Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sesja egzaminacyjna w 2015 roku Gimnazjum

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sesja egzaminacyjna w 2015 roku Gimnazjum"— Zapis prezentacji:

1 Sesja egzaminacyjna w 2015 roku Gimnazjum

2 Program spotkania Podstawy prawne egzaminu gimnazjalnego
Terminarz dyrektora Arkusz egzaminacyjny Nowości w procedurach Dostosowania Zadania wymagające uwagi Zwolnienia

3 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (DzU nr 83, poz.562 z późn. zmianami) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 kwietnia 2013 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Poz. 520) Punkt 2. to rozporządzenie, które wprowadza istotne zmiany, przede wszystkim w egzaminie maturalnym i w sprawdzianie w szóstej klasie, ale również w egzaminie gimnazjalnym.

4 Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasie trzeciej gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2014/2015 Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 29 sierpnia 2014 sprawie sposobu dostosowania warunków i form przeprowadzania w roku szkolnym 2014/2015 sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z dnia 3 lipca 2014 r. w sprawie terminów sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w 2015 r. Punkt 2. to rozporządzenie, które wprowadza istotne zmiany, przede wszystkim w egzaminie maturalnym i w sprawdzianie w szóstej klasie, ale również w egzaminie gimnazjalnym.

5 Dokumenty na Stronach internetowych
Procedury Komunikat o dostosowaniach Podstawa programowa Informator Przykładowe arkusze

6 Terminarz dyrektora do 30 września
Zebrać deklaracje o językach obcych nowożytnych. Na poziomie podstawowym i rozszerzonym - ten sam język. Zapoznać rodziców z dostosowaniami warunków i form egzaminu. do 15 października Zebrać opinie, orzeczenia, zaświadczenia lekarskie. od 14 do 18 października Wprowadzić dane uczniów za pośrednictwem Panelu dla Szkół (dla sesji zimowej) Terminarz jest na stronie internetowej naszej komisji w wersji bardziej szczegółowej w stosunku do tej przedstawionej na tym i następnych slajdach. Zachęcamy do zapoznania się z tym terminarzem (w zakładce Egzamin gimnazjalny). Ma on pomóc Państwu w organizowaniu wszystkich działań związanych z przeprowadzaniem egzaminu gimnazjalnego. Zbieramy dokumentację (opinie, orzeczenia, zaświadczenia lekarskie) od rodziców, ale rodzice nie składają wniosków o dostosowanie. Ostatni wiersz na tym slajdzie dotyczy tylko tych szkół, w których jest przeprowadzany egzamin w styczniu.

7 Terminarz dyrektora do 31 października
Porozumieć się z OKE w szczególnych przypadkach, w tym nieujętych w Tabeli 1. Komunikatu Dyrektora CKE w sprawie dostosowań (na drodze wymiany pism). do 14 listopada Przekazać informację do OKE o szczególnych przypadkach dostosowań (zamówienie pozasystemowe). od 3 do 30 listopada Wprowadzić dane uczniów za pośrednictwem Panelu dla Szkół (dla sesji letniej). do 24 listopada Poinformować rodziców na piśmie (Załącznik nr 13) o dostosowaniu warunków i form przeprowadzania egzaminu. W przypadkach szczególnych dyrektor szkoły przesyła do OKE pismo, w którym proponuje sposób dostosowania. Dyrektor OKE wyraża, bądź nie wyraża zgody na zaproponowany sposób dostosowania. Prosimy nie przysyłać dokumentacji medycznej np. kart pobytu w szpitalu, wyników badań itp., gdyż tego typu informacje nie powinny być ujawniane. Prosimy też nie przysyłać oryginałów orzeczeń, opinii i zaświadczeń. Do OKE przesyłane są poświadczone kopie. Nie przysyłamy do OKE załącznika 12. Rodzice mogą nie wyrazić zgody na zaproponowany sposób dostosowania (np. oddzielną salę), ale pozostaje ślad w dokumentacji, że dyrektor proponował taki sposób dostosowania. Omówić nową zakładkę Dostosowania (będzie można wybrać rodzaj arkusza dostosowanego i wskazać wielkość czcionki, zamówić płytę z wydłużonymi przerwami, zamówić arkusze dla nauczyciela wspomagającego). 2015 sprzężone niepełnosprawności – zwolnienie z trzeciej części upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim – zwolnienie z j. obcego na poziomie rozszerzonym

8 Terminarz dyrektora do 28 listopada Zebrać oświadczenia o skorzystaniu lub rezygnacji z przyznanych słuchaczowi/uczniowi dostosowań (Załącznik nr 13). do 30 listopada Stwierdzić uprawnienia uczniów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami i upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. do 31 grudnia Zgłosić zapotrzebowania na arkusze niestandardowe i arkusze dodatkowe dla nauczycieli wspomagających. do 22 stycznia Zebrać deklaracje o zmianie lub rezygnacji z języka obcego na poziomie rozszerzonym, jeżeli przystąpienie do egzaminu na tym poziomie nie było obowiązkowe. (Załącznik nr 1c) Do 24 stycznia przekazać informację do OKE.

