został dostarczony na czas (zgodnie z SOP) przez załadowcę - opóźnione dokumenty – dokumenty handlowe do konkretnego towaru nie zostały dostarczone na czas (zgodnie z SOP) Procedura przy niezgodnościach - informacje o niezgodnościach są przesyłane do odpowiednich osób (klient, DGF CPM) w celu podjęcia działań korygujących

8 VENDOR MANAGEMENT Vendor Performance Management
Raporty KPI (Key Performance Indicators) Program naprawczy - analiza KPI - identyfikacja problemów i przyczyn - wprowadzenie planu naprawczego i jego monitoring KPI Wymagania (przykład) czas złożenia bukingu najpóźniej 10 dni przed “due ex factory date” czas dostarczenia zamówienia w okienku wysyłkowym wymienionym na zamówieniu czas dostarczenia manifestu najpóźniej 1 dzień po załadunku w fabryce czas dostarczenia dokumentów najpóźniej w dniu dostawy do magazynu DGF lub 1 dzień po załadunku w fabryce kompletność zamówienia +/- 2% Utylizacja kontenera > 85% objętości kontenera

9 Supply Chain Visibility Tool: Log-Net
DHL Global Forwarding Supply Chain Visibility Tool: Log-Net

10 LOG-NET - łatwa implementacja / przyjazny dla użytkownika (dostosowujemy system do potrzeb klienta) - Log-Net pozwala na zarządzanie i monitorowanie zamówień (dane sa widoczne od chwili ich wprowadzenia do systemu) - wizualizacja do poziomu SKU / kodu produktowego - przeszło 70 raportów ( niezgodności / planowania dostaw / utylizacji kontenerów / KPI poszczególnych załadowców / otwarte zamówienia itd.) - dane częściowo pobierane z Logis (EDI z armatorami)

11 PORTAL SCREEN różne kryteria wyszukiwania lista dostępnych raportów

12 FIND ORDER różne kryteria wyszukiwania na poziomie zamówienia (przeszukiwanie fragmentaryczne)

13 ORDER szczegóły zamówienia wraz z informacją o produktach (SKU / kody produktowe)

14 SZCZEGÓŁY POZYCJI TOWAROWEJ
Szczegóły dotyczące konkretnego towaru w ramach zamówienia wraz z informacją o bukingu, dacie dostawy do DGF i dacie wysyłki.

15 KONTENER (cz. 1) Szczegółowa informacja dotycząca kontenera, w którym znajduje się oglądany wcześniej kod produktowy.

16 MANIFEST CFS/CY Manifest kontenera w formacie PDF.

17 KONTENER (cz. 2) Ekran kontenera zawiera także informacje na temat aktualnego statusu kontenera oraz kosztów transportu w podziale na kody produktowe

18 ZESKANOWANE DOKUMENTY (cz. 1)
Możliwość załączania dokumentów handlowych i transportowych.

19 ZESKANOWANE DOKUMENTY (cz. 2)
Przyklad

20 RAPORTY STANDARDOWE Ponad 70 standardowych raportów

21 STATUS ZAMÓWIEŃ Przykład raportu zamówień na konkretnego handlowca klienta

22 RAPORT STATUSU ZAMÓWIEŃ
Przykład

23 UTYLIZACJA KONTENERA Przykład raportu utylizacj kontenerów od początku roku

24 RAPORTY UTYLIZACJI KONTENERA
Przykład

25 STATUS KONTENERÓW Przykład raportu ze statusu kontenerów konkretnego handlowca klienta

26 RAPORT STATUSU KONTENERÓW (cz. 1)
Przykład PDF

27 RAPORT STATUSU KONTENERÓW (cz. 2)
EXAMPLE

28 VENDOR PERFORMANCE Przykład raportu KPI załadowców od początku roku

29 RAPORT VENDOR PERFORMANCE
Przykład

30 PROCES IMPLEMENTACJI OCM+
Implementation Team Implementacja zarządzana przez CPM Program Manager Strony uczestniczące: CPM , produkty (Agencja Celna, Produkt Morski itd.) oraz IT Log-Net. Metoda 6 Faz Implementacji Phase 1 Identyfikacja biznesu i zakresu działania Phase 2 Utworzenie zespołu implementacyjnego i rozpoczęcie projektu Phase 3 Zbieranie informacji od klienta Phase 4 Stworzenie rozwiązania pod konkretnego klienta Phase 5 Implementacja procesu w dziale operacyjnym Phase 6 Szukanie możliwości udoskonalenia procesu i zmniejszenia kosztów obsługi logistycznej tydzień 1 tydzień 3 tydzień kontynuacja

31 EUROPEJSKIE REFERENCJE

32 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Ocean Cargo Management (OCM & OCM+)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google