Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSylwester Wawrzyniak Został zmieniony 6 lat temu
1
Warsztat refleksyjny nt. stanu wdrażania
Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność na lata dla obszaru gmin: Gniew, Pelplin, Morzeszczyn, Subkowy i Tczew Knybawa r
2
o realizacji Strategii i działaniach LGD
Zestawienie danych o realizacji Strategii i działaniach LGD
3
Sytuacja społeczno- gospodarcza
Liczba mieszkańców Gmina 2013 2016 2016/2013 Gniew 15 875 15 717 99,0 Pelplin 16 675 16 482 98,8 Morzeszczyn 3 807 3 689 96,9 Subkowy 5 487 5 521 100,6 Tczew 13 508 14 151 104,8 Obszar LGD 55 352 55 590 100,4
4
Sytuacja społeczno- gospodarcza
Ludność w wieku nieprodukcyjnym (na 100 osób) Gmina 2014 2016 2016/2013 Gniew 57,1 59,0 103,3 Pelplin 55,6 57,6 103,6 Morzeszczyn 97,4 Subkowy 54,9 55,3 100,7 Tczew 53,9 54,7 101,5
5
Sytuacja społeczno- gospodarcza
Pracujący na mieszkańców Gmina 2014 2016 2016/2013 Gniew 119 122 102,5 Pelplin 139 154 110,8 Morzeszczyn 90 74 82,2 Subkowy 94 108 114,9 Tczew 257 295 114,8
6
Sytuacja społeczno- gospodarcza
Liczba bezrobotnych zarejestrowanych Gmina 2014 2016 2016/2014 w % Gniew 660 462 -30,0 Pelplin 667 442 -33,7 Morzeszczyn 180 130 -27,8 Subkowy 232 157 -32,3 Tczew 500 354 -29,2 Obszar LGD 2 249 1 547 -31,2
7
Sytuacja społeczno- gospodarcza
Liczba podmiotów gospodarczych wpisanych do REGON Gmina 2013 2016 2016/2013 Gniew 1 210 1 246 103,0 Pelplin 1 288 1 324 102,8 Morzeszczyn 225 239 106,2 Subkowy 425 449 105,6 Tczew 1 284 1 428 111,2 Obszar LGD 4 432 4 686 105,7
8
Sytuacja społeczno- gospodarcza
Dochody budżetu gminy na 1 mieszkańca Gmina 2014 2016 2016/2013 Gniew 3 094 3 742 120,9 Pelplin 2 975 3774 126,9 Morzeszczyn 3 616 4 545 125,7 Subkowy 3 329 4 098 123,1 Tczew 3 348 3 911 116,8
9
Sytuacja społeczno- gospodarcza
Liczba organizacji pozarządowych wpisanych do KRS Gmina 2013 2017 2017/2013 Gniew 60 100,0 Pelplin 49 53 108,2 Morzeszczyn 13 14 107,7 Subkowy 22 24 109,1 Tczew 45 48 106,7 Obszar LGD 189 199 105,3
10
Realizacja rzeczowa strategii
Struktura celów strategii: Cel ogólny 1: Rozwój sektora mikro i małych przedsiębiorstw : Cel szczegółowy 1.1: Dostosowanie potencjału mikro i małych przedsiębiorstw do potrzeb rynku poprzez zwiększenie zatrudnienia Przedsięwzięcie 1.1.1: Mały może szybciej Cel szczegółowy 1.2: Zwiększenie poziomu aktywności ekonomicznej mieszkańców i rozwój przetwórstwa lokalnych produktów spożywczych Przedsięwzięcie 1.2.1: Zaczyn Przedsięwzięcie 1.2.2: Zacznij razem z nami Cel ogólny 2: Poprawa jakości życia i wzmocnienie więzi społecznych na obszarze LSR Cel szczegółowy 2.1: Zwiększenie aktywności społeczno - zawodowej mieszkańców Przedsięwzięcie : Razem możemy więcej i lepiej Przedsięwzięcie 2.1.2: Brama do cyfrowego świata Cel ogólny 3: Wzrost atrakcyjności obszaru dla mieszkańców i turystów Rozwój niekomercyjnej infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej i kulturalnej Przedsięwzięcie 3.1.1: Dala Was i dla Nas Przedsięwzięcie 3.1.2: Kociewie znane i lubiane
11
Przedsięwzięcie – Mały może szybciej