9 Terminarz dyrektora 30 stycznia Odebrać zaświadczenia z wynikami uczniów zdających w styczniu. do 21 lutego Powołać zastępcę przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego. luty – marzec Wziąć udział w szkoleniu organizowanym przez OKE i pobrać dokumentację. do 21 marca Powołać i przeszkolić członków szkolnego zespołu egzaminacyjnego. W styczniu należy przypomnieć rodzicom uczniów o możliwości zmiany języka (na drugi język, którego uczeń uczy się obowiązkowo) i/lub rezygnacji z poziomu rozszerzonego (tylko wtedy, gdy poziom rozszerzony był dobrowolny).

10 Terminarz dyrektora do 8 kwietnia
Odbiór zaświadczeń od laureatów/finalistów olimpiad i konkursów uprawniających do zwolnienia. Zebrać wnioski od laureatów/finalistów olimpiad i konkursów o zmianie języka obcego na inny, jeżeli uczeń uczył się go jako obowiązkowego w szkole. (Załącznik 1d) do 10 kwietnia przekazać informację do OKE 21, 22 i 23 kwietnia Egzamin w terminie głównym. 1, 2 i 3 czerwca Egzamin w terminie dodatkowym. 19 czerwca Odbiór zaświadczeń z wynikami uczniów zdających w kwietniu i czerwcu. 26 czerwca Wręczenie zaświadczeń za pisemnym potwierdzeniem odbioru. W styczniu należy przypomnieć rodzicom uczniów o możliwości zmiany języka (na drugi język, którego uczeń uczy się obowiązkowo) i/lub rezygnacji z poziomu rozszerzonego (tylko wtedy, gdy poziom rozszerzony był dobrowolny).

11 Dyrektor szkoły Informuje nauczycieli, uczniów i rodziców o:
terminach egzaminu o strukturze i formie egzaminu zasadach jego organizacji i przebiegu uprawnieniach laureatów i finalistów olimpiad i konkursów przedmiotowych zasadach unieważniania egzaminu możliwych dostosowaniach warunków i formy przeprowadzania egzaminu

12 Arkusz egzaminacyjny Egzamin gimnazjalny 2015

13 standardowE ArkuszE egzaminacyjnE G1
Język polski Matematyka Język obcy PR zeszyt zadań karta rozwiązań zadań otwartych karta odpowiedzi Historia i WOS Przedmioty przyrodnicze Język obcy PP

14 arkusz egzaminacyjny z zakresu: języka polskiego matematyki języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym

15 Procedura kodowania arkusza egzaminacyjnego z zakresu: języka polskiego matematyki języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym uważne zapoznanie się z instrukcją wyrwanie kart rozwiązań zadań otwartych wraz z kartą odpowiedzi ze środka arkusza egzaminacyjnego nie należy odrywać karty odpowiedzi od karty rozwiązań zadań otwartych sprawdzenie kompletności arkusza sprawdzenie poprawności numeru PESEL na naklejkach

16 na karcie rozwiązań zadań otwartych
Procedura kodowania arkusza egzaminacyjnego z zakresu: języka polskiego matematyki języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym zapisanie trzyznakowych kodów i numerów PESEL oraz umieszczenie naklejek przygotowanych przez OKE na zeszycie zadań na karcie rozwiązań zadań otwartych na karcie odpowiedzi

17 w przypadku arkusza z matematyki
Procedura kodowania arkusza egzaminacyjnego z zakresu: języka polskiego matematyki języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym w przypadku arkusza z matematyki kodowaniu będą podlegać obie kartki przeznaczone na zapisanie rozwiązań zadań otwartych szczegółowe instrukcje zostaną przekazane przez okręgowe komisje egzaminacyjne

18 arkusz egzaminacyjny z zakresu: historii i wiedzy o społeczeństwie Przedmiotów przyrodniczych języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym

