Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SMB Serwisy społecznościowe Facebook API

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SMB Serwisy społecznościowe Facebook API"— Zapis prezentacji:

1 SMB Serwisy społecznościowe Facebook API
Michail Mokkas

2 Serwisy społecznościowe
Platforma do budowy sieci społecznościowych Tworzenie relacji pomiędzy ludźmi pod względem: wspólnych zainteresowań i pasji znajomości pochodzenia i nie tylko Użytkownicy posiadają własny profil i dysponują listą przyjaciół, znajomych lub osób zainteresowanych. Większość z nich umożliwia użytkownikom publikowanie wiadomości, zdjęć oraz innych multimediów.

3 Serwisy społecznościowe kont. 1
image source:

4 Facebook Wystartował 4 lutego 2004 (główny założyciel Marc Zuckerberg)
Na samym początku obejmował ludzi jedynie z Harvardu, stopniowo umożliwiano dostęp studentom innych uczelni . Dziś każdy może założyć swoje konto na serwisie Obecnie Facebook to najpopularniejszy ze wszystkich portali społecznościowych; dysponuje ponad dwoma miliardami aktywnych użytkowników Posiada szeroką gamę funkcji społecznościowych

5 Wymagane narzędzia Do budowy aplikacji korzystających z funkcji społecznościowych Facebook-a potrzebne są: Konto podstawowe: Uzyskanie dostępu do funkcji developerskich: Facebook SDK for android Aplikacja Facebook na urządzeniu (opcjonalne)

6 Developers Facebook Po stworzeniu zwykłej aplikacji androidowej w Android studio, na stronie Developers Facebook należy stworzyć nową aplikację, i wybrać/wpisać: platformę (android) nazwę Google Play Package Name (np. “com.example.facebookproject”) Class Name (np. “com.example.facebookproject .MainActivity”) Development Key Hash Otrzymamy m.in.: App ID

7 Importowanie Facebook SDK
Aby zaimportować Facebook SDK do naszego środowiska programistycznego należy dopisać w build.gradle: Następnie w pliku strings.xml dodać pole: <string name="facebook_app_id">App id</string> App id możemy uzyskać na stronie developers Facebook W AndroidManifest.xml dodać: <uses-permission android:name="android.permission.INTERNET"/> w <aplication>...</>: <meta-data android:name="com.facebook.sdk.ApplicationId"

8 Importowanie Facebook SDK kont. 1
Zanim zaczniemy dodawać facebookowe elementy GUI musimy zinicjalizować sdk:

9 Dodatkowe kroki Instalacja aplikacji Facebook na emulatorze:
dostępna pod adresem: W wierszu poleceń: ścieżka_do_android\sdk\platform-tools\adb install ścieżka_do\Facebook-XX.apk Na stronie developers Facebook wpisać „Development Key Hash” naszego środowiska programistycznego Jeżeli nie posiadamy tego klucza, to można wygenerować go za pomocą polecenia: ścieżka_do_JDK\bin\keytool -exportcert -alias androiddebugkey -keystore %HOMEPATH%\.android\debug.keystore | openssl sha1 -binary | openssl base64 należy posiadać bibliotekę kryptograficzną openssl

10 Logowanie Facebook SDK udostępnia logowanie do naszej aplikacji kontem na serwisie Facebook Wykorzystuje odmianę protokołu Oauth2.0 Kontroluje uwierzytelnianie jak i autoryzację Korzysta także z zezwoleń do wglądu do danych takich jak: lista przyjaciół adres wydarzenia w kalendarzu miejsce pobytu Jedynie dane zawarte w profilu publicznym, oraz lista przyjaciół są dostępne bez potrzeby rewizji naszej aplikacji przez Facebook Generuje access tokens

11 Logowanie kont. 1 Aby skorzystać z logowania (a także udostępniania) należy uzupełnić AndroidManifest.xml:

12 Logowanie kont. 2 Dodajemy do widoku przycisk do zalogowania:

13 Logowanie w kodzie onActivityResult() – metoda, która wyłapuje rezultat innej aktywności (po jej wyjściu/zakończeniu). CallbackManager – odpowiedzialny za zarządzanie wywołaniami zwrotnymi (ang. callback) wyłapanymi poprzez metodę onActivityResult(). LoginButton – niestandardowy guzik umożliwiający logowanie oraz wylogowanie, który utrzymuje stan logowania. AccessToken – element/informacja identyfikująca użytkownika. Najczęściej stosowane są User Access Tokeny, na które użytkownik musi wyrazić zgodę, aby aplikacja mogła otrzymać i modyfikować jego dane w jego imieniu. AccessToken można otrzymać po uwierzytelnieniu na okres od godziny do około 60 dni. set[Read/Publish]Permission() – metody odpowiedzialne za dodawanie zezwoleń (np. user_about_me, user_likes).