Realizacja rzeczowa strategii Cel ogólny: 1 Rozwój sektora mikro i małych przedsiębiorstw Cel szczegółowy 1.1:Dostosowanie potencjału mikro i małych przedsiębiorstw do potrzeb rynku poprzez zwiększenie zatrudnienia Przedsięwzięcie – Mały może szybciej Nazwa wskaźnika Jednostka miary Wartość docelowa Wartość osiągnięta* Poziom realizacji w %* Produkt: Liczba operacji polegających na rozwoju istniejącego przedsiębiorstwa szt. 18 13 72 Rezultat: Liczba utworzonych miejsc pracy
12
Przedsięwzięcie – Zaczyn
Realizacja rzeczowa strategii Cel ogólny 1: Rozwój sektora mikro i małych przedsiębiorstw Cel szczegółowy 1.1: Dostosowanie potencjału mikro i małych przedsiębiorstw do potrzeb rynku poprzez zwiększenie zatrudnienia * Podpisane umowy przyznania pomocy Przedsięwzięcie – Zaczyn Nazwa wskaźnika Jednostka miary Wartość docelowa Wartość osiągnięta* Poziom realizacji w %* Produkt: Liczba nowych inkubatorów szt. 1 Rezultat: Liczba produktów wytwarzanych w inkubatorze 15
13
Przedsięwzięcie – Zacznij razem z nami
Realizacja rzeczowa strategii Cel ogólny: 1 Rozwój sektora mikro i małych przedsiębiorstw Cel szczegółowy 1.1:Dostosowanie potencjału mikro i małych przedsiębiorstw do potrzeb rynku poprzez zwiększenie zatrudnienia * Podpisane umowy przyznania pomocy Przedsięwzięcie – Zacznij razem z nami Nazwa wskaźnika Jednostka miary Wartość docelowa Wartość osiągnięta Poziom realizacji w % Produkt: Liczba operacji polegających na utworzeniu nowego przedsiębiorstwa szt. 22 10* 45* Rezultat: Liczba utworzonych miejsc pracy
14
Przedsięwzięcie – Razem możemy więcej i lepiej
Realizacja rzeczowa strategii Cel ogólny 2: Poprawa jakości życia i wzmocnienie więzi społecznych na obszarze LSR Cel szczegółowy 2.1: Zwiększenie aktywności społeczno - zawodowej mieszkańców * Podpisane umowy przyznania pomocy Przedsięwzięcie – Razem możemy więcej i lepiej Nazwa wskaźnika Jednostka miary Wartość docelowa Wartość osiągnięta Poziom realizacji w % Produkt: Cykle wydarzeń o charakterze kulturalnym, w tym związane z zachowaniem dziedzictwa i ochrony środowiska szt. 5 3* 60* Produkt: Szkolenie dla animatorów życia społecznego pod kątem zachowania dziedzictwa, ochrony środowiska i zmian klimatu 1 1* 100* Rezultat: Liczba osób uczestniczących w cyklach wydarzeń 500 Rezultat: Liczba wyszkolonych animatorów życia społecznego osoba 15
15
Przedsięwzięcie – Razem możemy więcej i lepiej granty
Realizacja rzeczowa strategii Cel ogólny 2: Poprawa jakości życia i wzmocnienie więzi społecznych na obszarze LSR Cel szczegółowy 2.1: Zwiększenie aktywności społeczno - zawodowej mieszkańców * Podpisane umowy przyznania pomocy Przedsięwzięcie – Razem możemy więcej i lepiej granty Nazwa wskaźnika Jednostka miary Wartość docelowa Wartość osiągnięta Poziom realizacji w % Produkt: Wydarzenia/ szkolenia podnoszące jakość kapitału społecznego, w tym związane z zachowaniem dziedzictwa, ochrony środowiska i zmian klimatu szt. 12 0* Rezultat: Liczba osób uczestniczących w szkoleniach/wydarzeniach, w tym w związanych z zachowaniem dziedzictwa i w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatu osoba 180
