Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
ZADANIE NA DOBRY POCZĄTEK
Chęć zdobycia sławy i bogactwa Rozwój kartografii Poszukiwanie surowców Ciekawość świata. Poszukiwanie bezpiecznej drogi do Indii Poszukiwanie nowych rynków zbytu Brak pracy dla rycerstwa Niekorzystne warunki handlu z Indiami (przez Turków) Szerzenie chrześcijaństwa
2
TEMAT: U progu czasów nowożytnych. Wielkie odkrycia geograficzne – podsumowanie wiadomości.
3
CELE W JĘZYKU UCZNIA: Na dzisiejszej lekcji:
przypomnicie, dlaczego w XVI wieku odkrywano nowe lądy, utrwalicie informacje o zmianach, jakie przyniosły dla Ameryki i Europy odkrycia geograficzne, przypomnicie sylwetki wybitnych żeglarzy i ich dokonania, skorzystacie z informacji zawartych w podręczniku; przeanalizujecie zebrany materiał i dokonacie jego uporządkowania, stworzycie graficzną prezentację najważniejszych osiągnięć z czasów wielkich odkryć.
4
Na co będę dziś zwracać uwagę?
na czynny udział każdego ucznia w pracach grupy, sposób przedstawienia wyników pracy w grupie na forum klasy, na poprawność wypowiedzi (używanie pojęć, wymawianie nazwisk), wypowiadanie się za pomocą pełnych zdań.
5
Pytanie kluczowe: Czy dotarcie Europejczyków do Ameryki było dla jej mieszkańców zbawieniem czy przekleństwem? Uzasadnij. Dlaczego odkrycia geograficzne z przełomu XV i XVI w. nazywamy wielkimi?
6
Zasady gry „ Poker kryterialny”
Plansza jest podzielona na trzy płaszczyzny: kryteria pierwszorzędne, drugorzędne i trzeciorzędne. Otrzymaliście zestawy kart z hasłami dotyczącymi tematu gry. Następnie uczeń rozpoczynający grę z zestawu wybiera jedną kartę, uzasadnia wybór i kładzie na planszy w wybranym polu. Kolejni uczniowie powtarzają tę czynność do momentu, gdy wszystkie karty zostaną wykorzystane. Każda grupa otrzymuje też karty z JOKEREM - tu można wpisać informacje, które nie pojawiły się na kartach. W czasie gry może następować uzasadniona wymiana kart na poszczególnych polach (argumenty gracza musi zaakceptować grupa). Uwaga! w polu I możecie umieścić 1 kartę, w polu II maksymalnie 3 karty, w polu III pozostałe karty. Zasady gry „ Poker kryterialny”
7
Słowotok Punktacja wyraz 3-literowy – 1 pkt. wyraz 4-literowy – 3 pkt.
8
Słowotok - rozwiązanie
9
Zadanie domowe 1. Na mapie konturowej świata zaznacz odpowiednimi kolorami trasy wypraw: zielonym – Krzysztofa Kolumba, czerwony, - Vasco da Gamy, niebieskim – Ferdynanda Magellana czarnym – Bartłomieja Diaza 2. Dla chętnych: W pięciu zdaniach uzasadnij, dlaczego odkrycia geograficzne z przełomu XV i XVI w nazywamy wielkimi.
10
Rundka bez przymusu Na dzisiejszej lekcji zrozumiałam / zrozumiałem (przypomniałem / przypomniałam sobie), że…
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.