Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Klasa III B Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Stalowej Woli.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Klasa III B Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Stalowej Woli."— Zapis prezentacji:

1

2 Klasa III B Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Stalowej Woli

3 W projekcie wzięli uczniowie klasy IIIB gimnazjum. Opiekunem oraz mentorem działań była pani Dorota Kokoszka. W projekcie wzięli uczniowie klasy IIIB gimnazjum. Opiekunem oraz mentorem działań była pani Dorota Kokoszka. Projekt miał za zadanie ukazać okolicę naszej szkoły (ZSO1) na różnych mapach, planach, makiecie i w prezentacji 3D. Projekt miał za zadanie ukazać okolicę naszej szkoły (ZSO1) na różnych mapach, planach, makiecie i w prezentacji 3D. Uczniowie pracowali może nie zawsze z największym zaangażowaniem, ale starali się jak mogli, by zadania wykonać. Uczniowie pracowali może nie zawsze z największym zaangażowaniem, ale starali się jak mogli, by zadania wykonać. Punktem kulminacyjnym projektu było spotkanie z geodetami, którzy zaimponowali uczniom prostotą działań urządzeń pomiarowych oraz przekazali nam plan okolicy naszej szkoły. Punktem kulminacyjnym projektu było spotkanie z geodetami, którzy zaimponowali uczniom prostotą działań urządzeń pomiarowych oraz przekazali nam plan okolicy naszej szkoły.

4 Uczniowie podzielili się na grupy i każdy mógł wykonać swoją cząstkę: - zrobienie pomiarów - zapisywanie obserwacji - obliczenia statystyczne - przeliczanie wyników - narysowanie planu - wykonanie elementów makiety metodą origami - wyszukanie różnych map i planów okolicy szkoły - wykonanie zdjęć i montaż filmu - wykonanie wystawy prac i prezentacji - stworzenie budynku szkoły w 3D - porównanie animacji z odpowiednimi zdjęciami szkoły

5 Projekt rozpoczęliśmy pomiarami ulicy Szkolnej: miarą metrową oraz „krokami”. Projekt rozpoczęliśmy pomiarami ulicy Szkolnej: miarą metrową oraz „krokami”. Cała klasa mężnie brała udział w pomiarach. Każdy był bardzo zainteresowany projektem oraz skory do pomocy. Cała klasa mężnie brała udział w pomiarach. Każdy był bardzo zainteresowany projektem oraz skory do pomocy. Widoczna na zdjęciu Karolina dokonuje pomiarów związanych z obliczaniem kąta zakrętu na ulicy Szkolnej. Widoczna na zdjęciu Karolina dokonuje pomiarów związanych z obliczaniem kąta zakrętu na ulicy Szkolnej.

6 Obserwujemy i zapisujemy: a) rodzaje budynków - ilość kondygnacji b) kolory dachów c) ułożenie działek, posesji

7 Nasi pracowici koledzy i koleżanki prowadzili wiele zapisów ze swoich wypraw pomiarowych. Wiele z nich zostało użytych w praktyce, aby otrzymać makietę osiedla wokół naszej szkoły znanego jako „Jamajka” Nasi pracowici koledzy i koleżanki prowadzili wiele zapisów ze swoich wypraw pomiarowych. Wiele z nich zostało użytych w praktyce, aby otrzymać makietę osiedla wokół naszej szkoły znanego jako „Jamajka” Wszyscy ciężko pracują, aby projekt był skończony na czas.

8 Excel to narzędzie ułatwiające nam policzenie mediany długości posesji poszczególnych ulic oraz zestawień procentowych. Pojęcia te były powtórzeniem do egzaminu gimnazjalnego.

