Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBogumiła Miszkurka Został zmieniony 9 lat temu
1
To właśnie nowe technologie, wymagające nowych rozwiązań organizacyjnych i metod zarządzania, a także stały, innowacyjny charakter przedsiębiorstw mediowych, są dynamicznymi kryteriami określającymi tożsamość logistyki mediów jako nowej dyscypliny naukowej. Włodzimierz Gogołek Wprowadzenie do programu konferencji Logistyka i administrowanie w mediach
2
Okładka książki Elizabeth Eisenstein Rewolucja Gutenberga, projekt Andrzej Barecki
3
Wydawca – Drukarnia - Księgarnia
6
1610 w kamienicy kromerowskiej powstaje księgarnia Franciszka Jakuba Mercenicha Księgarnia – choć z przerwami i zmianami właścicieli/operatorów – działa do dzisiaj – jest to więc miejsce wykazujące genius loci – spotkania autora – księgarza – czytelnika, od ponad 400 lat.
9
A więc można księgarstwo (krakowskie) uznać za praktyczne działanie proto- logistyczne w zakresie polskich mediów. Ukazuje jakie działania logistyczne są konieczne - parafrazując znaną frazę - Aby książka była książką!
12
Ale i krakowska księgarnia nie zastygła w tradycyjnej formie. Gdy stała się księgarnią Matras nadal sprzedaje książki, ale jest jednym z “punktów dostępowych” ogólnopolskiej sieci księgarskiej, a także ma swą wersję internetową
13
I tak stara technologia odżywa w nowej formie, ale i ożywia starą można w e-Matrasie zamawiać e-booki (nowa-nowa), można z e-Matrasie zamawiać książki drukowane (nowa-stara), można w Matrasie kupować też tradycyjne publikacje drukowane (stara-stara), a przez terminale zamawiać oba rodzaje (stara-nowa; nowa-stara) publikacji.
14
Ośrodek Badań Prasoznawczych w Krakowie Lokum Rynek Główny 23 Rozkwit badań w latach 1970-1980 ◦ Widać duch wielkiego księgarza, duch kamienicy stymulował rozwój badań prasoznawczo- medioznawczych w Krakowie, a więc i w Polsce
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.