Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Mgr. Inż. Sylwester Laskowski
Opiekun Naukowy: Prof. Dr Hab. Inż. Andrzej P. Wierzbicki
2
Tematyka Pracy Wspomaganie Decyzji i Negocjacji
W Ramach Połączeń Pomiędzy Operatorami Sieci Telekomunikacyjnych
3
Witam bardzo serdecznie!
Instytut Automatyki i Informatyki Stosowanej
4
„Interconnection Kluczem do Konkurencji na Rynku Telekomunikacyjnym”
Temat Referatu: „Interconnection Kluczem do Konkurencji na Rynku Telekomunikacyjnym”
5
Agenda Telekomunikacja Rynek Telekomunikacyjny Konkurencja
Interconnection Klucz
6
Agenda Telekomunikacja Rynek Telekomunikacyjny Konkurencja
Interconnection Klucz
7
Telekomunikacja wczoraj
8
Telekomunikacja wczoraj
Telefon
9
Telekomunikacja dziś
10
Telekomunikacja dziś Telefon
11
Telekomunikacja dziś Telefon Konwergencja ze światem informatyki
12
Telekomunikacja dziś Telefon
Konwergencja ze światem informatyki oraz mediów
13
Telekomunikacja dziś Telefon
Konwergencja ze światem informatyki oraz mediów Społeczeństwo Informacyjne
14
Architektura sieci
15
Architektura sieci Sieć tranzytowa (topologia kraty)
Sieć strefowa (topologia pierścienia) Sieć dostępowa
16
Agenda Telekomunikacja Rynek Telekomunikacyjny Konkurencja
Interconnection Klucz
17
Definicja rynku
18
Definicja rynku Rynek
19
Interconnection Kluczem do konkurencji na rynku telekomunikacyjnym
Definicja rynku Rynek ogół stosunków zachodzących miedzy podmiotami uczestniczącymi w procesach wymiany dóbr;
20
Definicja rynku Rynek ogół stosunków zachodzących miedzy podmiotami uczestniczącymi w procesach wymiany dóbr; miejsce spotkania się tych podmiotów.
21
Struktura rynku
22
Struktura rynku Struktura rynku w ujęciu przedmiotowym
23
Struktura rynku Struktura rynku w ujęciu przedmiotowym
Struktura rynku w ujeciu podmiotowym (forma rynku)
24
Struktura rynku Struktura rynku w ujęciu przedmiotowym
Struktura rynku w ujeciu podmiotowym (forma rynku)
25
Struktura rynku: - ujęcie przedmiotowe
26
Struktura rynku: - ujęcie przedmiotowe
Rynek dostawców sprzętu i oprogramowania Rynek operatorów sieci i dostawców usług Rynek usług
27
Struktura rynku Struktura rynku w ujęciu przedmiotowym
Struktura rynku w ujeciu podmiotowym (forma rynku)
28
Struktura rynku: ujęcie podmiotowe
29
Struktura rynku: ujęcie podmiotowe
Forma rynku Sprzedawcy Nabywcy Polipol Wielu małych Oligopol Kilku średnich Monopol Jeden duży Oligopson Oligopol bilat. Monopol ogr. Monopson Monopson ogr. Monopson bilat.
30
Struktura rynku: ujęcie podmiotowe
Forma rynku Sprzedawcy Nabywcy Polipol Wielu małych Oligopol Kilku średnich Monopol Jeden duży Oligopson Oligopol bilat. Monopol ogr. Monopson Monopson ogr. Monopson bilat.
31
Struktura rynku: ujęcie podmiotowe
Forma rynku Sprzedawcy Nabywcy Polipol Wielu małych Oligopol Kilku średnich Monopol Jeden duży Oligopson Oligopol bilat. Monopol ogr. Monopson Monopson ogr. Monopson bilat.
32
Agenda Telekomunikacja Rynek Telekomunikacyjny Konkurencja
Interconnection Klucz
33
Definicja konkurencji
34
Definicja konkurencji
Konkurencja – to relacja pomiędzy co najmniej dwoma podmiotami zabiegającymi o to samo, ograniczone dobro.
35
Optymalna wielkość produkcji
36
Optymalna wielkość produkcji
Optimum techniczne
37
Optymalna wielkość produkcji
Optimum ekonomiczne
38
Model Konkurencji Doskonałej a Monopol Naturalny
charakterystyka porównawcza
39
Model konkurencji doskonałej
40
Model konkurencji doskonałej
Duża liczba małych przedsiębiorstw nie mających wpływu na cenę; Wytwarzanie dobra homogenicznego; Swoboda wejścia i wyjścia z rynku; Pełna przejrzystość rynku.
41
Monopol Naturalny
42
Monopol Naturalny Pozytywny Efekt Skali
43
Monopol a Konkurencja w Telekomunikacji
starcie dwóch poglądów
44
Zalety Monopolu
45
Zalety Monopolu Brak dublowania urządzeń sieciowych;
Łatwość utrzymania integralności techniczno-eksploatacyjnej sieci; Wyraźnie sprecyzowana odpowiedzialność za parametry jakości świadczonych usług; Wzmocniony efekt skali; Koncentracja środków na badania;
46
Zalety konkurencji
47
Zalety konkurencji Sprzyja wzrostowi efektywności ekonomicznej;
Przyczynia się do polepszenia obsługi klienta; Stymuluje wprowadzanie innowacyjnych usług; Wpływa na obniżenie cen.
