Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGertruda Cimochowski Został zmieniony 10 lat temu
2
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska 19-20.09.2009 Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
3
ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI 2
4
1.Jakie znacie podstawowe narzędzie zażegnywania konfliktów?? 2.Jakie miałeś/aś sytuacje konfliktowe?? ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI
5
4 Każdy z nas staje przed podobną liczba sytuacji, które mogą prowadzić do konfliktu Każdemu się one zdarzają podczas meczu Naszym zadaniem nie jest unikanie ich ale… ROZWIĄZYWANIE !!! ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI
6
5 Naturalnym jest występowanie konfliktów od czasu do czasu Każdy człowiek jest inny Różne osobowości, charaktery Rożne wartości, zwyczaje Ile razy zdarzyło się, że trener na nas podnosi głos a on uważa, że prowadzi normalną rozmowę?? ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI
7
PODSTAWY: 6 Złość, frustracja, presja, prowokacja są powodami konfliktów Każdy jest tylko człowiekiem- za każdą nawet najtwardszą skorupą kryją się ludzkie uczucia Konflikty mogą opierać się na „określonych zagadnieniach” jednak wciąż za nimi stoi człowiek Rozwiązywanie konfliktów jest niczym innym jak tylko właściwym podejściu do ludzi
8
7 Nie chodzi o wiadomość jaką chcemy przekazać tylko o to… jak tego dokonamy 90% rozwodów spowodowanych jest… tonem głosu JAK a nie CO!! ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI
9
Typy osobowości : 8 widzą problem, rozwiązują problem. Widzą problem i mnóstwo przeciwności w jego rozwiązaniu. Wszystko jest ciężkie ale są w stanie przezwyciężać niedogodności Robią rzeczy żeby udowodnić, że im się nie uda OptymiściPrzegraniSceptycy
10
ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI 9 Traktuj innych tak jak Ty chcesz być traktowany Traktuj innych tak jak oni oczekują, że będą traktowani Szacunek do innych jest pierwszym krokiem do bycia szanowanym Dwukierunkowa komunikacja jest konieczna!! Każdy z nas jest inny
11
ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI 10 Nie zrozumiesz innych nie rozumiejąc siebie. Zrozum w jaki sposób reagujesz na zachowania ludzkie. Bardzo często niezrozumienie, niedoinformowanie może być przyczyną konfliktu.
12
ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI 11 Staraj się ustalić przyczynę jeśli to możliwe Słuchaj co mówią Odpowiadaj na pytania, nie na stwierdzenia Rozwiązanie konfliktu- obie strony powinny być usatysfakcjonowane TU NIE CHODZI O WYGRANĄ LUB PRZEGRANĄ
13
ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI 12 A1: „Panie Sędzio- zawodnik wszedł za wcześnie do pola rzutów wolnych Dlaczego Pan nie gwizdnął?!!” Sędzia: „Nie, nie wszedl…” A1: Ależ wszedł. Niech Pan patrzy, płacą Panu za to!!!! KONFLIKT Może się nie rozumiecie?? Może zawodnik nie zna przepisów?? Upewnijcie się czy mówicie o tym samym. Sędzia: „Co ma Pan na myśli, że wszedł za wcześnie?” A1: Bo wszedł zanim piłka dotknęła obręczy!! Sędzia: Ale przepis mówi „to i to” Problem zażegnany
14
ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI 13 Konflikt Potrzeby, wartościFrustracjaNiedoinformowanieProwokacjaPresja, stres
15
NARZĘDZIA 14 Mowa ciała Unikanie niewłaściwych gestów Ton głosu Odpowiedni język
16
MOWA CIAŁA 15 Nie bądźmy niedostępni Unikajmy prowokujących gestów Nie pouczajmy
17
GŁOS 16 Jest niezwykle ważne aby rozpocząć właściwymi słowami i tonem Korporacje szkolą ludzi z samej czynności odbierania telefonów- od tego jak się przedstawisz podobno zależy 15% dalszego sukcesu Nie pouczaj. Każdy z trenerów, zawodników musi posiadać silną osobowość aby osiągać wyniki. Ludzie o silnej osobowości wolą zostać ukarani niż pouczani na oczach innych. Unikajmy słownictwa „blokującego relacje”
18
17 „Czy mógłby Pan mi wyświadczyć przysługę…” „Proszę, spróbujmy jeszcze raz i powoli…” „OK trenerze, słyszę co Pan mówi…” „Czy dobrze rozumiem, że chodzi Panu o…” GŁOS
19
SŁOWNICTWO 18 „NIE…” „JAK ŚMIESZ” „NIEPRAWDA” „STOP” „NIE RÓB” Jak na Ciebie wpływają te wyrażenia?
20
SŁOWA KLUCZE 19 Dziękuję… Proszę… Przepraszam,… Czy mógłbyś… Czy mógłbym CZY MOGLIBYŚMY OK
21
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW 20 Określenie nieformalnego lidera Pilnuj tematu rozmowy i nie pozwól go zmienić Staraj się komunikować krótko i zwięźle w czasie meczu Ćwicz kluczowe zwroty jakie chcesz wykorzystać Ćwicz ton głosu- powinien być zrozumiały i pewny siebie ale nie agresywny Wiedz o czym mówisz, nie wyjaśniaj więcej niż konieczne Zasugeruj bardziej dogodne miejsce i czas na kontynuacje rozmowy
22
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW 21 Rozwiązywanie konfliktów na boisku jest dużo łatwiejsze niż w życiu
23
P O W O D Z E N I A K. Nowak ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.