14 Logowanie w kodzie kont. 1
Profile – reprezentuje profil użytkownika na Facebook-u. Tylko jeden użytkownik może być zalogowany w danym czasie (profil przechowywany jest w SharedPreferences). ProfileTracker – monitoruje i sprawdza czy są jakieś zmiany w profilu (np. przeciwko null). Metoda startTracking() uaktywnia monitorowanie a stopTracking() dezaktywuje. FacebookCallback – wywołania zwrotne Facebook SDK. Możliwe odpowiedzi: onSuccess() – metoda wyłapująca callback oznaczający, że akcja się powiodła. onCancel() - metoda wyłapująca callback oznaczający, że akcja została anulowana. onError() - metoda wyłapująca callback oznaczający, że akcja niepowiodła się.

15 Logowanie w kodzie kont. 2

16 Logowanie w kodzie kont. 3

17 Rezultat

18 Udostępnianie (share)
Udostępnianie stanowi jedną z podstawowych funkcji dostępnych w serwisie Facebook Udostępniać możemy: wpisy oraz linki opowieści/artykuły (Open Graph Story) Umożliwiają to dwie metody: wbudowany Share Dialog API calls (większa kontrola nad doświadczeniami użytkownika)

19 Udostępnianie w kodzie
Dodajemy content provider do AndroidManifest.xml: W miejsce {APP_ID} wpisujemy nasz App id. Uwaga zgodnie z polityką Facebook-a nasza aplikacja nie powinna samodzielnie wpisywać żadnej treści do udostępniania.

20 Udostepnianie w kodzie kont. 1
W widoku naszej aktywności:

21 Udostępnianie w kodzie kont. 2
ShareLinkContent – udostępnia link wraz z wpisem użytkownika. Dysponuje atrybutami: contetntUrl – link contentTitle – tytuł treści imageURL – url do miniaturki obrazka contentDescription – opis treści SharePhotoContent – udostępnia zdjęcie. Musi być < 12 MB . ShareVideoContent – udostępnia film. Musi być < 12 MB .

22 Rezultat

23 Polub w kodzie  W widoku naszej aktywności:

24 Polub w kodzie kont. 1 Rodzaje ObjectType:
UNKNOWN – domyślna wartość (nieznany typ). OPEN_GRAPH – reprezentuje objekt Open Graph. PAGE – reprezentuje zwykłą stronę internetową.

25 Rezultat

26 Open Graph Story Mamy możliwość tworzenia opowieści/artykułów, które posiadają następujące elementy: aktora: osoba publikująca opowieść oraz użytkownik akcję: wykonywaną przez aktora polub, śledź, oceń, przesłuchaj, obejrzyj obiekt: na którym akcje są wykonywane aplikacja: z której opowieść została opublikowana Tworzymy z poziomu strony developers Facebook:

27 Custom Story - tworzenie

28 Open Graph Story w kodzie
ShareDialog.show() wywołuje okienko do udostępniania.

29 Rezultat

30 Odnośniki aplikacji (App links)
Umożliwia otwieranie treści (np. story na stronie) przez naszą aplikację (deep linking). Strona internetowa AndroidManifest.xml

31 Zdarzenia aplikacji (App events)
Monitoruje zachowania użytkowników twojej aplikacji: liczba instalacji liczba uruchomień aplikacji liczba zakończonych rejestracji liczba zakupionych elementów Na podstawie danych i statystyk, jakie otrzymujemy, możemy zaplanować reklamowanie

32 Zdarzenia aplikacji w kodzie
Musimy użyć AppEventsLogger Rezultaty są widoczne w “Insights” (na stronie administracyjnej)

33 Reklamy (Audience Network)
Umożliwia tworzenie bannerów (reklam) w celu promocji usług lub produktów Otrzymujemy w ten sposób możliwość zarobku poprzez wyświetlanie reklam w aplikacji Wiąże się z utworzeniem adView (podklasa View) adView = new AdView(this, PLACEMENT_ID, AdSize.BANNER_HEIGHT_50); LinearLayout layout = (LinearLayout)findViewById(R.id.main_layout); layout.addView(adView); adView.loadAd(); PLACEMENT_ID znajduje się na stronie dev: Audience Network -> Placements -> Create Ad Placement

34 Graph API image source:

35 Graph API kont. 1 Odpowiada za odczytywanie i modyfikację (zapis) elementów na grafie społecznościowym Facebook-a Na grafie znajdują się: węzły: użytkownik, zdjęcia, filmy, komentarze krawędzie: relacje pomiędzy powyżej wymienionymi (komentarz na stronie, zdjęcie w komentarzu) pola: dodatkowe informacje o użytkowniku itp. (imię, data urodzenia, nazwa) Komunikacja z Graph API odbywa się RESTowo (HTTP)

36 Graph API w kodzie GET graph.facebook.com /{request-path}
Oczywiście musimy posiadać AccessToken. Przykład wpisu na naszej ścianie: POST graph.facebook.com /me/feed? message="Hello, World."& access_token={your-access-token}


Pobierz ppt "SMB Serwisy społecznościowe Facebook API"

Podobne prezentacje


Reklamy Google