Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Jak Cię widzą, tak Cię piszą.
AUTOPREZENTACJA Jak Cię widzą, tak Cię piszą.
2
Informacje o człowieku pochodzą:
Autoprezentacja Informacje o człowieku pochodzą: w 55% z tego CO widać (wygląd) 35% z tego JAK słychać (ton głosu) 10% z tego CO słychać (użyte słowa).
3
Autoprezentacja Jak widać wiedzę niesie nam przede wszystkim przekaz niewerbalny. Dlatego właśnie tak ważne jest, aby do rozmowy kwalifikacyjnej przygotować się nie tylko merytorycznie, ale również estetycznie.
4
Autoprezentacja Przekaz niewerbalny: Wygląd zewnętrzny
Poruszanie się, postawa Witanie się Mimika Operowanie głosem Dystans przestrzenny Sposób siedzenia Gestykulacja
5
Autoprezentacja to nic innego, jak strategiczne przekazanie informacji o sobie innym. Nie chodzi o udawanie kogoś, kim się nie jest. Kiedy spotykamy się z kimś, na czyjej opinii nam zależy, staramy się w rozmowie wspomnieć o faktach, które stawiają nas w dobrym świetle. Przywiązujemy szczególną uwagę do naszego wyglądu zewnętrznego. nie wolno jednak zapomnieć o własnym ja. Nasz wizerunek musi być prawdziwy, wiarygodny i spójny.
6
Kreowanie wizerunku pań
Strój dla pań: Kostium lub garsonka to dla kobiety strój absolutnie podstawowy. Wybieramy kolory spokojne (szary, granat). Zawsze zakrywamy nogi – rajstopy czy pończochy są obowiązkowe. Dobieramy odpowiednio obuwie oraz niezbyt dużą torebkę. Włosy: Fryzura ma być gładka i skromna. Jeśli farbujemy włosy, należy zadbać, aby nie były widoczne odrosty. Włosy zawsze świeże. Włosy nie powinny zakrywać twarzy. Zachowujemy umiar w perfumach.
7
Kreowanie wizerunku pań
Makijaż: Ledwie widoczny, podkreślający jedynie, że kobieta jest zadbana i świeża. Manicure: Dbamy przede wszystkim o czystość paznokci. Jeśli chcemy je pomalować, to na pewno delikatnie i w jasnych odcieniach.
8
Kreowanie wizerunku pań
Biżuteria: Kierujemy się zasadą minimalizmu. Unikamy akcesoriów zbyt dużych czy przyciągających uwagę. Wybieramy nieduże kolczyki, skromny łańcuszek czy zegarek.
9
Kreowanie wizerunku panów
Strój dla panów: Panowie przeważnie ubierają garnitur w kolorze szarym lub granatowym. Jeśli praca nie wymaga stroju oficjalnego, wystarczą czyste spodnie, sportowa koszula i marynarka. Zasadą naczelną pozostaje schludność. Do stroju dobieramy buty, ewentualnie teczkę na dokumenty.
10
Kreowanie wizerunku panów
Biżuteria: Dozwolona jest obrączka oraz zegarek. Rezygnujemy z kolczyków, łańcuchów czy sygnetu. Higiena: Bardzo ważna jest estetyka dłoni – czyste, przycięte paznokcie robią pozytywne wrażenie. Panowie muszą również zadbać o schludność fryzury a ponadto idą na rozmowę ogoleni. Jeśli noszą zarost, musi być koniecznie zadbany.
11
Autoprezentacja przez ubiór
Uważaj na drogie gadżety, sexy i modny wygląd ponieważ możesz zasugerować, że nie praca Cię interesuje lecz wygląd. Dopasowanie ubioru do okazji świadczy o szacunku dla rozmówcy oraz obowiązujących norm i obyczajów. Dopasowanie ubioru do stylu w firmie świadczy o Twoim wyczuciu oraz tworzy złudzenie dopasowania – tak jak byś już tam pracował od dawna.
12
Mowa ciała Kontakt wzrokowy:
Częste spojrzenia w kierunku pracodawcy świadczą o sympatii, dobrym nastroju, otwarciu w stosunku do rozmówcy oraz o szacunku i uznaniu rozmówcy. Unikanie kontaktu wzrokowego kojarzy się z lękliwością, brakiem pewności siebie, nieszczerością.
13
Mowa ciała Kontakt wzrokowy:
Spoglądaj na rozmówcę przez około 70% rozmowy, ale w krótkich odcinkach, unikaj wpatrywania się prosto w oczy.
14
Mowa ciała Uścisk dłoni:
Nie miażdżyć ręki rozmówcy, nie podawać „śniętej ryby”. Pewnie podaj rękę rozmówcy.
15
Mowa ciała Postawa: Wejdź pewnym krokiem na spotkanie, wyprostowany, raczej energiczny niż powolny. Usiądź prosto na krześle, nie pochylaj się. Siedź spokojnie, nie na brzeżku krzesła – to sprawia wrażenie, że kandydat tylko czeka, żeby uciec z pracy, o którą się właśnie stara.
16
Mowa ciała Odległość od rozmówcy:
Utrzymuj właściwy poziom bliskości by nie naruszyć sfery intymnej rozmówcy oraz taką by nie stracić z nim kontaktu wzrokowego.
17
Mowa ciała Ton i barwa głosu:
Przestrzegaj zasady dopasowania się do głośności i tempa wypowiedzi rozmówcy. Mów wyraźnie i spokojnie. Panuj nad oddechem oraz unikaj piskliwego głosu.
18
Mowa ciała Gesty: Kontroluj takie odruchy jak walenie palcami w stół czy bawienie się długopisem. Unikaj nadmiernej gestykulacji. Pamiętaj, Twoje gesty dużo mówią o Tobie: Wyprostowany chód → pewność siebie. Kiwanie głową → akceptacja, potwierdzenie uważnego słuchania.
19
Mowa ciała Palce bębniące po stole → lekceważenie, pośpiech. Poprawianie włosów → brak pewności siebie. Przechylanie głowy → zainteresowanie. Obgryzanie paznokci → zdenerwowanie. Stopy oparte o podłoże → pewność siebie, spokój. Garbienie się → brak motywacji do kontaktu. Otwarte dłonie → szczerość, otwartość.
20
Autoprezentacja - wskazówki
Uśmiechaj się i sprawiaj wrażenie zainteresowanego. Nie przyjmuj postawy: „przepraszam, że żyję”. Bądź pewny siebie, ale nie zarozumiały. W czasie rozmowy nie pal nawet jeśli otrzymasz pozwolenie.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.