Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Lokalne programy telewizyjne w Internecie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Lokalne programy telewizyjne w Internecie"— Zapis prezentacji:

1 Lokalne programy telewizyjne w Internecie
Michał Wiśniewski Departament Monitoringu Biura KRRiT Warszawa kwiecień 2016

2 Metodologia W kwietniu 2016 roku zmonitorowano pod kątem oferty programowej oraz struktury gatunkowej 20 losowo wybranych nadawców lokalnych posiadających strony internetowe swoich programów. Przedmiotowe strony zawierały materiały audiowizualne udostępniane łącznie w 277 katalogach oraz 6345 materiałów tekstowych w 30 katalogach.

3 Liczba audycji udostępnianych na stronie
Na co drugiej stronie udostępniano ponad tysiąc audycji. Na każdą stronę przypadało średnio 2,5 tysiąca audycji.

4 Struktura gatunkowa Na monitorowanych stronach znalazła się również śladowa oferta audycji religijnych (30), adresowanych do dzieci (230), teledyski (12), oraz inne audycje (305- wideoblogi, audycje „sponsorowane”, audycje interwencyjne).

5 Media społecznościowe - liczba lajków na profilu facebooka
Wszystkie monitorowane strony (oprócz jednej) posiadały profile na portalu społecznościowym facebook.pl. Wykres nie obejmuje najliczniejszego profilu: Telewizji WTK:

6 Media społecznościowe - facebook, skala popularności
Strona Ile strona ma polubień Ile polubień ma w ostatnim miesiącu najpopularniejszy post Telewizja WTK 25 676 11 Telewizja Toya 7478 36 TV Dami- Radom 6521 114 TV REGIONALNA 4239 24 TV Lidzbark 3336 43 TV BEŁCHATÓW 3308 37 TVM SIERADZ 2535 10 TV ASTA 2187 38 TV Jawor 2024 20 TV Sądecka 1735 2 Program Lokalny MTK 1692 3 TV Morąg 1659 4 TV WSCHÓD 1508 9 TV Tczew 1245 27 TV Kaszuby 1145 6 Program Lokalny-Telewizja Kujawy 949 TV Dami Jelenia Góra 594 1 TV Wadowice 337 Telka TV 148 Im popularniejsza strona tym gromadzi większą liczbę polubień, jednak są wyjątki (strony z bardzo ciekawymi postami a relatywnie małą liczbą fanów, brak liderów polubień w grupie najpopularniejszych postów).

7 Media społecznościowe - facebook
Spamowanie postami generalnie nie przekłada się na ich popularność.

8 Całkowita liczba wyświetleń na kanale
Tylko dwa monitorowane programy nie miały osobnego konta na serwisie youtube.pl. Sześć kanałów odnotowało powyżej miliona wyświetleń, sześć kanałów było w stanie rozwoju, posiadając powyżej 100 tysięcy wyświetleń. Pozostałe programy odnotowały relatywnie niską oglądalność.

9 Liczba audycji udostępnianych na kanale
Średnio monitorowane kanały zawierały 820 audycji.

10 Kanał strumieniowy- youtube
Liczba subskrybcji 5 kont było subskrybowanych przez mniej niż 100 użytkowników (brak ich w tym zestawieniu), w jednym przypadku odnotowano brak danych.

11 Popularność kanałów youtube
Liczba subskrybcji Liczba audycji Całkowita liczba wyświetleń TV Morąg 1 856 777 TVM SIERADZ 904 985 TV Kaszuby 483 1188 TV ASTA 1 557 900 TV REGIONALNA 988 4398 TV WSCHÓD 199 576 Telka TV 409 437 Program Lokalny MTK 331 560 TV Jawor 235 662 TV Tczew 221 545 TV Dami Jelenia Góra 143 1065 TV Lidzbark 146 39 37 179 TV BEŁCHATÓW 6 9551 TV Wadowice 28 17 6 932 Program Lokalny Bart-Sat 5 3 994 Program Lokalny-Telewizja Kujawy 26 109 2 792 Liczba subskrybentów oraz liczba audycji udostępnianych na kanale zwykle przekłada się na całkowitą liczbę wyświetleń.

