Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMartyna Dzierwa Został zmieniony 9 lat temu
1
Projektidee: Regionale Stärkung von Einzelhändlern durch eine einheitliche Online-Plattform mit integriertem Auslieferungsservice Prof. Dr. S. Kubica
2
FB WIR 2 Projekt-Beschreibung: Anti-Amazon Ziele: Schaffung einer Online-Plattform, die die Warenbestände regionaler Einzelhandelsunternehmen (z.B. Elektronik-Fachhändler, Schuhläden, usw.) in gemeinsamer Datenbank aktuell bündelt. Kunde soll über Online-Shop, analog Amazon & Co., Zugriff zu Produkten erhalten (also aus Läden, die er normalerweise nicht aufsuchen würde z.B. Hinterhofladen im entfernten Nachbarort). Die Abholung der Waren in den jeweiligen Läden sowie Zustellung zum Kunden wird innerhalb kürzester Zeit durch einen Logistik-Dienstleister (Paketzustelldienst) realisiert. Motivation: Stärkung des Einzelhandels durch Erweiterung des Angebotes auf Online-Plattform Leichterer Zugang zu regionalen Produkten (Qualität, Vertrauen, …) für den Kunden Logistik-Dienstleister erhöht die Produktivität seiner bereits bestehenden Brief- und Paket-Routen durch Hinzunahme der bestellten Waren aus dem Einzelhandel Aufgaben: Usecase-Analyse (Kunde bestellt, Ladenbesitzer aktualisiert Bestand, Paketzusteller plant Route) Konzeption des Gesamt-Systems (Projektplan, Datenhaltung, Prozesse, Benutzerschnittstellen, …) Umsetzung, Pilotierung (zunächst an einer Handelssparte, z.B. Elektro) und Validierung des Systems. Sonstiges: führendes Logistik-Unternehmen aus Potsdam steht als Pate und Partner zur Verfügung 2-semestriges Projekt startet im SS15 bei WI-Master
3
Tytuł projektu: Wzmocnienie regionalnych detalistów poprzez platformę online ze zintegrowanym systemem dostaw prof. dr S. Kubica
4
FB WIR 4 Opis projektu: Anty-Amazon Cele: Stworzenie platformy internetowej, która połączy we wspólnej bazie danych aktualne zapasy towarów regionalnych przedsiębiorstw detalicznych (np. sklepów z elektroniką, sklepów obuwniczych itp.). Klient otrzymałby dostęp do produktów w formie sklepu internetowego, analogicznie jak jest to w firmie Amazon i w innych firmach (czyli do sklepów, których by w normalny sposób nie znalazł np. do sklepu mieszczącego się w podwórku w odległym sąsiedztwie). Odbiór towarów w poszczególnych sklepach jak i doręczenie do klientów będzie realizowane w możliwie najkrótszym czasie za pośrednictwem firmy usług logistycznych (firmy kurierskiej). Motywacja: Wzmocnienie handlu detalicznego poprzez rozszerzenie oferty na platformie internetowej Łatwiejszy dostęp do produktów regionalnych (jakość, zaufanie, …) dla klientów Dostawca usług logistycznych zwiększy produktywność istniejących już tras odbioru/doręczeń listów i paczek poprzez dołączenie towarów zamawianych u detalistów Zadania: Analiza Use case (klient zamawia, właściciel sklepu aktualizuje stan magazynowy, kurier planuje trasę) Koncepcja wspólnego systemu (plan projektu, zarządzanie danymi, procesy, interfejsy po stronie użytkowników, …) Wdrożenie, pilotowanie (najpierw w branży handlowej, np. RTV AGD) i walidacja systemu Pozostałe: Wiodące przedsiębiorstwo logistyczne z Poczdamu jest do dyspozycji w charakterze patrona i partnera Projekt dwusemestralny, start w semestrze letnim 2015 roku na kierunku informatyka w ekonomii (magisterskim)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.