16
Przedsięwzięcie – Brama do cyfrowego świata granty
Realizacja rzeczowa strategii Cel ogólny 2: Poprawa jakości życia i wzmocnienie więzi społecznych na obszarze LSR Cel szczegółowy 2.1: Zwiększenie aktywności społeczno - zawodowej mieszkańców Przedsięwzięcie – Brama do cyfrowego świata granty Nazwa wskaźnika Jednostka miary Wartość docelowa Wartość osiągnięta Poziom realizacji w % Produkt: Cykl innowacyjnych szkoleń/warsztatów dla wykluczonych cyfrowo szt. 2 Rezultat: Liczba osób przeszkolonych w zakresie wykorzystania technologii cyfrowych osoba 250
17
Przedsięwzięcie – Dla was i dla Nas
Realizacja rzeczowa strategii Cel ogólny 3: Wzrost atrakcyjności obszaru dla mieszkańców i turystów Cel szczegółowy 3.1: Rozwój niekomercyjnej infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej i kulturalnej * Podpisane umowy przyznania pomocy Przedsięwzięcie – Dla was i dla Nas Nazwa wskaźnika Jednostka miary Wartość docelowa Wartość osiągnięta Poziom realizacji w % Produkt: Liczba nowych obiektów infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej szt. 7 5* 71* Produkt: Liczba przebudowanych obiektów infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej 1 1* 100 Rezultat: Liczba osób korzystających ze zbudowanej infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej i kulturalnej osoba 14 000 Rezultat: Wzrost liczby osób korzystających lub przebudowanej infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej i kulturalnej % 110
18
Przedsięwzięcie - Kociewie znane i lubiane granty
Realizacja rzeczowa strategii Cel ogólny 3: Wzrost atrakcyjności obszaru dla mieszkańców i turystów Cel szczegółowy 3.2: Promocja zasobów lokalnych Kociewia Przedsięwzięcie - Kociewie znane i lubiane granty Nazwa wskaźnika Jednostka miary Wartość docelowa Wartość osiągnięta Poziom realizacji w % Produkt: działania promocyjne (na obszarze LSR i poza nim) szt. 10 Produkt: inwestycje punktową infrastrukturę turystyczną i rekreacyjną 4 Rezultat: Liczba osób poinformowanych osoba 50 000 Rezultat: Liczba osób korzystających ze zbudowanej infrastruktury % 2 000
19
Realizacja finansowa strategii
Cel ogólny 1: Rozwój sektora mikro i małych przedsiębiorstw * Podpisane umowy Przedsięwzięcie Wartość docelowa Wartość osiągnięta Poziom realizacji w % Mały może szybciej ,00 ,00* 61* Zaczyn ,00 0,00* 0* Zacznij razem z nami ,00 ,00* 45*
20
Realizacja finansowa strategii
Cel ogólny 2: Poprawa jakości życia i wzmocnienie więzi społecznych na obszarze LSR * Podpisane umowy Przedsięwzięcie Wartość docelowa Wartość osiągnięta Poziom realizacji w % Razem możemy wiej i lepiej - konkurs ,00 ,00* 66* Razem możemy więcej i lepiej - granty ,00 0.00 Brama do cyfrowego świata - granty 38 000,00 0,00
21
Realizacja finansowa strategii
Cel ogólny 3: Wzrost atrakcyjności obszaru dla mieszkańców i turystów * Podpisane umowy Przedsięwzięcie Wartość docelowa Wartość osiągnięta Poziom realizacji w % Dla Was i dla Nas ,00 ,65,00 59* Kociewie znane i lubiane - granty ,00 0.00
