Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałCyryl Gąszczak Został zmieniony 10 lat temu
1
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując na najnowszych osiągnięciach teorii i rozwiązaniach praktycznych, uwzględniając potrzeby zarówno regionalnej, jak i globalnej gospodarki, wychowując studentów na ludzi społecznie odpowiedzialnych, otwartych, o szerokich horyzontach. Źródło: http://www.econ.umk.pl/15,misja-i-wartosci.htmlhttp://www.econ.umk.pl/15,misja-i-wartosci.html
2
Zarządzanie Studia II stopnia na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania w UMK w Toruniu na kierunku zarządzanie kończą się uzyskaniem tytułu zawodowego magistra. Obejmują cztery semestry zajęć dydaktycznych, co odpowiada 120 punktom ECTS. Celem kształcenia na tym kierunku jest przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych dla magistra zarządzania. Kierunek studiów umiejscowiony jest w obszarze nauk społecznych, a kształcenie odbywa się według profilu ogólnoakademickiego. Koncepcja kształcenia na kierunku zarządzanie
3
Zarządzanie Efekty kształcenia wynikające z zakresu wiedzy, to: - posiadanie pogłębionej wiedzy o charakterze i historycznej ewolucji nauk o zarządzaniu oraz ich miejscu w systemie nauk społecznych; - rozumienie i rozpatrywanie z punktu widzenia właściwego dla nauk o zarządzaniu procesów gospodarczych i społecznych zachodzących w instytucjach i ich otoczeniu, także globalnym oraz ich wzajemnych zależności i długofalowych konsekwencji; - znajomość i rozumienie z punktu widzenia właściwego dla nauk o zarządzaniu relacji instytucji z ich interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi oraz zasady ich kształtowania adekwatnego zarówno do norm etycznych i zasad społecznej odpowiedzialności, jak i do celów rozwojowych instytucji; - głęboka znajomość wybranych systemów norm i reguł prawnych, organizacyjnych, zawodowych i etycznych wraz z ich prawidłowościami, naturą, źródłami, zmianami i sposobami działania; - posiadanie właściwej wiedzy o zachowaniach ludzi w organizacji na poziomie indywidualnym, grupowym i instytucjonalnym; - znajomość i rozumienie podstawowych zasad zarządzania zasobami własności intelektualnej oraz pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; - znajomość ogólnych zasad tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauk o zarządzaniu. Koncepcja kształcenia na kierunku zarządzanie
4
Zarządzanie Z zakresu umiejętności najważniejsze efekty kształcenia w procesie edukacji studentów WNEiZ UMK w Toruniu to : - znajomość metod prognozowania zjawisk gospodarczych, identyfikacja problemów, które wiążą się z praktyką funkcjonowania i rozwoju instytucji; - samodzielne identyfikowanie problemów badawczych i zawodowych oraz poszukiwanie ich rozwiązań, przewidywanie konsekwencji zastosowanych koncepcji; - posiadanie umiejętności przygotowania pracy magisterskiej w zakresie zarządzania z wykorzystaniem wszelkich dostępnych źródeł oraz metod badawczych niezbędnych do rozwiązania określonego problemu; - znajomość języka angielskiego na poziomie B 2+ (Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) oraz umiejętność wystąpień ustnych w języku angielskim; - projektowanie, analizowanie i stosowanie nowoczesnych i zaawansowanych metod i technik zarządzania w różnorodnych pracach badawczych. Koncepcja kształcenia na kierunku zarządzanie
5
