Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DAM RADĘ!. Główne zagadnienie problemowe projektu to: samodzielność dzieci w ich codziennym funkcjonowaniu. Cele: 1. Planowanie zakupów w sklepie spożywczym,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DAM RADĘ!. Główne zagadnienie problemowe projektu to: samodzielność dzieci w ich codziennym funkcjonowaniu. Cele: 1. Planowanie zakupów w sklepie spożywczym,"— Zapis prezentacji:

1 DAM RADĘ!

2 Główne zagadnienie problemowe projektu to: samodzielność dzieci w ich codziennym funkcjonowaniu. Cele: 1. Planowanie zakupów w sklepie spożywczym, obliczanie kosztów. 2. Robienie zakupów (wybór tylko świeżych produktów), płacenie. 3. Przygotowanie wcześniej zaplanowanej potrawy z zakupionych produktów.

3 I etap Wspólnie wybieraliśmy potrawę, korzystaliśmy z komputera w bibliotece szkolnej i szukaliśmy przepisu na daną potrawę w Internecie. Potem porównywaliśmy różne przepisy (składniki, gramaturę, koszt) i sporządzaliśmy listę zakupów wraz ze wstępnym kosztorysem. II etap Robiliśmy zakupy w sklepie samoobsługowym, dzieci w miarę możliwości wybierały samodzielnie produkty, sprawdzały datę ważności, płaciły. III etap Po powrocie ze sklepu przygotowywaliśmy zaplanowaną potrawę. Za każdym razem różne dzieci były odpowiedzialne za różne etapy przygotowywania potrawy (odmierzanie składników, obieranie, krojenie, zmywanie naczyń, przygotowanie poczęstunku, itp.). IV etap Poczęstunek – opinie degustujących.

4 Podczas realizacji naszego zadania korzystaliśmy z komputera, Internetu oraz aparatu fotograficznego. Dzięki fotografowaniu uczniów podczas pracy, wszyscy bardziej się starali. Poza tym przekonali się, że również oni mogą z pomocą innych korzystać z TIK.

5 POTRAWY PRZYGOTOWANE W RAMACH PROJEKTU 1.Sałatka owocowa. 2.Pizza. 3.Koktajl truskawkowy. 4.Bigos z młodej kapusty.

6 Weronika wyrabia ciasto na pizzę, a Kamil trze ser do pizzy.

7 Monika smaży pieczarki z cebulą.

8 Adrian wałkuje ciasto-formuje spód do pizzy.

9 Asia i Weronika wkładają pizzę do piekarnika.

10 Smacznego!

11 Sebastian, Monika i Kamil kroją brzoskwinie i ananasy do sałatki owocowej.

12 Asia i Weronika robią sałatkę owocową.

13 Adrian zmywa naczynia

14 Kamil nakłada sałatkę do miseczek.

15 Pani Agnieszka i pani Edyta degustują przygotowaną przez nas sałatkę owocową.

16 Sebastian myje truskawki na koktajl.

17 Kamil, Monika i Adrian obierają truskawki z szypułek, a Asia i Weronika wycierają naczynia.

18 Monika obiera truskawki z szypułek, a Sebastian wrzuca je do pojemnika koktajlowego.

19 Adrian dodaje do truskawek jogurt naturalny-jeszcze tylko cukier i można miksować.

20 Sebastian obsługuje malakser. Jeszcze kilka sekund i koktajl będzie gotowy.

21 Pani Teresa degustuje przyrządzony przez nas koktajl truskawkowy.

22 Na zdrowie!

23 Dziękujemy za uwagę: Beata, Monika, Weronika, Asia, Adrian, Sebastian i Kamil


Pobierz ppt "DAM RADĘ!. Główne zagadnienie problemowe projektu to: samodzielność dzieci w ich codziennym funkcjonowaniu. Cele: 1. Planowanie zakupów w sklepie spożywczym,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google