Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKarol Talar Został zmieniony 9 lat temu
2
1. Film dokumentalny Zadaj uczniom tworzenie filmu dokumentalnego zawierającego np. wypowiedzi ludzi pamiętających dawne czasy lub o zabytkach znajdujących się w okolicy. Zaprezentujcie je w klasie, pozwól uczniom podyskutować, czego nauczyli się podczas pracy nad filmem.
3
2. Film fabularny Akcja filmów fabularnych może ilustrować dowolne zagadnienia z literatury, historii, wiedzy o kulturze. Niech uczniowie wejdą w role np. postaci historycznych lub literackich, przebiorą się, przygotują dialogi. Nie zapomną tej lekcji do końca życia!
4
3. Adaptacje filmowe Kręćcie wspólnie adaptacje filmowe fragmentów powieści lub sztuk teatralnych: z udziałem uczniów jako aktorów, reżyserów, scenarzystów, producentów. To świetna nauka działania zespołowego, komunikacji i organizacji, a przy tym doskonała zabawa.
5
4. Instruktaże Filmy mogą być edukacyjno – instruktażowe, służące innym do nauki, np. jak zinterpretować wiersz?, jak opowiadać o obrazie?, jakich programów użyć do obróbki zdjęć? Uczniowie w ten sposób wchodzą w role nauczycieli, tłumacząc coś innym, sami zyskują klarowność myśli i trwale zapamiętują.
6
5. Filmy o wydarzeniach, podróżach, miejscach Namawiaj uczniów, by filmowali wydarzenia kulturalne, podróże, krajobrazy, ciekawe miejsca, które ich zachwyciły i zainteresowały. Róbcie mini-festiwale filmowe w waszej klasie, np. o wakacyjnych podróżach i zwiedzonych miejscach.
7
6. Filmy dla maluchów Nagrywajcie filmy z myślą o młodszych odbiorcach – niech uczniowie przed kamerą spróbują wytłumaczyć trudne zagadnienie w prosty, przystępny sposób. To świetna forma powtórki materiału, ćwiczeń językowych, sprawdzian, czy uczniowie naprawdę rozumieją to, czego się uczyli.
8
7. Film o moich poglądach Poproś uczniów, by zamiast pisać wypracowanie, nagrali swoją wypowiedź w formie filmiku. Jest to szansa zwłaszcza dla uczniów nieśmiałych, którzy rzadko wypowiadają się na forum klasy. Mogą bez krępujących świadków ćwiczyć trudną sztukę przemawiania i argumentowania oraz autoprezentacji.
9
8. Reklama lub zwiastun Krótka reklama lub zwiastun, np. lektury lub wydarzenia kulturalnego, to pole do popisu dla uczniów! Połączą doskonale znaną im formę medialnego przekazu z nową treścią, co może przynieść ciekawe rezultaty - zmusza do lapidarności i uruchomienia wyobraźni.
10
9. Zabawa gatunkami Pozwól uczniom bawić się różnymi gatunkami: mogą kręcić wiadomości telewizyjne, wywiady, klipy muzyczne, niech próbują sił w animacji. Daj im swobodę ekspresji i zachęć do eksperymentowania, bo najlepiej uczyć się poprzez działanie i pokonywanie trudności, które stają na drodze każdemu twórcy. To świetna szkoła odkrywania talentów!
11
10. Rejestrowanie Pozwalaj uczniom używać komórek na lekcjach do rejestrowania zdjęciowego lub filmowego, np. plakatów, notatek, zapisów na tablicy. Taką cyfrową dokumentację mogą odtwarzać w swoim telefonie przy okazji powtórek, łatwo się nią dzielić i publikować np. na klasowym blogu lub w swoim e-portfolio albo przesyłać nauczycielowi do oceny.
12
Kręcenie filmów jest zajęciem bardzo angażującym, uczącym wielu umiejętności i dającym ogromnie dużo satysfakcji, dlatego warto takie zadania stawiać uczniom na przedmiotach humanistycznych, a także zachęcać ich do brania udziału w projektach i konkursach, które polegają na tworzeniu zasobów wideo.
13
Prezentacja powstała w ramach projektu (Ro)Zoom na kulturę, którego organizatorem jest Fundacja Think! Partnerem projektu jest Stowarzyszenie Nowe Horyzonty, zaś działanie prowadzone jest w ramach programu Fundacji Orange. Licencja Creative Commons – Uznanie Autorstwa. Zdjęcia użyte w prezentacji pochodzą z domeny publicznej.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.