Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: 2017-1-PL01-KA104-038217 CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: 2017-1-PL01-KA104-038217 CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt."— Zapis prezentacji:

1 Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Sektor - Edukacja dorosłych, Akcja 1 Mobilność Edukacyjna

2 Cykl Kolba David A. Colb (ur. 1939)- amerykański teoretyk metod nauczania .Jego główne zainteresowania i publikacje dotyczą tak zwanego „Modelu uczenia się przez doświadczenie” (ang. Experiential Learning Model) Model ten jest również nazywany Modelem Lewina, z uwagi na ogromny wpływ Kurta Lewina, jednego z największych teoretyków uczenia się, na pracę D. Kolba.

3 David A Kolb

4 Cykl Kolba W cyklu Kolba wyodrębniamy cztery następujące, powtarzalne kroki:

5 Według Kolba wiedzę zdobywa się poprzez praktykę i doświadczenie
Według Kolba wiedzę zdobywa się poprzez praktykę i doświadczenie. Pewne konkretne doświadczenie skłania do rozumnej obserwacji i refleksji. Ta refleksja powoduje tworzenie reguł generalizujących, służących nie tyle do opisania jednego konkretnego zdarzenia, ale wszystkich jemu podobnych. Powstała w ten sposób wiedza jest następnie weryfikowana przez sprawdzenie nowego pomysłu w praktyce, co prowadzi do powstania nowych doświadczeń i cykl zaczyna się od początku.

6 Teoria To logiczne podstawy zdobywanej wiedzy
Teoria To logiczne podstawy zdobywanej wiedzy. Teoria to sposób dobrze znany z poszczególnych etapów edukacyjnych. W tym systemie uczeń słucha wykładowcy, notuje, czyta rozdziały z książki, szuka informacji w Internecie lub innych źródłach. Poznając teorię jest w stanie lepiej rozumieć mechanizmy różnych zjawisk oraz prawa, przyczyny i skutki z nimi związane.

7 Refleksja To inaczej uczenie się z perspektywy obserwatora
Refleksja To inaczej uczenie się z perspektywy obserwatora. Nauczyciel pokazuje , jak powinien wyglądać modelowy efekt, który chcemy osiągnąć, a obserwator podgląda, zapamiętuje i wyciąga wnioski.

8 Doświadczenie W tym przypadku uczeń staje się częścią procesu i bierze w nim aktywny udział. Dzięki temu uczeń doświadcza go wszystkimi zmysłami, a proces zapamiętywania staje się znacznie efektywniejszy . “Doświadczenie” to często najciekawsza część procesu nauki, ponieważ dzięki aktywności fizycznej i ciekawości odkrywania łączy z nauką pozytywny stan emocjonalny. Źródło :shutterstock_ _702x400 (1)

9 PRAKTYKA To niezwykle ważna część optymalnie zaprojektowanego procesu nauczania. Aby nadać sens przyswajaniu wiedzy i zwiększyć motywację wewnętrzną ucznia nauczyciel powinien odpowiedzieć na pytanie: Jak będę mógł zastosować tę wiedzę w praktyce? Źródło:aHR0cDovL3d3dy5zcGFjZS5jb20vaW1hZ2VzL2kvMDAwLzA1OC8wMzgvb3JpZ2luYWwvbWFycy1pbnNpZ2h0LWFydGlzdHMtcmVuZGl0aW9uLmpwZw== (3)

10 Cykl Kolba – Przykład praktyczny – Wygłaszanie prezentacji
Praktyka – “Po co się tego uczę?” Prowadzący stawia pytanie: Do czego w życiu przyda się umiejętność wygłaszania prezentacji ? Grupa podaje kolejne odpowiedzi. Doświadczenie – “Robię” Prowadzący prosi uczestników zajęć, aby zaprezentowali swoich ulubionych wykonawców muzycznych. Uczestnicy mogą doświadczyć emocji związanych z wygłaszaniem prezentacji. Prezentacje są nagrywane . Refleksja – “oglądam z boku” Prowadzący odtwarza kolejne wystąpienia uczestników. Wszyscy (łącznie z występującymi) oglądają i komentują. Zbierają również wnioski, co było dobre, a co można poprawić i zrobić jeszcze lepiej. Teoria – “słucham i przyswajam informacje” Prowadzący podaje informacje teoretyczne na temat wygłaszania prezentacji. Mówi, na co trzeba zwrócić uwagę, co należy uwzględnić w prezentacji. Przedstawia również zasady dotyczące oddychania, emisji głosu oraz tworzenia scenicznego wizerunku podczas prezentacji.

11 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: 2017-1-PL01-KA104-038217 CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt."

Podobne prezentacje


Reklamy Google