19 na zeszycie zadań karcie odpowiedzi
Procedura kodowania arkusza egzaminacyjnego z zakresu: historii i wiedzy o społeczeństwie Przedmiotów przyrodniczych języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym zapisanie trzyznakowych kodów i numerów PESEL oraz umieszczenie naklejek przygotowanych przez OKE na zeszycie zadań karcie odpowiedzi

20 E-ocenianie Zadania otwarte z matematyki będą oceniane w systemie

21

22

23 Nowości w procedurach Egzamin gimnazjalny 2015

24 Nowości w procedurach Sala egzaminacyjna Zespoły nadzorujące Kodowanie
Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi Unieważnienia

25 Miejsce i warunki przeprowadzania egzaminu Plan Sali egzaminacyjnej

26 Plan Sali egzaminacyjnej
Powinien przedstawiać: ustawienie ponumerowanych stolików rozmieszczenie członków zespołu nadzorującego oraz obserwatorów podział sali na sektory ustawienie odtwarzacza płyt CD i/lub rozmieszczenie głośników

27 Miejsce i warunki przeprowadzania egzaminu Plan Sali egzaminacyjnej

28 Procedura losowania miejsc przez zdających
zdający wchodzą do sali pojedynczo według kolejności na liście losują numery stolików, przy których będą pracowali numery wylosowanych stolików należy zapisać na liście zdających w danej sali przygotowanej przez okręgową komisję egzaminacyjną

29 zespół nadzorujący co najmniej 3 osoby
co najmniej jeden członek zespołu z innej szkoły członkami ZN nie mogą być wychowawcy zdających członkami ZN nie mogą być nauczyciele przedmiotu lub przedmiotów, z których jest przeprowadzany dany zakres odpowiedniej części egzaminu

30 mogą poruszać się po sali
ZESPÓŁ NADZORUJĄCY w celu monitorowania prawidłowego przebiegu egzaminu członkowie zespołu nadzorującego oraz obserwatorzy mogą poruszać się po sali w sposób niezakłócający pracy zdających cicho bez zaglądania do prac zdających

31 Procedura kodowania arkuszy egzaminacyjnych uczniów korzystających z dostosowań
G2, G4, G5, G6, G7, G8 uczniowie niepełnosprawni ruchowo uczniowie z czasową niesprawnością rąk uczniowie z afazją uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się uczniowie nie wyrywają kart rozwiązań zadań otwartych wraz z kartą odpowiedzi ze środka arkusza egzaminacyjnego uczniowie nie zaznaczają odpowiedzi na karcie odpowiedzi – nie otrzymują dodatkowych 5 minut czynności związane z kodowaniem wykonują członkowie zespołu nadzorującego

32 Procedura kodowania arkuszy egzaminacyjnych (G1) uczniów korzystających z dostosowań
uczniowie niepełnosprawni ruchowo uczniowie z czasową niesprawnością rąk uczniowie z afazją uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się ZN zaznacza przyznane tym uczniom uprawnienia, zamalowując odpowiednie pole arkusz z zakresu języka polskiego matematyki języka obcego nowożytnego PR na zeszycie zadań karcie rozwiązań zadań otwartych na karcie odpowiedzi arkusz z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie, przedmiotów przyrodniczych języka obcego nowożytnego PP na zeszycie zadań na karcie odpowiedzi

33 Zadania zespołów nadzorujących
PZN i Członkowie ZN odpowiadają za prawidłowy przebieg pracy uczniów w wyznaczonym sektorze, zgodnie z Planem sali egzaminacyjnej odpowiadają za prawidłowe wyrwanie karty rozwiązań zadań otwartych wraz z kartą odpowiedzi z arkusza egzaminacyjnego dopilnowują, aby przed rozpoczęciem rozwiązywania zadań uczniowie sprawdzili kompletność arkuszy egzaminacyjnych

34 Zadania zespołów nadzorujących
PZN i Członkowie ZN odpowiadają za prawidłowe umieszczenie trzyznakowych kodów, numerów PESEL i naklejek przygotowanych przez OKE w wyznaczonych miejscach arkusza odpowiadają za to, by zdający pracowali samodzielnie i nie zakłócali pracy innym uczniom oraz nie używali korektorów, kalkulatorów, słowników oraz innych przyborów niedozwolonych na egzaminie

35 Zadania zespołów nadzorujących
PZN i Członkowie ZN dopilnowują, aby w czasie dodatkowych 5 minut uczniowie sprawdzili poprawność przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi odbierają od uczniów arkusze egzaminacyjne, sprawdzają ich kompletność

