Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałTytus Olewiński Został zmieniony 10 lat temu
2
Klasa III B Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Stalowej Woli
3
W projekcie wzięli uczniowie klasy IIIB gimnazjum. Opiekunem oraz mentorem działań była pani Dorota Kokoszka. W projekcie wzięli uczniowie klasy IIIB gimnazjum. Opiekunem oraz mentorem działań była pani Dorota Kokoszka. Projekt miał za zadanie ukazać okolicę naszej szkoły (ZSO1) na różnych mapach, planach, makiecie i w prezentacji 3D. Projekt miał za zadanie ukazać okolicę naszej szkoły (ZSO1) na różnych mapach, planach, makiecie i w prezentacji 3D. Uczniowie pracowali może nie zawsze z największym zaangażowaniem, ale starali się jak mogli, by zadania wykonać. Uczniowie pracowali może nie zawsze z największym zaangażowaniem, ale starali się jak mogli, by zadania wykonać. Punktem kulminacyjnym projektu było spotkanie z geodetami, którzy zaimponowali uczniom prostotą działań urządzeń pomiarowych oraz przekazali nam plan okolicy naszej szkoły. Punktem kulminacyjnym projektu było spotkanie z geodetami, którzy zaimponowali uczniom prostotą działań urządzeń pomiarowych oraz przekazali nam plan okolicy naszej szkoły.
4
Uczniowie podzielili się na grupy i każdy mógł wykonać swoją cząstkę: - zrobienie pomiarów - zapisywanie obserwacji - obliczenia statystyczne - przeliczanie wyników - narysowanie planu - wykonanie elementów makiety metodą origami - wyszukanie różnych map i planów okolicy szkoły - wykonanie zdjęć i montaż filmu - wykonanie wystawy prac i prezentacji - stworzenie budynku szkoły w 3D - porównanie animacji z odpowiednimi zdjęciami szkoły
5
Projekt rozpoczęliśmy pomiarami ulicy Szkolnej: miarą metrową oraz „krokami”. Projekt rozpoczęliśmy pomiarami ulicy Szkolnej: miarą metrową oraz „krokami”. Cała klasa mężnie brała udział w pomiarach. Każdy był bardzo zainteresowany projektem oraz skory do pomocy. Cała klasa mężnie brała udział w pomiarach. Każdy był bardzo zainteresowany projektem oraz skory do pomocy. Widoczna na zdjęciu Karolina dokonuje pomiarów związanych z obliczaniem kąta zakrętu na ulicy Szkolnej. Widoczna na zdjęciu Karolina dokonuje pomiarów związanych z obliczaniem kąta zakrętu na ulicy Szkolnej.
6
Obserwujemy i zapisujemy: a) rodzaje budynków - ilość kondygnacji b) kolory dachów c) ułożenie działek, posesji
7
Nasi pracowici koledzy i koleżanki prowadzili wiele zapisów ze swoich wypraw pomiarowych. Wiele z nich zostało użytych w praktyce, aby otrzymać makietę osiedla wokół naszej szkoły znanego jako „Jamajka” Nasi pracowici koledzy i koleżanki prowadzili wiele zapisów ze swoich wypraw pomiarowych. Wiele z nich zostało użytych w praktyce, aby otrzymać makietę osiedla wokół naszej szkoły znanego jako „Jamajka” Wszyscy ciężko pracują, aby projekt był skończony na czas.
8
Excel to narzędzie ułatwiające nam policzenie mediany długości posesji poszczególnych ulic oraz zestawień procentowych. Pojęcia te były powtórzeniem do egzaminu gimnazjalnego.
9
Mediana długości posesji: * ulicy Szkolnej to 29 metrów * ulicy Wesołej to 22 metry * ulicy Wesołej to 22 metry
10
Zdecydowanie, najwięcej czasu zajęło wyznaczenie średniej długości kroku, przeliczanie długości z kroków na metry, wyznaczenie skali, przeliczenie wymiarów by nasz plan zmieścił się na planszy, a na nim jeszcze domki... Na szczęście nasi nieugięci poszukiwacze przygód matematycznych nie mogli się poddać bez przeliczenia wszystkiego z wielką dokładnością. Przeliczanie, obliczanie, wyliczanie, skalowanie to naprawdę była ciężka praca niczym wyczyszczenie stajni Augiasza.
11
Makieta była jednym z najtrudniejszych zadań naszych grup ponieważ łączyła w sobie wszystkie dotychczasowe wysiłki naszych grup. Wiązała ona w sobie pomiary, skalę, przeliczanie, zapisy oraz origami. Makieta była jednym z najtrudniejszych zadań naszych grup ponieważ łączyła w sobie wszystkie dotychczasowe wysiłki naszych grup. Wiązała ona w sobie pomiary, skalę, przeliczanie, zapisy oraz origami. Małe sześciany służyły nam jako domki parterowe. Dziewczęta bardzo się przykładały do skończenia makiety Szkic planu
12
Film powstał w programie Pinnacle Studio. Film ukazuje prostotę tworzenia elementów „naszych” domów. Film umieszczony w Internecie: http://pl.youtube.com/watch?v=yuKlcvMi5z0 http://pl.youtube.com/watch?v=yuKlcvMi5z0
13
Przez dłuższy okres czasu uczniowie zaangażowani w projekt poszukiwali map i planów naszej okolicy m.in. przez GoogleEarth, GoogleMaps, Mapa szukacz oraz inne źródła: strona WWW Urzędu Miasta oraz życzliwość mieszkańców
15
Punktem kulminacyjnym naszego projektu było spotkanie z geodetami. Panowie byli tak życzliwi, że udało nam się spróbować dokonywania pomiarów dzięki przywiezionym przyrządom geodezyjnym: tachimetru elektronicznego i węgielnicy pryzmatycznej. Punktem kulminacyjnym naszego projektu było spotkanie z geodetami. Panowie byli tak życzliwi, że udało nam się spróbować dokonywania pomiarów dzięki przywiezionym przyrządom geodezyjnym: tachimetru elektronicznego i węgielnicy pryzmatycznej. Geodeci pokazali nam różne sposoby mierzenia posesji, odcinków i budynków. Opowiedzieli nam jakie dane zawierają plany i do czego są wykorzystywane. W ramach spotkania podarowali nam plan okolicy szkoły oraz bezcenną wiedzę. Za lekcję geodezji i kartografii dziękujemy Panu Naczelnikowi Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - Andrzejowi Winiarczykowi Za lekcję geodezji i kartografii dziękujemy Panu Naczelnikowi Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - Andrzejowi Winiarczykowi
16
Nasze doświadczenia z geodezją.
17
Najważniejszym elementem pracy uczniów szkoły było stworzenie wizji szkoły 3D w programie Google SketchUp. Nie było to łatwe zadanie: w mobilizacji wykonania animacji pomogli nam uczniowie szkoły podstawowej, którym udało się wykonać pracę szybciej i dokładniej. Oto kilka wersji naszej szkoły.
18
Nasze dzieła w 3D można oglądać w internecie: http://pl.youtube.com/watch?v=81PMSKt015E http://pl.youtube.com/watch?v=orKyKIco0uM
19
Galerie naszych prac Okolica szkoły na różnych mapachSzkoła w obiektywie i animacji 3D
20
Dziękujemy Klasa III B dziękuje za zapoznanie się z projektem „Szkoła i okolica na płaszczyźnie i w przestrzeni” Sprawozdanie z realizacji projektu znajdzie się na stronie WWW naszej szkoły: www.zso1.stalowawola.plwww.zso1.stalowawola.pl (Programy / EzI)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.