Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
MOF Microsoft Operations Framework
Stworzona w 1999 w oparciu o dojrzały ITIL (IT Infrastructure Library) Odświeżona w grudniu 2002 Do zarządzania etapem wsparcia operacyjnego systemów informatycznych
2
MOF Microsoft bezwzględnie chce pomóc klientom lepiej operować systemami opartymi o ich i inne technologie… …w sposób oparty na doświadczeniach przemysłu …udokumentowanych w IT Infrastructure Library (ITIL)
3
MOF i ITIL IT Infrastructure Library
IT Infrastructure Library (ITIL) Dobre metody pracy (best practices) w zarządzaniu i obsłudze informatyki Niezależne od technologii Zaprojektowane by je dopasowywać do potrzeb MOF nie zastępuje ITIL ale jest jego adaptacją zgodną z zaleceniami, dopasowaną dla organizacji używających technologii Microsoft IT Infrastructure Library Wskazówki dla technologii Microsoft Microsoft Operations Framework (MOF)
4
MOF jest dostępny jako... Pracując ze swymi partnerami, Microsoft stworzył dla Microsoft Operations Framework: Wskazówki i wiedzę Operations guides (podręczniki obsługi operacyjnej) dla: Windows, Exchange, SQL Server, SMS, MOM Serwisy Szkolenia Gotowe rozwiązania
5
IT Infrastructure Library (ITIL)
Sponsorowane przez brytyjską agencję teraz Office of Government Commerce (OGC) Początki we wczesnych latach 90-tych ITIL jest zbiorem najlepszych metod pracy i doświadczeń przedsiębiorst polegających na informatyce
6
Modele MOF Procesu Zespołu Ryzyka
7
Model procesu w MOF Cykl z 4 fazami Zarządzanie oparte o ryzyko
Unikamy wielu potencjalnie kosztownych błędów Optymizcja Zmiany Wsperianie Operacje
8
Faza Zmian Zarządzanie zmianami Zarządzanie konfiguracją
Zarządzanie wdrażaniem Changing
9
Faza Operacji Zarządzanie systemem Administracja serwisami
Administracja siecią Zarządzanie drukarkami Zarządzanie bezpieczeństwem Śledzenie i sterowanie procesem Zarządzanie przechowalniami danych Operating
10
Proces: Faza Wspierania
Zarządzanie incydentami Zarządzanie problemami Supporting
11
Proces: Faza Optymalizacji
Zarządzanie poziomem serwisów (service level) Zarządzanie dostępnością i niezawodnością Zarządzanie wydajnością i pojemnością Zarządzanie finansowe Przygotowanie na katastrofy Zarządzanie siłą roboczą Optimizing
12
Model Zespołu w MOF Release Komunikacja Opisuje Security
Jak stworzyć zespół obsługi IT Zadania i wymagane zdolności dla ról Jakościowe cele skutecznych zespołów Wskazówki dla rozporoszonych środowisk Security Infrastruc-ture Partner Support Operations
13
Proces zarządzania ryzykiem
Zdania o ryzyku 1. Znajdź 2. Analiza Risk Assessment Document Priorytety exposure Już nie-ryzyka 3. Plany 5. Steruj 4. Śledź
14
Podsumowując Najtypowsze problemy utrudniające tworzenie dużego oprogramowania i obsługę oddziałów informatyki są związane z ludźmi i procesami Nikt nie może sobie pozwolić by zignorować te duże oszczędności i ulepszenia
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.