36 Przebieg egzaminu gimnazjalnego w przypadku zdających, którzy mają obowiązek zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi PZN po upływie czasu na pracę z arkuszem informuje zdających o zakończeniu pracy poleca sprawdzenie poprawności przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi przeznacza na tę czynność 5 minut, ten czas nie może być wykorzystany na rozwiązywanie zadań poleca zamknięcie arkuszy oraz odłożenie ich na brzeg stolika

37 Przebieg egzaminu gimnazjalnego w przypadku zdających, którzy nie mają obowiązku zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi PZN po upływie czasu na pracę z arkuszem informuje zdających o zakończeniu pracy poleca zamknięcie arkuszy oraz odłożenie ich na brzeg stolika

38 Po zakończeniu egzaminu w terminie głównym (w kwietniu) w przypadku arkuszy zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi Członkowie ZN oddzielają elementy arkuszy przekazywane do OKE od zeszytów zadań w części pierwszej z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie (A) zeszyty zadań (B) karty odpowiedzi języka polskiego (A) zeszyty zadań (B) karty rozwiązań zadań otwartych wraz z kartami odpowiedzi

39 Po zakończeniu egzaminu w terminie głównym (w kwietniu) w przypadku arkuszy zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi Członkowie ZN oddzielają elementy arkuszy przekazywane do OKE od zeszytów zadań w części drugiej z zakresu przedmiotów przyrodniczych (A) zeszyty zadań (B) karty odpowiedzi matematyki (A) zeszyty zadań (B) karty rozwiązań zadań otwartych wraz z kartami odpowiedzi

40 Po zakończeniu egzaminu w terminie głównym (w kwietniu) w przypadku arkuszy zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi Członkowie ZN oddzielają elementy arkuszy przekazywane do OKE od zeszytów zadań w części trzeciej na poziomie podstawowym (A) zeszyty zadań (B) karty odpowiedzi rozszerzonym (A) zeszyty zadań (B) karty rozwiązań zadań otwartych wraz z kartami odpowiedzi

41 Po zakończeniu egzaminu w terminie głównym (w kwietniu) w przypadku arkuszy zdających, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi zespół nadzorujący w przypadku ucznia, który zgłasza, że nie zdążył przenieść odpowiedzi na kartę odpowiedzi pakuje do bezpiecznej koperty jego zeszyt zadań wraz z kartą odpowiedzi lub zeszyt zadań wraz z kartą rozwiązań i kartą odpowiedzi zaistniały fakt odnotowuje się w protokołach przebiegu egzaminu (w danej sali oraz zbiorczym)

42 Po zakończeniu egzaminu w terminie głównym (w kwietniu) w przypadku arkuszy zdających, którzy nie mają obowiązku zaznaczenia odpowiedzi na karcie odpowiedzi do OKE przekazywane są całe arkusze zeszyty zadań karty rozwiązań zadań otwartych karty odpowiedzi uczniowie nie wyrywają karty rozwiązań zadań otwartych wraz z kartą odpowiedzi

43 Po zakończeniu egzaminu w terminie głównym (w kwietniu)
Dyrektor Szkoły Przewodniczący Szkolnego Zespołu Egzaminacyjnego zabezpiecza pozostające w szkole zeszyty zadań przed nieuprawnionym ujawnieniem danych osobowych uczniów

44 unieważnienia Przyczyny unieważnienia zakresu lub poziomu egzaminu
wniesienie/korzystanie z urządzenia telekomunikacyjnego stwierdzenie niesamodzielnego rozwiązywania zadań stwierdzenie występowania jednakowych sformułowań wskazujących na udostępnienie rozwiązań innemu uczniowi lub korzystanie z rozwiązań innego ucznia zakłócanie przez ucznia prawidłowego przebiegu zakresu lub poziomu egzaminu Skutki uczeń przystępuje do danego zakresu/poziomu egzaminu gimnazjalnego w sesji czerwcowej w przypadku unieważnienia danego zakresu/poziomu egzaminu gimnazjalnego na zaświadczeniu o wynikach wpisuje się 0%

45 dostosowanie WARUNKÓW I FORM EGZAMINU
Egzamin gimnazjalny 2015

46 Dostosowanie warunków i form egzaminu do indywidualnych potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zasady i możliwe sposoby dostosowania warunków i form egzaminu do indywidualnych potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi są wymienione w: Komunikacie dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 29 sierpnia 2014 r. uprawnieni do dostosowania i sposoby dostosowania znajdują się w Tabeli 1. Komunikatu Dyrektora CKE Wszystkie przypadki dostosowań ujęte w Tabeli 1. nie wymagają uzgodnień z OKE.

