Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +"— Zapis prezentacji:

1 Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +

2 2 Teksty w komputerze Iwona i Ireneusz Bujnowscy

3 Tabela kodów ASCII ASCII (American Standard Code for Information Interchange) Tekst przechowuję się w pamięci komputera w postaci liczb. Po prostu małym i wielkim literom alfabetu, cyfrom oraz wszystkim innym znakom przyporządkowuje się kolejne liczby z pewnego zakresu. Zwykle jeden znak zajmuje w pamięci komputera jeden bajt (osiem bitów), najczęściej używanym bywa kodowanie ASCII

4 Przetwarzanie tekstów w języku C++ 4 Zmienne znakowe #include #include using namespace std; int main() { char z1,zz; //deklaracja zmiennej znak z1 ; zz z1=65; //przypisanie na stałe zmiennej z1 –dużej litery A (kod ASCII A=65) zz=‘B’; //przypisanie na stałe zmiennej zz –dużej litery B cout<<z1<<zz; //wypisanie na standardowe wyjście AB return( 0 ); }

5 Przetwarzanie tekstów w języku C++ 5 Zmienne typu string (łańcuch znaków) #include #include using namespace std; int main() { string s1,s2; //deklaracja dwóch stringów s1,s2 getline(cin,s1); // wczytuje przy pomocy strumienia cin do zmiennej s1 z wszystkimi białymi znakami. cin>>s2; // czytanie tekstu s2 tylko pierwszego białego znaku np. spacji cout<<s2; // wyprowadzanie napisu s2 ; cout <<s1.length() //wyprowadzanie długości stringu s1 return( 0 ); } ====================================== Strig ->tablica znaków. Dla wprowadzonej zmiennej s1=‘’wiem ale nie powiem’’ s1[2]=e; s1[5]=a; (indeksy od zera)

6 Przetwarzanie tekstu znak po znaku 6 #include using namespace std; string s; int main() { cin<<s; for (int i=0;i<s.size();i++) { // zrób coś ze znakiem s[i] i wypisz go cout << s[i]; } cin.ignore(2) ; }

7 Operacje łączenia, usuwania i zamiany znaków 7 Mając dane napisy: string s1=”algorytmy”, s2=” i ”, s3=”struktury danych”, s; możemy je połączyć poleceniem: s=s1+s2+s3; możemy usunąć k znaków z napisu s zaczynając od znaku o indeksie n. s.erase (k,n); każdy znak możemy nadpisać (zamienić) s[i]=‘a’; ======================================== Więcej informacji np. na stronie http://www.cplusplus.com

8


Pobierz ppt "Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +"

Podobne prezentacje


Reklamy Google