Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Service Level Agreement
SLA Service Level Agreement
2
Plan Prezentacji Outsourcing SLA Co to jest outsourcing?
Co obejmuje outsourcing IT? Zawieranie umowy outsourcingowej (SLA) SLA Definicja Co określa SLA Przykład Wady i zalety
3
Co to jest outsourcing IT
Wieloletni kontrakt, w którym klient przekazuje część lub całość pewnej działalności do wykonania dostawcy. Ta działalność może być usługą czysto techniczną lub procesami biznesowymi opartymi o technologię informatyczną.
4
Outsourcing IT obejmuje:
Eksploatacja systemów komputerowych (System Operations) Zarządzanie infrastrukturą biurową (Desktop Service) Zarządzanie sieciami (Network Management) Zarządzanie Internetem
5
Zawieranie umowy outsourcingowej
Wstępne porozumienie Opis przejmowanych aktywów i personelu Warunki świadczenia usług, cena Ostateczne ustalenie ceny i warunków świadczenia usług (SLA) Okres przejściowy (kilka miesięcy) Docelowa eksploatacja (3-10 lat)
6
SLA - Definicja SLA to integralna część umowy na świadczenie usług w ramach wsparcia technicznego. Każda umowa SLA jest indywidualnie dopasowywana do potrzeb klienta. jest zapewnieniem realnej korelacji opłat za usługi do ich ilości, jakości i terminowości wykonania.
7
Co określa SLA Zakres odpowiedzialności
Gwarantowane czasu trwania usługi Gwarantowane czasy reakcji serwisu Gwarantowaną jakość wykonania usługi Kontakt z serwisem
8
SLA - przykład Cel Usługi świadczone regularnie
Usługi świadczone na żądanie Usługi których umowa nie obejmuje Zerwanie umowy Zmiana warunków LOE (Levels Of Effort) Raporty
9
Wady i zalety SLA Zalety Wady Lepsza jakość usług
Jasne określenie obowiązków Wady Koszty Długi czas wdrożenia Problem z właściwym sformułowaniem umowy
10
Linki http://www.nkarten.com/sla.html How to Establish SLA
SLA Framework for IT and Technology za jedyne $375 Przykład
11
Koniec
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.