47 Procedura przyznawania dostosowania warunków i form sprawdzianu
zebrać opinie, orzeczenia, zaświadczenia lekarskie do 15 października przeanalizować wraz z Radą Pedagogiczną sytuację uczniów posiadających dokumenty uprawniające do dostosowań oraz uczniów wskazanych przez wychowawców lub nauczycieli ustalić, którzy uczniowie wpisują się w Tabelę 1. Komunikatu Dyrektora CKE – zaproponować wraz z Radą Pedagogiczną dostosowania porozumieć się z OKE w szczególnych przypadkach nieujętych w Tabeli 1. Komunikatu Dyrektora CKE do 31 października

48 Procedura przyznawania dostosowania warunków i form sprawdzianu
zapoznać rodziców z zaproponowanymi dostosowaniami na załączniku 13 do 24 listopada zebrać oświadczenia o skorzystaniu lub rezygnacji z dostosowania na załączniku 13 do 28 listopada w przypadkach losowych zaistniałych po 14 listopada decyzję o dostosowaniach podejmuje po uzgodnieniu z Radą Pedagogiczną – dyrektor szkoły w porozumieniu z dyrektorem OKE

49 Procedura przyznania Dostosowania warunków i form sprawdzianu uczniowi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją) otrzymujemy opinię PPP sprawdzamy komunikat Dyrektora CKE wybieramy z 6 sposobów dostosowań wypełniamy załącznik 13 odbieramy zgodę lub rezygnację od rodziców na załączniku 13

50 Przykłady uczeń z głęboką dysleksją rozwojową uczeń z dysortografią
nieprzenoszenie zaznaczeń na kartę odpowiedzi przedłużenie czasu zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań otwartych uczeń z głęboką dysleksją rozwojową nieprzenoszenie zaznaczeń na kartę odpowiedzi przedłużenie czasu zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań otwartych odczytanie tekstów liczących powyżej 250 słów (osobna sala)

51 uczeń z afazją Przykłady
nieprzenoszenie zaznaczeń na kartę odpowiedzi przedłużenie czasu korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego w pisaniu i czytaniu płyta CD do zestawów zadań z języka obcego nowożytnego z wydłużonymi przerwami zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania rozwiązań zadań otwartych Przykłady uczeń mający trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą przedłużenie czasu oddzielna sala zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania rozwiązań zadań otwartych z języka polskiego jeżeli zachodzi taka uzasadniona potrzeba, w porozumieniu z dyrektorem OKE

52 Przedłużenie czasu na egzaminie w przypadku arkuszy standardowych
wydłużenie czasu pracy z arkuszem standardowym historia i WOS przedm. przyrodnicze język obcy PP nie więcej niż o 20 minut język polski matematyka nie więcej niż o 45 minut język obcy PR nie więcej niż o 30 minut Wszystkie arkusze dostosowane mają zapisany czas pracy na pierwszej stronie. W dostosowaniach nie potrzeba wpisywać wydłużenia czasu pracy.

53 Przedłużenie czasu na egzaminie w przypadku arkuszy dostosowanych
Arkusze dostosowane do dysfunkcji uwzględniają przedłużenie czasu Czas pracy zapisany na stronie tytułowej arkusza jest obowiązujący (nie wymaga przedłużenia) Do arkuszy G2, G4, G5, G6 z języków obcych dołączona jest płyta CD z wydłużonymi przerwami (teksty w nagraniu są takie same jak w G1) Do arkuszy G8 dołączona jest płyta z dostosowanym nagraniem (teksty w nagraniu są inne niż w G1) Wszystkie arkusze dostosowane mają zapisany czas pracy na pierwszej stronie. W dostosowaniach nie potrzeba wpisywać wydłużenia czasu pracy.