22
Funkcjonowanie LGD i Biura
Nabory wniosków – 1 Numer i zakres naboru Wartość złożonych wniosków Liczba złożonych wniosków Liczba wybranych operacji nabór 1/2016 rozwijanie ,00 4 2 nabór 2/2016 infrastruktura ,46 3 nabór 3/2016 cykle wydarzeń ,00 nabór 4/2016 szkolenie animatorów 50 000,00 1 nabór 5/2017 rozwijanie ,00 nabór 6/2017 podejmowanie ,00 19 11* nabór 7/2017 inkubator ,00 nabór 8/2017 infrastruktura ,59
23
Funkcjonowanie LGD i Biura
Nabory wniosków – 2 * po uwzględnieniu autokorekty Numer i zakres naboru Wartość złożonych wniosków Liczba złożonych wniosków Liczba wybranych operacji nabór 9/2017 infrastruktura 59 253,00 1 nabór 10/2017 rozwijanie ,00 3 nabór 11/2017 podejmowanie ,00 14 14* nabór 12/2017 cykle wydarzeń ,00 2 Razem ,05 58 48*
24
Liczba osób przeszkolonych
Funkcjonowanie LGD i Biura Informowanie i szkolenia dla beneficjentów Zakres szkolenia Liczba szkoleń Liczba osób przeszkolonych Rozwijanie działalności gospodarczej 2 19 Podejmowanie działalności gospodarczej 32 Przygotowanie wniosku o płatność (DPROW) 24 Spotkania informacyjne 38
25
Funkcjonowanie LGD i Biura
Doradztwo dla dla beneficjentów Numer naboru Liczba podmiotów , którym udzielono doradztwa Liczba złożonych wniosków nabór 5/2017 rozwijanie 4 nabór 6/2017 podejmowanie 19 nabór 7/2017 inkubator 1 nabór 8/2017 infrastruktura 3 nabór 9/2017 infrastruktura nabór 10/2017 rozwijanie nabór 11/2017 podejmowanie 14 nabór 12/2017 cykle wydarzeń 2
26
Liczba szkoleń/ konsultacji Liczba osób uczestniczacych
Funkcjonowanie LGD i Biura Konsultacje i szkolenia dla członków organów i pracowników Biura Zakres szkolenia Liczba szkoleń/ konsultacji Liczba osób uczestniczacych Szkolenie - zmiana kryteriów 1 16 Spotkanie Zespołu partycypacyjnego – zmiana kryteriów 6 Konsultacje – wzory dokumentów w projektach grantowych 7 Szkolenia pracowników Biura 3
27
Funkcjonowanie LGD i Biura
Realizacja Planu komunikacji w 2017r Działanie Jednostka miary Wartość planowana Wartość wykonana Poziom realizacji w % Newsletter szt. 12 100 Biuletyn LGD 2 Ogłoszenia w prasie 4 Ogłoszenia na stronie www. 8 Spotkania bezpośrednie Komunikacja bezpośrednia podczas imprezy masowej 1 Wizyta studyjna
28
Funkcjonowanie LGD i Biura Forum Partnerów LGD
Zrealizowano 1 wydarzenie w formie Giełdy zasobów We współpracy z Fundacją Pokolenia Gniew Zamek r
29
Funkcjonowanie LGD i Biura Wizyta studyjna
Zrealizowano 1 wydarzenie związane z funkcjonowaniem inkubatora przetwórstwa produktów rolnych Liczba uczestników – 19 Sandomierz i okolice r
30
Liczba podjętych uchwał
Funkcjonowanie LGD i Biura Obsługa organów stowarzyszenia w 2017 * w konkursach Organ Liczba posiedzeń Liczba podjętych uchwał Wale Zebranie Członków 1 3 Zarząd 8 17 Komisja Rewizyjna Rada Programowa 7 49*
31
Funkcjonowanie LGD i Biura Projekt współpracy
Zrealizowano 1 przygotowawczy projekt współpracy: LAG Ammersee LGD „Chata Kociewia” LGD „Gminy Powiatu Świeckiego” Wyjazd o Niemiec w dniach
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.