Zarządzanie Absolwent WNEiZ UMK w Toruniu w zakresie kompetencji społecznych posiada następujące cechy: - rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie oraz konieczności stałego podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, a także posiadanie umiejętności inspirowania do tego innych; - posiada umiejętność współdziałania i pracowania w większej lub mniejszej grupie, przyjmując różne zadania do wykonania, wykazując przywództwo, komunikatywność, sumienność i wytrwałość; - jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy własnej i osób z otoczenia zawodowego, a także właściwie postępuje w stanach zagrożenia; - potrafi myśleć i działa w sposób przedsiębiorczy, spełnia warunki społecznej odpowiedzialności biznesu oraz etyki zawodowej i życiowej. Koncepcja kształcenia na kierunku zarządzanie
6
Zarządzanie Absolwent kierunku zarządzanie Wydziału Nauk ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu posiada przygotowanie do : - podjęcia studiów III stopnia; - podjęcia pracy w podmiotach gospodarczych w instytucjach różnych szczebli w gospodarce narodowej i w odpowiednich jednostkach samorządu terytorialnego; - pracy w instytutach badawczych z zakresu nauk o zarządzaniu i w jednostkach resortowych, w konsultingu ekonomicznym i doradztwie; - prowadzenia własnej działalności gospodarczej, konsultingowej i doradczej. Koncepcja kształcenia na kierunku zarządzanie
7
Zarządzanie Nazwa przedmiotu Forma zaliczenia Razem godzinRazem WykładĆwiczeniaECTS Moduł kształcenia - Business English Egzamin 0302,0 Moduł kształcenia - zajęcia ogólnouczelniane lub prowadzone na innym kierunku studiów Zaliczenie 4504,0 BHP Zaliczenie 000 Współczesne koncepcje zarządzania Egzamin 3005,0 Współczesne problemy makroekonomiczne Egzamin 1503,0 Prawo gospodarcze Zaliczenie 1502,0 Etyka w zarządzaniu Egzamin 1503,0 Zastosowania statystyki w zarządzaniu Zaliczenie 15 5,0 Seminarium magisterskie Zaliczenie 010520,0 Zarządzanie strategiczne Egzamin 30 6,0 Zarządzanie procesami Zaliczenie 1502,0 Rachunkowość zarządcza Egzamin 15 4,0 Przedsiębiorczość Egzamin 15 4,0 Psychologia w zarządzaniu Zaliczenie 1502,0 Badania operacyjne Zaliczenie 15 4,0 Laboratorium treningu kierowniczego I Zaliczenie 0302,0 Studia stacjonarne II stopnia Uchwała Rady Wydziału z dnia 20.06.2012 r. (z późn. zmianami) Program kształcenia – Zarządzanie Przedmioty wspólne dla wszystkich specjalności - treści podstawowe i kierunkowe Źródło: http://www.econ.umk.pl/251,plany-studiow.htmlhttp://www.econ.umk.pl/251,plany-studiow.html
8
Specjalność: Inżynieria decyzji menedżerskich Zarządzanie
10
Inżynieria Decyzji Menedżerskich Specjalność Inżynieria Decyzji Menedżerskich kierowana jest do studentów pragnących podjąć pracę specjalisty w zakresie rozwiązywania problemów przygotowywania decyzji w zarządzaniu organizacją gospodarczą, jednostką budżetową oraz wszelkich instytucji posługujących się pieniądzem. Wskazane jest aby osoba wybierająca tę specjalność prezentowała wysokie wartości etyczne i wykazywała chęć ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych. Szczególnie przeznaczona jest dla studentów o umysłach analitycznych, otwartych na problemy współczesnej informacji o działalności gospodarczej jednostki.
11
Zarządzanie Dlaczego Inżynieria Decyzji Menedżerskich? zapewnia bardzo dobrą znajomość zagadnień ekonomicznych daje przewagę konkurencyjną w postaci znajomości metod ilościowych i symulacji komputerowych w ekonomii wpisuje się w zapotrzebowanie na wysoko wykwalifikowanych specjalistów potwierdzone przez rosnącą liczbę stanowisk analitycznych w polskich przedsiębiorstwach
12
Zarządzanie Dlaczego Inżynieria Decyzji Menedżerskich? specjalność Inżynieria Decyzji Menedżerskich kierowana jest do studentów pragnących podjąć pracę specjalisty w zakresie rozwiązywania problemów przygotowywania decyzji w zarządzaniu organizacją gospodarczą, jednostką budżetową oraz wszelkich instytucji posługujących się pieniądzem.
