Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO"— Zapis prezentacji:

1 CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO

2 1. SUBSTYTUCYJNOŚĆ 2. ŁĄCZNOŚĆ 3. RESTYTUCYJNOŚĆ (ODNAWIALNOŚĆ) 4
1. SUBSTYTUCYJNOŚĆ 2. ŁĄCZNOŚĆ 3. RESTYTUCYJNOŚĆ (ODNAWIALNOŚĆ) 4. SEZONOWOŚĆ

3 SUBSTYTUCYJNOŚĆ Polega na zmianie jednej struktury produktu turystycznego na inna wynikającą ze spadku dochodów.

4 ŁĄCZNOŚĆ Nabycie jednego dobra lub usługi łączy się z koniecznością nabycia innych dóbr i usług.

5 RESTYTUCYJNOŚĆ ODNAWIALNOŚĆ
W krajach Europy Zach. oraz USA, gdzie turystyka jest szeroko rozwinięta, zanik popytu nie występuje. Na popyt mają wpływ ceny. Podobnie jak w zwykłej elastyczności popytu, cenowa elastyczność popytu jest rożna dla poszczególnych segmentów turystyki.

6 SEZONOWOŚĆ W czasie sezonu wzrasta popyt turystyczny. Wtedy występują też wahania cen. Aby to ustabilizować są 2 sposoby: Blokowanie cen – ceny są ustalane jako stałe w jakimś okresie czasu, a ewentualne zmiany są rekompensowane biurom przez państwo. Stosowanie specjalnych kursów walutowych, które mają sprzyjać konkurencyjności oferty danego kraju.


Pobierz ppt "CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO"

Podobne prezentacje


Reklamy Google