Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prof. Krzysztof Jemielniak Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Instytut.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prof. Krzysztof Jemielniak Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Instytut."— Zapis prezentacji:

1 Prof. Krzysztof Jemielniak krzysztof.jemielniak@pw.edu.pl http://www.zaoios.pw.edu.pl/kjemiel Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Instytut Technik Wytwarzania Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Obróbka Skrawaniem - podstawy, dynamika, diagnostyka 1.Wstęp

2 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 2 Plan wykładu Obróbka skrawaniem 1.Wstęp 2.Pojęcia podstawowe 3.Geometria ostrza 4.Materiały narzędziowe 5.Proces tworzenia wióra 6.Siły skrawania 7.Dynamika procesu skrawania 8.Ciepło w procesie skrawania, metody chłodzenia 9.Zużycie i trwałość ostrza 10.Diagnostyka stanu narzędzia i procesu skrawania 11.Skrawalność 12.Obróbka materiałów stosowanych w przemyśle lotniczym Wstęp strony 13-14

3 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 3 Co to jest obróbka skrawaniem Zalety i wady obróbki skrawaniem 1 Wstęp Co to jest obróbka skrawaniem

4 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 4 Obróbka skrawaniem Celem obróbki skrawaniem jest nadanie przedmiotowi obrabianemu żądanego kształtu, wymiarów i właściwości warstwy wierzchniej przez usunięcie materiału.

5 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 5 Obróbka skrawaniem Skrawanie polega na usuwaniu z przedmiotu obrabianego cienkiej warstwy materiału, która zamieniana jest na wiór przez klinowo ukształtowane ostrze

6 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 6 Dawno temu, w „przodującym ustroju”...

7 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 7... i dziś

8 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 8 Co to jest obróbka skrawaniem Zalety i wady obróbki skrawaniem 1 Wstęp Zalety i wady obróbki skrawaniem

9 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 9 Zalety obróbki skrawaniem możliwość wytwarzania szerokiego spektrum kształtów przy stosunkowo niewielkich zmianach narzędzi, i oprzyrządowania wyższa dokładność obróbki niż możliwa do uzyskania dzięki odlewaniu lub kuciu, możliwość uzyskania zadanej charakterystyki warstwy wierzchniej lub określonej kierunkowości śladów obróbki na wybranych lub wszystkich powierzchniach przedmiotu obrobionego przedmiot obrabiany może mieć wewnętrzne i zewnętrzne kształty nieosiągalne przy pomocy innych techniki wytwarzania umożliwia obróbkę wykańczającą części po obróbce termicznej często obróbka skrawaniem jest najbardziej ekonomicznym sposobem wytwarzania

10 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 10 Produkcja seryjna Ford T jest prawdopodobnie najważniejszym samochodem w historii ludzkości. Stanowił kamień milowy zarówno w dziedzinie myśli konstrukcyjnej, jak i rozwoju społecznego. Konstrukcja podwozia była tak prosta, że prawie każdy amerykański farmer mógł je własnoręcznie naprawić. Ford jako pierwszy: wykorzystał taśmę produkcyjną w przemyśle samochodowym, wprowadził pięciodniowy tydzień pracy zaproponował godziwe stawki - 5 dolarów za dzień pracy było sumą, która pozwalała pracownikom Forda na zakup samochodów Forda. W miarę wzrostu sprzedaży, Henry Ford obniżał cenę egzemplarza, co oczywiście napędzało sprzedaż i znów obniżało cenę  w 1925 roku Ford T kosztował zaledwie 260 dolarów. „Możecie wybrać dowolny kolor samochodu, pod warunkiem, że będzie czarny",  lakier czarny najszybciej wysychał,  poziom produkcji rzędu 9000 samochodów dziennie

11 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 11 Przykład – obróbka z pełnego materiału materiał obrabiany: Al6061T6 frezowanie i wiercenie Zalety w stosunku do odlewu: krótszy czas wdrożenia nowego modelu większa elastyczność na zmiany konstrukcyjne prostsza organizacja produkcji niższe koszty wytworzenia wyrobu materiał wyjściowy:58 kg gotowy wyrób: 3 kg

12 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 12 Skrzydła samolotów

13 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 13 Części integralne wykonywane na CNC 5-Axis

14 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 14 Wirnik kompresora silnika lotniczego – obróbka z pełnego materiału

15 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 15 Wady obróbki skrawaniem nieuchronne marnowanie (przerabianie na wióry) części materiału zwykle więcej czasu zajmuje kształtowanie przedmiotu przy pomocy obróbki skrawaniem niż przez odlewanie czy kucie przy niewłaściwie dobranych warunkach skrawania, może powodować niekorzystne zmiany właściwości warstwy wierzchniej skrawanie jest zasadniczo energo- i kapitało- oraz pracochłonne

16 Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Zakład Automatyzacji i Obróbki Skrawaniem Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak 16 Jakieś pytania?


Pobierz ppt "Prof. Krzysztof Jemielniak Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Instytut."

Podobne prezentacje


Reklamy Google