13
Zarządzanie Dlaczego Inżynieria Decyzji Menedżerskich? po ukończeniu studiów absolwent może podjąć pracę na różnych szczeblach zarządzania, rosnąca skala globalizacji gospodarki powoduje, iż ma on także szansę na uzyskanie pracy w charakterze doradcy specjalisty w oddziale firmy międzynarodowej w kraju lub za granicą absolwent specjalności może także pracować jako doradca specjalista w zakresie diagnozowania i prognozowania organizacji gospodarczych, jednostek budżetowych oraz instytucji finansowych, będzie również przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej
14
Zarządzanie Dlaczego Inżynieria Decyzji Menedżerskich? na studiach magisterskich o specjalności Inżynierii Decyzji Menedżerskich studenci zdobędą umiejętność w zakresie analitycznego podejścia do rozwiązywania problemów decyzyjnych szczególny nacisk położony zostanie na zdolność podejmowania optymalnych decyzji w połączeniu z wykorzystaniem nowoczesnych metod ilościowych i technik informatycznych
15
Zarządzanie Profil absolwenta i jego umiejętności: W trakcie studiów na specjalności Inżynieria Decyzji Menedżerskich absolwent zdobędzie wykształcenie z zakresu: zarządzania, ekonomii oraz finansów dające wiedzę specjalistyczną w mikro-i makroskali oraz wymiarze globalnym szczegółowych metod zarządzania oraz szeroko pojętych metod ilościowych oraz informatyki, wraz z umiejętnością ich praktycznego wykorzystania
16
Zarządzanie Profil absolwenta i jego umiejętności: Zdobyta wiedza ogólna pozwoli na: lepsze zrozumienie roli, jaką odgrywają gospodarstwa domowe i przedsiębiorstwa we współczesnej gospodarce rynkowej lepsze zrozumienie działania mechanizmów rynkowych samodzielny opis i analizę realnie istniejących struktur gospodarczych związanych z wytwarzaniem i dystrybucją dóbr i usług, ze szczególnym uwzględnieniem dóbr i usług finansowych
17
Zarządzanie Profil absolwenta i jego umiejętności: Zdobyta wiedza ogólna pozwoli na: ocenę skuteczności polityki gospodarczej i polityk sektorowych ocenę efektywności funkcjonowania organizacji nastawionych na zysk, jak i organizacji użyteczności publicznej
18
Zarządzanie Profil absolwenta i jego umiejętności: Zdobyta wiedza specjalistyczna pozwoli na wykształcenie umiejętności w zakresie: planowania, organizowania oraz prowadzenia różnych działań w przedsiębiorstwie gromadzenia, przetwarzania, analizowania i interpretacji danych statystycznych wykorzystania posiadanej wiedzy do wyboru optymalnych decyzji Wymienione umiejętności są niezbędne w analizach funkcjonowania rynku dóbr, rynku pracy oraz rynku finansowego, a także w analizach procesu produkcyjnego, kosztów produkcji, cen oraz kosztów utrzymania.
19
Zarządzanie Profil absolwenta i jego umiejętności: W szczególności absolwent posługując się wybranymi programami komputerowymi potrafi przeprowadzić samodzielnie analizę dla: zapotrzebowania na wyroby i usługi, zużycia czynników produkcji, ich cen, kosztów produkcji oraz lokalizacji działalności produkcyjnej i usługowej spożycia dóbr i usług w gospodarstwach domowych, kosztów utrzymania oraz warunków życia ludności podaży, zapotrzebowania na pracę i bezrobocie w różnych przekrojach oraz czynników je warunkujących innych kategorii ekonomicznych
20
Zarządzanie Inżynieria Decyzji Menedżerskich Możliwość podjęcia zatrudnienia na prestiżowym oraz dobrze płatnym stanowisku: Wywiadownie gospodarcze Banki komercyjne, inwestycyjne oraz ich centrale Instytucje finansowe, w tym fundusze inwestycyjne Instytucje ubezpieczeniowe Doradztwo inwestycyjne Korporacje o zasięgu międzynarodowych i krajowym Komórkach logistycznych oraz planowania zamówień Przedsiębiorstwa, które potrzebują osób ze znajomością metod ilościowych
21
Ekonomia Przedmioty na specjalności Nazwa przedmiotu Prowadzący Wykład + ćwiczenia (godziny) Mikroekonometria Prof. dr hab. J.W. Wiśniewski30+15 Metody ilościowe w zarządzaniu projektem dr Dorota Górecka30+15 Programowanie obiektowe mgr Wiesław Glura0+30 Wielowymiarowa analiza statystyczna dr Michał Pietrzak0+30 Matematyka finansowa i ubezpieczeniowa dr Witold Orzeszko15+15 Programowanie wielokryterialne w podejmowaniu decyzji menedżerskich dr Dorota Górecka15+15 Ekonometria finansowa prof. dr hab. Magdalena Osińska30+15 Prognozowanie sprzedaży w przedsiębiorstwie prof. UMK, dr hab. Elżbieta Szulc30+15 Logistyka w przedsiębiorstwie prof. dr hab. Mirosław Chaberek30+0 Modele optymalnego sterowania gospodarczego dr Joanna Górka0+30 Ekonometria przestrzenna prof. UMK, dr hab. Elżbieta Szulc30+0 Systemy ERP dr Sylwester Bejger0+30 Teoria gier dr Sylwester Bejger15+0
22
