Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada (21.10- 15.11.2013), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada (21.10- 15.11.2013), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)"— Zapis prezentacji:

1

2 Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada (21.10- 15.11.2013), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki) i Słoneczka (grupa mieszana 3,4 i 6-latki). Z uwagi na to, że obie grupy ściśle ze sobą współpracują część zajęć została przeprowadzona wspólnie.

3 W pierwszym tygodniu akcji dzieci dowiedziały się jak skonstruowana jest Piramida Żywienia i jakie produkty znajdują się na poszczególnych jej piętrach. Przedszkolaki odtworzyły kolejność pięter Piramidy Żywienia na dużym arkuszu papieru, a powstały plakat został powieszony w hallu przedszkola.

4 Szczegółowo zostało omówione pierwsze piętro piramidy, dzieci poznały produkty zbożowe i dowiedziały się dlaczego są one tak ważne w codziennej diecie. Przedszkolaki nauczyły się rozpoznawać zboża…

5 … zmieliły ziarna na mąkę i poznały maszyny używane w trakcie żniw przez rolników (dawniej i dziś).

6

7 W kolejnym tygodniu dzieci poznały i spróbowały różnego rodzaju pieczywo, dowiedziały się, które jest najzdrowsze. Przedszkolaki zapoznały się z etapami powstawania chleba i obejrzały film „Od ziarenka do bochenka”.

8 Przeprowadziliśmy także eksperyment z rośnięciem drożdży.

9 Zwieńczeniem tych wszystkich działań było wspólne pieczenie chleba.

10 Ponadto dzieci lepiły pieczywo z masy solnej.

11 Następnie dzieci dowiedziały się, jak powstają płatki zbożowe i jakie są ich rodzaje, których należy unikać, a które warto spożywać.

12 W dalszej kolejności udaliśmy się w „Kulinarną podróż do Włoch”. Obejrzeliśmy różnego rodzaju makarony. Dzieci omówiły ich kształty i poznały nazwy.

13 Przedszkolaki wykonały także naszyjniki z makaronu.

14 W kolejnym tygodniu dzieci poznały rodzaje kasz i dowiedziały się dlaczego są zdrowe. Zabawa „Kipi kasza” podbiła serca przedszkolaków.

15 Następnie odpowiedzieliśmy sobie na pytanie: Dlaczego ryż nie rośnie w Polsce i skąd pochodzi? Poznaliśmy również rośliny strączkowe.

16 W czwartym tygodniu zapoznano dzieci z pojęciem „niezbędne, nienasycone kwasy tłuszczowe.” Przedszkolaki dowiedziały się jak powstaje olej i z czego się go wytwarza. Odpowiedzieliśmy na pytania: które tłuszcze są zdrowe, dlaczego ryby są zdrowe i co warto jeść zamiast słodyczy.

17 Prezentacja została przedstawiona rodzicom podczas zebrania i wzbudziła duże zainteresowanie. Ponadto na stronie internetowej przedszkola zamieściliśmy informacje o akcji i odnośnik do strony Akademii Zdrowego Przedszkolaka.

18 Zajęcia prowadzone były głównie według udostępnionego nam konspektu. Czasami dodawaliśmy własne propozycje, o których pisano wyżej. Staraliśmy się aby wszystkie zajęcia przeprowadzane były na konkretach. Jeśli dzieci poznawały rodzaje zboża były to prawdziwe kłosy, tak samo było z produktami spożywczymi. Zajęcia przeplatane były zabawami ruchowymi i plastycznymi. Wykorzystaliśmy wszystkie kolorowanki i inne materiały, które były bardzo pomocne i spełniły nasze oczekiwania. Dzieci polubiły bohaterów opowiadań. W przypadku młodszych dzieci opowiadania bywały czasami zbyt długie, ale posiłkowałyśmy się pacynkami, aby urozmaicić to zajęcie. Cele przedstawione przez organizatorów zostały w pełni zrealizowane. Dzieci zwracają większą uwagę na składniki danych potraw. Dzięki udziałowi w akcji urozmaiciliśmy przedszkolny jadłospis, wprowadziliśmy kaszę gryczaną niepaloną, musli i więcej rodzajów pieczywa. Zamiast urodzinowych słodyczy dzieci przynoszą owoce, warzywa lub wafle pełnoziarniste.


Pobierz ppt "Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada (21.10- 15.11.2013), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google