Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Merrill Harmin Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
2
Drogi Czytelniku, polecam do przeczytania książkę „Duch klasy
Drogi Czytelniku, polecam do przeczytania książkę „Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki?”. Publikacja ma na celu znalezienie odpowiedzi na pytanie „ Jak pracować z dzieckiem , aby proces uczenia się przebiegał jak najlepiej”. Według autorki książki duch klasy ściśle wiąże się z zaangażowaniem uczniów w uczenie się. Harmin podaje techniki pracy z dzieckiem. Książka inspiruje i dostarcza nowej energii rodzicom, nauczycielom , poszukującym pomysłów na zmianę stylu pracy.
3
Jak mobilizować uczniów ?
Układ lekcji mobilizujący do pracy. Szybkie tempo pracy. Nauczanie warstwami. Różnorodność kontrolowania.
4
Jak zachęcać bez nagród?
Uznanie możemy wyrazić słowami: doceniam to; podoba mi się sposób, w jaki to powiedziałeś ; dziękuję , że spróbowałeś ; podoba mi się to, że zdecydowałaś się zaryzykować; świetnie odpowiedziałeś; bardzo mi się podoba sposób, w jaki sformułowałeś swoją odpowiedź ;doceniam twoją gotowość do zaryzykowania odpowiedzi.
5
Jak uczyć samodzielnego myślenia?
Zadania dla ucznia: 1.Uporządkuj elementy według określonej kategorii. 2.Znajdź różnice miedzy dwoma lub trzema obiektami. 3.Na czym polega podobieństwo ( porównywanie obiektów). 4. Spróbuj przewidzieć dalszy rozwój wypadków. 5. Wytłumacz dane zjawisko lub wydarzenie. 6. Poszukaj optymalnego rozwiązania problemu. 7. Burza mózgów.
6
Jak wyjść poza fakty i szczegóły?
Co jest naprawdę ważne? Jakie to ma dla nas znaczenie? Zadania praktyczne. Co wiem, czego chcę się dowiedzieć i co umiem. Zestawienie pojęć. Wiem , że nic nie wiem. Wiem, co bym chciał powiedzieć.
7
Organizacja pracy. Jak rozpocząć lekcję?
Ilu z was dobrze zaczęło dzisiejszy dzień? Kto ma dzisiaj dobry humor? Ile osób lubi deszczowe dni , takie jak dzisiejszy? Ile osób cieszyło się , idąc dzisiaj do szkoły? Ilu z was pamięta , na czym skończyliśmy wczorajszą lekcję?
8
Pytania motywujące. Czy potraficie powiedzieć, u którego zwierzęcia ciąża trwa ponad rok? Co wiecie o przyczynach wojny secesyjnej? Czy ktoś potrafi ocenić, o ile szybciej spadnie na ziemię moneta dwuzłotowa od jednozłotowej?
9
Wysokie oczekiwania… Starajmy się okazywać dzieciom, że wierzymy w ich możliwości . Gdy zadamy wypracowanie , oczekujemy, że wszyscy sumiennie je napiszą. Jeśli ktoś tego nie zrobi, uwierzmy, że miał po temu ważne powody i spodziewajmy się tego , że następnym razem zapisze zadane wypracowanie Nie zakładajmy, że uczniowi brakuje chęci do nauki. Najważniejszym zadaniem rodziców i nauczycieli jest rozbudzenie w dziecku uczucia osobistej motywacji do pracy.
10
Życzę miłej lektury.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.