54 Rodzaj arkusza/symbol
Rodzaje arkuszy Rodzaj arkusza/symbol Przeznaczenie G1 zestaw standardowy G2 zestaw dla osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera G4, G5 zestaw dla osób słabowidzących G6 zestaw dla osób niewidomych G7 zestaw dla osób słabosłyszących i niesłyszących G8 zestaw dla osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

55 Czas pracy z arkuszem 60 90 do 80 do 135 do 90 Czas rozwiązywania
Rodzaj arkusza /symbol Czas rozwiązywania historia i wiedza o społeczeństwie język polski przedmioty przyrodnicze matematyka język obcy nowożytny (poziom podstawowy) język obcy nowożytny (poziom rozszerzony) G1 60 90 G2 do 80 do 135 do 90 G4, G5 G6 G7 G8

56 Rodzaje arkuszy systemowych czcionki i płyty

57 Przykłady zamówień pozasystemowych
Arkusz G2 drukowany czcionką Arial 16 pkt Arkusz G8 drukowany czcionka Arial 24 pkt Arkusz standardowy G1 dla ucznia i nauczyciela wspomagającego Płyta z wydłużonymi przerwami do arkusza standardowego G1 (z języka obcego) Arkusz w formie elektronicznej w formacie Word/pdf

58 Analiza zadań Egzamin gimnazjalny 2014

59 Osiągnięcia uczniów kończących gimnazjum w roku 2014 sprawozdanie krajowe

60 Osiągnięcia uczniów kończących gimnazjum w roku 2014 sprawozdanie okręgowe

61 Do jakich danych ma dostęp dyrektor szkoły?
Panel Dyrektora zakładka Dokumenty Wyniki uczniów za test Surowe wyniki uczniów za zadania w teście Łatwości zadań w szkole Pliki do kalkulatora EWD

62 Poziom wykonania zadań GH-P1-142

63 Zadania wymagające uwagi język polski

64 Zadania wymagające uwagi język polski

65 Zadania wymagające uwagi język polski

66 Zadania wymagające uwagi język polski

67 zwolnienia Egzamin gimnazjalny 2015

68 zwalnianie uczniów z egzaminu gimnazjalnego
sprzężone niepełnosprawności § 38 ust. 2 rozp. MEN załącznik nr 3 opiniowanie i przekazywanie do OKE wniosków rodziców na bieżąco przyczyny losowe i zdrowotne § 49 ust. 4 rozp. MEN załącznik nr 2 składanie do OKE udokumentowanych wniosków dyrektora po nieobecności na egzaminie w terminie dodatkowym

69 Załącznik 2 na podstawie § 49 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r.

70 Załącznik 3 na podstawie § 38 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r

71 Zwalnianie uczniów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami
Na podstawie § 38 ust. 4 Rozporządzenia (Dz.U. nr 83, poz. 562, z późn. zm.) Uczniowie ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy z powodu swojej niepełnosprawności nie potrafią samodzielnie czytać lub pisać, są zwolnieni z części drugiej sprawdzianu oraz z części trzeciej egzaminu gimnazjalnego.

72 Laureaci, którzy uzyskali tytuł w roku szkolnym 2012/2013 lub 2013/2014
z zakresu jednego z grupy przedmiotów objętych egzaminem gimnazjalnym i zgodnie z regulaminem danej olimpiady / danego konkursu – byliby odpowiednio w 2013 r. lub 2014 r. zwolnieni z odpowiedniej części egzaminu są zwolnieni z odpowiedniej części egzaminu w 2015 r. na zaświadczeniu otrzymują z tej części najwyższy wynik

73 Laureaci, którzy uzyskali tytuł w roku szkolnym 2014/2015
z zakresu jednego z grupy przedmiotów objętych egzaminem gimnazjalnym są zwolnieni z danego zakresu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego a w przypadku języka obcego nowożytnego z części trzeciej tego egzaminu na zaświadczeniu uczniowie otrzymują najwyższy wynik z danego zakresu odpowiedniej części egzaminu w przypadku części trzeciej – najwyższy wynik z poziomu podstawowego i rozszerzonego

74 Kierownik Krzysztof Jurek 42 664 80 56 Z-ca kierownika
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi Wydział Badań i analiz Łódź ul. Praussa fax.: 42  Krzysztof Jurek Kierownik Mariusz Jarosz Z-ca kierownika

75 Koordynatorzy egzaminu gimnazjalnego
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi Wydział Sprawdzianów Egzaminów Gimnazjalnych i Matur Łódź ul. Praussa fax.: 42  Koordynatorzy egzaminu gimnazjalnego Historia i wiedza o społeczeństwie Marek Zapieraczyński Język polski Małgorzata Michalska Matematyka i przedmioty przyrodnicze Sławomir Sapanowski Andrzej Chruściany ; Kierownik Joanna Kowalska Z-ca kierownika Karolina Roszkowska Sekretariat wydziału

76 Dziękujemy


Pobierz ppt "Sesja egzaminacyjna w 2015 roku Gimnazjum"

Podobne prezentacje


Reklamy Google