9 Mediana długości posesji: * ulicy Szkolnej to 29 metrów * ulicy Wesołej to 22 metry * ulicy Wesołej to 22 metry

10 Zdecydowanie, najwięcej czasu zajęło wyznaczenie średniej długości kroku, przeliczanie długości z kroków na metry, wyznaczenie skali, przeliczenie wymiarów by nasz plan zmieścił się na planszy, a na nim jeszcze domki... Na szczęście nasi nieugięci poszukiwacze przygód matematycznych nie mogli się poddać bez przeliczenia wszystkiego z wielką dokładnością. Przeliczanie, obliczanie, wyliczanie, skalowanie to naprawdę była ciężka praca niczym wyczyszczenie stajni Augiasza.

11 Makieta była jednym z najtrudniejszych zadań naszych grup ponieważ łączyła w sobie wszystkie dotychczasowe wysiłki naszych grup. Wiązała ona w sobie pomiary, skalę, przeliczanie, zapisy oraz origami. Makieta była jednym z najtrudniejszych zadań naszych grup ponieważ łączyła w sobie wszystkie dotychczasowe wysiłki naszych grup. Wiązała ona w sobie pomiary, skalę, przeliczanie, zapisy oraz origami. Małe sześciany służyły nam jako domki parterowe. Dziewczęta bardzo się przykładały do skończenia makiety Szkic planu

12 Film powstał w programie Pinnacle Studio. Film ukazuje prostotę tworzenia elementów „naszych” domów. Film umieszczony w Internecie: http://pl.youtube.com/watch?v=yuKlcvMi5z0 http://pl.youtube.com/watch?v=yuKlcvMi5z0

13 Przez dłuższy okres czasu uczniowie zaangażowani w projekt poszukiwali map i planów naszej okolicy m.in. przez GoogleEarth, GoogleMaps, Mapa szukacz oraz inne źródła: strona WWW Urzędu Miasta oraz życzliwość mieszkańców

14

15 Punktem kulminacyjnym naszego projektu było spotkanie z geodetami. Panowie byli tak życzliwi, że udało nam się spróbować dokonywania pomiarów dzięki przywiezionym przyrządom geodezyjnym: tachimetru elektronicznego i węgielnicy pryzmatycznej. Punktem kulminacyjnym naszego projektu było spotkanie z geodetami. Panowie byli tak życzliwi, że udało nam się spróbować dokonywania pomiarów dzięki przywiezionym przyrządom geodezyjnym: tachimetru elektronicznego i węgielnicy pryzmatycznej. Geodeci pokazali nam różne sposoby mierzenia posesji, odcinków i budynków. Opowiedzieli nam jakie dane zawierają plany i do czego są wykorzystywane. W ramach spotkania podarowali nam plan okolicy szkoły oraz bezcenną wiedzę. Za lekcję geodezji i kartografii dziękujemy Panu Naczelnikowi Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - Andrzejowi Winiarczykowi Za lekcję geodezji i kartografii dziękujemy Panu Naczelnikowi Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - Andrzejowi Winiarczykowi

16 Nasze doświadczenia z geodezją.

17 Najważniejszym elementem pracy uczniów szkoły było stworzenie wizji szkoły 3D w programie Google SketchUp. Nie było to łatwe zadanie: w mobilizacji wykonania animacji pomogli nam uczniowie szkoły podstawowej, którym udało się wykonać pracę szybciej i dokładniej. Oto kilka wersji naszej szkoły.

18 Nasze dzieła w 3D można oglądać w internecie: http://pl.youtube.com/watch?v=81PMSKt015E http://pl.youtube.com/watch?v=orKyKIco0uM

19 Galerie naszych prac Okolica szkoły na różnych mapachSzkoła w obiektywie i animacji 3D

20 Dziękujemy Klasa III B dziękuje za zapoznanie się z projektem „Szkoła i okolica na płaszczyźnie i w przestrzeni” Sprawozdanie z realizacji projektu znajdzie się na stronie WWW naszej szkoły: www.zso1.stalowawola.plwww.zso1.stalowawola.pl (Programy / EzI)


Pobierz ppt "Klasa III B Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Stalowej Woli."

Podobne prezentacje


Reklamy Google