Zarządzanie Przedmioty specjalnościowe umożliwiają: zdobycie umiejętności posługiwania się rozmaitego typu modelami ekonometrycznymi do opisu i diagnozowania podmiotu gospodarczego oraz procesów w nich występujących zapoznanie się z decyzyjnymi aspektami wykorzystania narzędzi statystyki i ekonometrii w bieżącej działalności przedsiębiorstwa zdobycie wiedzy na temat możliwości prognozowania i symulacji oraz ich praktycznego wykorzystania w zarządzaniu firmą zdobycie wiedzy na temat podstawowych zasad zarządzania przedsiębiorstwem oraz wykorzystaniu poznanych metod w gromadzeniu informacji i ich przetwarzaniu decyzyjnym
23
Zarządzanie Przedmioty specjalnościowe umożliwiają: poznanie mechanizmy i procesy gromadzenia informacji, niezbędnych w procesie podejmowania i kontroli decyzji podczas zarządzania firmą w warunkach wolnego rynku zdobycie wiedzy na temat sformułowania problemu decyzyjnego oraz metod jego rozwiązania, z optymalizacją włącznie, zdobycie wiedzy związanej z teorią i praktyką zarządzania przedsiębiorstwa w kontekście strategii ukierunkowanej na tworzenie wartości dla właścicieli zdobycie umiejętności posługiwania się oprogramowaniem komputerowym przy jednoczesnym uwzględnieniu efektów podejmowania decyzji menedżerskich uzyskanie umiejętności posługiwania się narzędziami opisu statystycznego zjawisk i procesów gospodarczych, w celu ich wykorzystania do sprawnego zarządzania
24
Ekonomia Inżynieria Decyzji Menedżerskich Efekty kształcenia w zakresie wiedzy: zna, rozumie i rozpatruje z punktu widzenia właściwego dla nauk o zarządzaniu procesy gospodarcze i społeczne zachodzące w instytucjach i ich otoczeniu, także globalnym, oraz ich źródła, wzajemne zależności i długofalowe konsekwencje (następstwa) zna, rozumie i rozpatruje z punktu widzenia właściwego dla nauk o zarządzaniu relacje instytucji z ich interesariuszami (wewnętrznymi, zewnętrznymi) oraz zasady ich kształtowania adekwatnego zarówno do norm etycznych i zasad społecznej odpowiedzialności, jak i do celów rozwojowych instytucji
25
Ekonomia Inżynieria Decyzji Menedżerskich Efekty kształcenia w zakresie wiedzy: zna, rozumie i rozpatruje z punktu widzenia właściwego dla nauk o zarządzaniu zasady i metody racjonalizacji decyzji, w tym szczególnie dotyczących decyzji strategicznych zna, rozumie i rozpatruje w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia pozyskiwania danych, opisu, modelowania oraz identyfikowania prawidłowości rządzących procesami gospodarczymi
26
Ekonomia Inżynieria Decyzji Menedżerskich Efekty kształcenia w zakresie umiejętności: potrafi prognozować, identyfikować i analizować problemy jakie wiążą się z praktyką funkcjonowania i rozwoju instytucji wykorzystując wiedzę teoretyczną i formułując własne opinie potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować potrafi sprawnie stosować nowoczesne i zaawansowane metody i techniki zarządzania w prognozowaniu i projektowaniu złożonych procesów gospodarczych potrafi projektować przedsięwzięcia wiążące się z rozwiązywaniem problemów funkcjonowania instytucji oraz kierować realizacją takich przedsięwzięć
27
Zarządzanie Inżynieria Decyzji Menedżerskich Efekty kształcenia w zakresie umiejętności: posiada umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności tej wiedzy posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i wdrażania proponowanych rozwiązań posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk gospodarczych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie ich oceny, z zastosowaniem metody badawczej potrafi wykorzystywać w pracy adekwatne do jej treści systemy informatyczne
28
Zarządzanie Inżynieria Decyzji Menedżerskich Efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: kreatywność: posiada kompetencje w zakresie twórczego udziału w projektach zespołowych, także w roli ich lidera (kierownika) dążenie do rozwoju: posiada kompetencje w zakresie ciągłego rozwijania swej wiedzy i umiejętności oraz inspirowania do tego innych praca zespołowa: posiada kompetencje w zakresie tworzenia pozytywnego klimatu organizacyjnego (i zaufania) w zespołach, w których uczestniczy, a zwłaszcza w tych, którymi kieruje analityczne myślenie: posiada kompetencje w zakresie kreowania i stosowania instrumentów zdobywania informacji i wiedzy niezbędnych do funkcjonowania instytucji w globalnym środowisku
29
Zarządzanie Inżynieria decyzji menedżerskich Działalność kół naukowych Koło Naukowe Praktycznych Umiejętności Biznesowych www.knpub.umk.pl Koło Naukowe Optymalizacji Decyzji i Systemów ERP kodiserp@umk.pl
30
Zarządzanie
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.