48
Proces Demonopolizacji i Liberalizacji
Otwarcie rynku z jednoczesnym wprowadzeniem wymogu świadczenia usługi powszechnej.
49
Agenda Telekomunikacja Rynek Telekomunikacyjny Konkurencja
Interconnection Klucz
50
Definicja Interconnection
51
Definicja Interconnection
Interconnection – oznacza fizyczne oraz logiczne połączenie sieci telekomunikacyjnych.
52
Poziomy Interconnectu
53
Poziomy Interconnectu
Interconnection na poziomie tranzytowym
54
Poziomy Interconnectu
Interconnection na poziomie tranzytowym Z pojedynczym przejściem (single tandem) Z podwójnym przejściem (double tandem)
55
Poziomy Interconnectu
Interconnection na poziomie tranzytowym Z pojedynczym przejściem (single tandem) Z podwójnym przejściem (double tandem) Interconnection na poziomie lokalnym
56
Poziomy Interconnectu
Interconnection na poziomie tranzytowym Z pojedynczym przejściem (single tandem) Z podwójnym przejściem (double tandem) Interconnection na poziomie lokalnym Dostęp do pętli abonenckiej (Local Loop Unbundling)
57
Poziomy konkurencji
58
Poziomy konkurencji Konkurencja na rynku połączeń międzynarodowych
Konkurencja na rynku połączeń międzystrefowych Konkurencja na rynku połączeń lokalnych Konkurencja na rynku dostępu abonenckiego
59
Agenda Telekomunikacja Rynek Telekomunikacyjny Konkurencja
Interconnection Klucz
60
Interconnection Kluczem do konkurencji na rynku telekomunikacyjnym
61
Interconnection Kluczem do konkurencji na rynku telekomunikacyjnym ale i ...
62
Interconnection PRZESZKODĄ!
Kluczem do konkurencji na rynku telekomunikacyjnym ale i ... PRZESZKODĄ!
63
Interconnection Problem!
64
Problemy Interconnectu
65
Problemy Interconnectu
Brak dobrej woli!
66
Problemy Interconnectu
Duży nie chce być dobry!
67
Problemy Interconnectu
Brak dobrej woli!
68
Problemy Interconnectu
Brak dobrej woli! Problemy techniczne;
69
Problemy Interconnectu
Brak dobrej woli! Problemy techniczne; Problemy ekonomiczne;
70
Problemy Interconnectu
Kto ile komu?
71
Problemy Interconnectu
Stawki zbyt wyskokie!
72
Problemy Interconnectu
Stawki zbyt wyskokie! Opóźniają efektywne wejście na rynek nowych operatorów;
73
Problemy Interconnectu
Stawki zbyt wyskokie! Opóźniają efektywne wejście na rynek nowych operatorów; Powodują nadmierne powielanie infrastruktury.
74
Problemy Interconnectu
Generują mniejszy przychów (zmniejsza to środki na inwestycje) Operator narodowy gwałtownie traci udział w rynku Stawki zbyt niskie!
75
Problemy Interconnectu
Generują mniejszy przychód (zmniejsza to środki na inwestycje) Operator narodowy gwałtownie traci udział w rynku. Stawki zbyt niskie!
76
Problemy Interconnectu
Generują mniejszy przychód (zmniejsza to środki na inwestycje); Operator narodowy gwałtownie traci udział w rynku. Stawki zbyt niskie!
77
Problemy Interconnectu
Brak dobrej woli! Problemy techniczne; Problemy ekonomiczne;
78
Problemy Interconnectu
Brak dobrej woli! Problemy techniczne; Problemy ekonomiczne; Problem społeczno – ekonomiczny;
79
Problemy Interconnectu
Brak dobrej woli! Problemy techniczne; Problemy ekonomiczne; Problem społeczno – ekonomiczny; Problemy prawne;
80
Problemy Interconnectu
Brak dobrej woli! Problemy techniczne; Problemy ekonomiczne; Problem społeczno – ekonomiczny; Problemy prawne; Niedostateczna umiejętność negocjowania;
81
Problemy Interconnectu
Kwestie merytoryczne Niepogorszenie relacji
82
Problemy Interconnectu
Brak dobrej woli! Problemy techniczne; Problemy ekonomiczne; Problem społeczno – ekonomiczny; Problemy prawne; Niedostateczna umiejętność negocjowania;
83
Problemy Interconnectu
Brak dobrej woli! Problemy techniczne; Problemy ekonomiczne; Problem społeczno – ekonomiczny; Problemy prawne; Niedostateczna umiejętność negocjowania; Interdyscyplinarność.
84
Zakończenie Pytania ...?
85
Dziękuję za uwagę! I do zobaczenia!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.