Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Krzysztof Skrzeczek kl. 4TI
Blogi Krzysztof Skrzeczek kl. 4TI
2
Historia terminu Autorem terminu weblog (słowo powstało z połączenia angielskich wyrazów „web” i „log”) jest najprawdopodobniej John Barger, pracownik instytutu pedagogicznego Northwestern University. Był twórcą jednego z pierwszych interaktywnych dzienników (Robot Wisdom). Słowa „weblog” użył on po raz pierwszy w 1997 roku. Dwa lata później Peter Merholz zastosował wyraz „blog”, rozbijając termin stworzony przez Bargera na „we blog” (my blogujemy).
3
Co to jest? Weblog to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy, wyświetlane (najczęściej) kolejno, zaczynając od najnowszego. Blogi zazwyczaj posiadają system archiwizacji wpisów, możliwość komentowania wpisów przez czytelników, a także zestaw linków (tradycyjnie umieszczany w bocznej kolumnie): do blogów polecanych przez autora (tzw. blogroll) i innego rodzaju stron WWW.
4
Po co pisze się bloga? Motywacja może być różnoraka. Od opisów własnych przeżyć i przemyśleń w blogach osobistych, po blogi firmowe zbliżające korporacje czy firmy do ludzi – przemycając treści, których nie podają na stronach oficjalnych czy komunikatach prasowych.
5
Rodzaje Wyróżnić można trzy główne rodzaje blogów: Blog osobisty
Blog ekspercki Blog produktowy
6
Blog osobisty W tym blogu tak naprawdę możemy pisać o wszystkim. Nie ma tu zasad które rządzą się następnymi kategoriami. Piszemy dla siebie, dla znajomych, dla ludzi którzy mają ten sam problem, pasję czy styl życia. Forma przypominająca pamiętnik.
7
Przykłady
9
Blog ekspercki Blog dotyczący jakiejś dziedziny, często bardzo wąskiej. Blogi pisane o pasjach – np. wędkarstwie, rozwoju osobistym, zarabianiu i dowolnej kwestii na której autor się zna i przekazuje wiedzę na ten temat. Co istotne. Aby być postrzeganym jako ekspert – potrzeba ok roku pracy i trzymaniu się poniższych zasad.
10
Zasady minimum jeden wpis w tygodniu (dobrze jak są dwa),
codzienne zgłębianie wiedzy na temat dziedziny, w której jest umocowany blog, dobieranie materiałów video, zdjęć i stron (nawet konkurencyjnych) dotyczących tego o czym piszemy, co zwiększa wiarygodność autora jako eksperta, czytanie literatury związanej z tematem. Ważne! Blog ekspercki dotyczący np. wędkarstwa nie powinien promować niczego poza wędkarstwem! Jedyną wartością dodaną może być pomoc w rozwijaniu pasji i dzieleniu się tym też na blogu. A nie reklamowanie np. tapet.
11
Przykłady
13
Blog produktowy Blog pisany jako promocja jakiegoś produktu, który ma go promować – ale nie na zasadzie reklamy – do tego bardziej nadają się mini blogi – product laungh (zmasowany atak) którego autorem jest Jeff Walker autor Product Laungh Formula. Blog produktowy, to bardziej złożone dzieło, które opisuje tworzenie, działania marketingowe tak jakby była to relacja z projektowania, tworzenia czyjegoś produktu, opis cech – taki opis dzień po dniu – blog nastawiony docelowo na promocję i sprzedaż. Blog ten jest podobny do portali wertykalnych, wyspecjalizowanych w danym produkcie
14
Przykłady
16
Dalszy podział Oczywiście, każdy z tych blogów da się jeszcze podzielić na pisane jednoosobowo i wieloosobowo (np. serwisy: Slashdot, Ohmynews, iThnik.pl) – te często pełnią rolę mediów, na łamach których swoje prace publikują dziennikarze obywatelscy), blogi tradycyjne i videoblogi coraz bardziej popularne, photoblogi, audioblogi oraz coraz z racji rozwoju technik mobilnych blogi pisane za pomocą urządzeń przenośnych moblog.
17
Przykładowy schemat
18
Obecne trendy Videoblog - rodzaj bloga internetowego, którego zasadniczą treść stanowią pliki filmowe (VODcast) publikowane przez autora w kolejności chronologicznej. Pliki udostępniane są do odtwarzania w technologii video - streamingu lub do pobrania na komputer użytkownika – gościa i widza wideobloga. Vlogerzy publikują swoje filmy głównie w serwisie YouTube oraz Dailymotion.
19
Przykład
20
Fotoblogi można podzielić na różne kategorie:
Photoblog - jest rodzajem bloga, internetowego pamiętnika, którego podstawową treść stanowią zdjęcia. Pełni także funkcję komunikatora internetowego, tak więc za pomocą fotobloga można nabyć znajomości. Fotoblogi można podzielić na różne kategorie: Coraz większe grono stanowią blogi, w których autorzy przedstawiają stworzone przez siebie prace, np. grafiki komputerowe tudzież rzeczy materialne, np. biżuteria. Drugą, największą częścią są blogi, w których wraz ze zdjęciem dodany jest jego opis, często także pozdrowienia dla innych blogowiczów. Najmniejszą część stanowią blogi najbardziej zbliżone formą i budową do klasycznego bloga. Autor dodaje zdjęcie, które niekoniecznie opisuje. Wyraża On tam swoją opinię na temat własnych uczuć, poglądów itp. Trzyma się podstawowej formy bloga.
21
Przykład
22
Bibliografia http://eredaktor.pl/ http://pl.wikipedia.org/
Google grafika
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.