Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałHalina Wrona Został zmieniony 6 lat temu
1
Uzależnienie? To nabyty stan zaburzenia zdrowia psychicznego albo psychicznego i fizycznego, który charakteryzuje się okresowym lub stałym przymusem wykonywania określonej czynności lub zażywania psychoaktywnej substancji chemicznej.
2
Rodzaje gier RPG RPG(Role Playing Game) - gra, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających. MMORPG (Massively-Multiplayer Online Role Playing Game) - rodzaj gier komputerowych RPG, w których duża liczba graczy może grać ze sobą w wirtualnym świecie.
3
MMOG lub MMO (Massively Multiplayer Online Game) - typ gry komputerowej rozgrywanej na raz przez setki lub nawet tysiące graczy w Internecie, tak więc dostęp do gry możliwy jest wyłącznie on-line. jRPG (Japanese Role Playing Game) gatunek gier, nazywanych tak z powodu swojego japońskiego pochodzenia. Często przezywane konsolowymi RPG,
4
Gry RPG
5
Skutki i przyczyny Komputer i Internet stają się przestrzenią, w którą dzieci uciekają, nie radząc sobie ze swoimi problemami. Trafnie problem niekonstruktywnego używania komputera i sieci ilustruje film Jana Komasy pt. „Sala samobójców”. Jakie skutki uzależnienia od komputera daje się zaobserwować?
6
Długie godziny przed komputerem mogą skutkować wadami postawy, np
Długie godziny przed komputerem mogą skutkować wadami postawy, np. skrzywieniami kręgosłupa, bólami kręgosłupa, nadwyrężeniem mięśni karku i nadgarstka. Pojawia się ból i zmęczenie oczu, które wpatrują się godzinami w monitor. Ograniczona ilość mrugania powiekami powoduje wysychanie, pieczenie i zaczerwienienie oczu. Nałogowi internauci skarżą się również na bóle głowy i migreny.
7
Rodzaje zagrożeń zagrożenia fizyczne, zagrożenia psychiczne,
zagrożenia moralne, zagrożenia społeczne, zagrożenia intelektualne.
8
Zagrożenia fizyczne Z danych wynika, że większość pracujących przy stanowisku komputerowym cierpi na różne dolegliwości nabyte w przebiegu wykonywanej pracy. Najbardziej narażone części ciała na problemy zdrowotne to:
9
nadwyrężenie mięśni nadgarstka
naprężony kark skrzywienia kręgosłupa, bóle dolnych jego części, zanik mięśni pasa biodrowego, oczy (niewłaściwe oświetlenie powoduje męczenie się wzroku), bóle głowy, brak apetytu, nadpobudliwość psychoruchowa lub wręcz przeciwnie, apatia i depresja ogólne zmęczenie organizmu.
10
Zagrożenia psychiczne
Bardzo niewielu ludzi uświadamia sobie, że komputer może uzależnić podobnie jak alkohol czy narkotyki. Proces ten początkowo jest niezauważalny lecz wraz z rozwojem powoduje wyraźne szkody. Najpierw można zaobserwować postępującą izolację, która sprawia, że uzależniony zastępuje maszyną związki z innymi ludźmi.
11
Bardzo popularna gra "Quake" polega na zabiciu jak największej liczby potworów, krew leje się "hektolitrami" i "trupy ścielą się gęsto". Z kolei w "Resident Evile" trzeba strzelać do trupów policjantów, a do następnego poziomu przechodzi się poprzez dokonanie mordu. "Carmageddon II" to wyścig samochodowy - aby go wygrać trzeba ścigać się nie zważając na okoliczności, widać strach uciekających przechodniów, zmasakrowane ciała tych, którym nie udało się uciec.
12
Zagrożenia moralne Cenzura w Internecie praktycznie nie istnieje dlatego tematyka i zakres ogólnodostępnych stron jest nieograniczona. Głośną sprawą było opublikowanie na jednej ze stron Internetowych instrukcji budowy bomby. Dużym problemem jest też łatwy dostęp do pornografii, wulgaryzmów, treści nazistowskich
13
Zagrożenia społeczne Anonimowość i brak hamulców przy komputerze i w sieci często powodują zachowania nieetyczne. Zdarza się, że na co dzień grzeczni i dobrzy uczniowie prowadząc internetowe pogawędki wypluwają z siebie stek okropnych przekleństw i wulgaryzmów, których nie odważyliby się powiedzieć na głos nawet przed samym sobą.
14
Zagrożenia intelektualne
Skupiają się w dwóch nurtach. Jeden z nich to problem bezkrytycznego zaufania do możliwości maszyny. Wśród młodych ludzi panuje przekonanie, że komputer jest dobry na wszystko, wszystko może i nigdy się nie myli. Może to wynikać z faktu przypisania zwykłej maszynie cech, których ona w sposób oczywisty nie posiada, tj. zdolności do poprawiania pomyłek człowieka, obdarzania zwykłych ludzi nadnaturalną charyzmą, czynienia życia szczęśliwym, itp.
15
Sposoby na spędzanie wolnego czasu inne niż siedzenie przy komputerze
Jazda na rowerze/deskorolce. Czytanie książek. Siłownia plenerowa. Granie w gry planszowe z przyjaciółmi. Organizowanie pikników.
16
Dawid Dolata Gabriel Lubański
Wykonanli: Dawid Dolata Gabriel Lubański
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.