Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Photo Kacper Kowalski / PGA SA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Photo Kacper Kowalski / PGA SA"— Zapis prezentacji:

1 Photo Kacper Kowalski / PGA SA

2 European Inland Waterways
source: viadonau

3 100 MILLION CONSUMERS Hinterland of the Port of Gdańsk 100 km 200 km

4 GDP+48% Forecast for the Port of Gdańsk and its hinterland
Containers Liquid bulk Dry bulk Other general cargo Według prognoz Banku światowego na rok 2030 łączny PKB dla Polski, Słowacji, Czech, Węgier i Białorusi wzrośnie do tego czasu o ok. 48%. Wzrost przeładunków w Porcie Gdańsk w 2017 roku o 9%, biorąc pod uwagę pozytywny trend przeładunkowy w roku 2018, przewidywane są dalsze wzrosty. Po I kwartale 2018, wzrost przeładunków o ponad 40% rdr, co daje realne szanse na osiągniecie w 2018 roku przeładunków na poziomie 50 mln ton. W tej chwili Port Gdańsk ma największą dynamikę wzrostu w przeładunkach na Bałtyku, w związku z czym jest prognozowany skok Portu Gdańsk w rankingu portów bałtyckich na wyższą pozycję (po dwóch miesiącach, Port Gdańsk znalazł się na 3 pozycji). Przewidywane są dalsze wzrosty w grupie: Kontenery oraz Masowe Płynne. tony

5 Ensuring navigability of the Vistula River
e40restoration.eu Ensuring navigability of the Vistula River E40 Baltic Sea (Gdańsk) – Black Sea (Odessa) E70 E40 Istotnym czynnikiem, który w dłuższej perspektywie pozwoli na swobodną realizację transportów, będzie użeglownienie Wisły i połączenie Bałtyku z Morzem Czarnym systemem wodnych szlaków śródlądowych. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk otrzymał od Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej misję opracowania studium wykonalności tego ambitnego projektu. E30

6 Inland waterway E-40 Route
E-40 runs through the territory of 3 countries: Poland, Belarus and Ukraine E-40 connects the ports of Gdansk and Kherson/Odessa, the Baltic Sea with the Black Sea E-40 Route is created by rivers: Vistula, Bug, Muchawiec, Pina, Pripyat and Dnieper The missing link is the connection from Brest to Vistula On the non-navigable section of the Bug, between Warsaw and Brest, there are areas of Natura 2000 network

7 Schedule 27.07.2017-31.12.2019: Establishment of the Project Team
Half Half Half Half Half L S W P G M K C Establishment of the Project Team Preparation of a preliminary description of the subject of the order (OPZ) Establishment of an external consultative team Consultations of documents created with the External Consultative Team Consultation of the members of the Project Team - from the MGMiZS Preparing the final version of OPZ Preparation of tender documentation (including SIWZ, contract) Announcement of the order - in accordance with the regulations of the PGA Tender, evaluation of offers, selection of the Contractor Signing a contract with the contractor SW Execution of the order by the selected Contractor The process of final acceptance of the feasibility study prepared by the Contractor SW final acceptance protocol : Schedule

8 Expected feasibility study
Summary and Conclusions   Definition of the project   Description of the current state   Description of the need to implement the project   Description of the objectives of the full implementation of the project   Analysis of environmental impact   Technical feasibility   Analysis of project variants   Implementation of the project   Analysis of demand for inland transport   Status after the project implementation   Costs and Benefits Analysis of the Project (CBA)

9


Pobierz ppt "Photo Kacper Kowalski / PGA SA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google