12 Model biznesowy

13 Aplikacje na stronie

14 Ustawa o radiofonii i telewizji- VoD
28 lutego 2013 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, która nałożyła na podmioty dostarczające audiowizualne usługi medialne na żądanie nowe obowiązki mające na celu ochronę małoletnich. Audiowizualną usługą medialną na żądanie jest usługa medialna świadczona w ramach prowadzonej w tym zakresie działalności gospodarczej, polegająca na publicznym udostępnianiu audycji audiowizualnych na podstawie katalogu ustalonego przez podmiot dostarczający usługę. Podmioty dostarczające audiowizualne usługi medialne: - mają siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub - decyzje redakcyjne dotyczące usługi medialnej są podejmowane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

15 Ustawa o radiofonii i telewizji- VoD.
Obowiązki dostawcy. Dane o dostawcy usług medialnych (kto jest dostawcą, dane kontaktowe: adres korespondencyjny, adres ). Wskazanie Krajowej Rady jako organu właściwego w sprawach audiowizualnych usług medialnych na żądanie. Składanie corocznego sprawozdania z wykonania obowiązków, do dnia 31 marca za rok poprzedni (Art. 47j. 1.2).

16 Oznaczanie symbolami graficznymi O
Podmiot dostarczający audiowizualną usługę medialną na żądanie, uwzględniając stopień szkodliwości audycji powinien odpowiednio do wieku zaklasyfikować i oznaczyć symbolem graficznym swoje filmy (chyba, że są one bez ograniczeń wiekowych) zarówno w momencie jego wyboru z katalogu, jak i w trakcie jego trwania. Spośród monitorowanych stron zaledwie dwie oznakowywały audycje znakami graficznymi.

17 Badanie oglądalności i oceny kanałów lokalnych telewizji kablowych
Pentagon Research Warszawa, kwiecień 2016

18 Metodologia Badanie zostało zrealizowane w dniach 9 – 19 kwietnia 2016 roku na próbie 793 respondentów mających dostęp do lokalnych kanałów telewizji kablowej, która została wyodrębniona z próby osób zamieszkałych w miejscowościach i gminach w których takie kanały funkcjonują. Badanie zostało zrealizowane metodą ankiety internetowej wśród osób zarejestrowanych w internetowym panelu badawczym Pentagon Online ( Próba dobierana była metodą celową ze względu na warunki zamieszkiwania w określonej miejscowości oraz posiadania dostępu do jednego z kanałów lokalnych telewizji kablowych.

19 Lokalny program telewizyjny- oglądalność
Biorąc pod uwagę ostatnie dwanaście miesięcy, czy obejrzał(a) Pan(i) co najmniej jedną audycję nadawaną na lokalnym kanale? W 2014 roku zadeklarowało „tak oglądałem” 88,2% respondentów.

20 Częstotliwość oglądania lokalnego programu telewizji kablowej
Biorąc pod uwagę ostatnie dwanaście miesięcy, proszę wskazać, jak często oglądał(a) Pan(i) swój lokalny program.

21 Ocena poszczególnych aspektów programów telewizyjnych
Lokalne serwisy informacyjne Godziny nadawania lokalnego programu Dobór prezentowanych na antenie audycji Poziom merytoryczny reporterów i prezenterów Jak ocenia Pan(i) następujące aspekty programu lokalnego.

22 Ogólna ocena lokalnego programu telewizji kablowej

23 Źródła czerpania informacji na temat lokalnych wydarzeń
Z jakiego źródła czerpie Pan/Pani informacje dotyczące tematyki lokalnej? Proszę wskazać jedno, które jest dla Pana(i) najważniejsze.

24 Czy śledzi Pan(i) profil swojej telewizji w mediach społecznościowych?
Śledzenie profilu lokalnej telewizji kablowej w mediach społecznościowych Czy śledzi Pan(i) profil swojej telewizji w mediach społecznościowych? N = 580

25 Media społecznościowe, w których śledzone są profile lokalnych telewizji kablowych
W jakich mediach społecznościowych śledzi Pan(i) profil telewizji kablowej? N = 230

26 Serwisy internetowe, w których oglądane są programy lokalnej telewizji kablowej
W jakich serwisach internetowych oglądał(a) Pan(i) w ciągu ostatnich 90 dni programy telewizji kablowej za pośrednictwem Internetu? N = 231

27 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Michał Wiśniewski Departament Monitoringu


Pobierz ppt "Lokalne programy telewizyjne w Internecie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google