Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im"— Zapis prezentacji:

1 Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Armii Krajowej Obwodu „Głuszec” – Grójec. Grójec, 2017

2 Kierunek kształcenia –technik ekonomista
Technikum w zawodzie technik ekonomista Uczniowie są przygotowywani do życia w warunkach współczesnego świata, wykonywania pracy zawodowej i aktywnego funkcjonowania na zmieniającym się rynku pracy w Polsce i Europie.

3 Kierunek kształcenia - technik ekonomista c.d.
Przygotowuje absolwentów do realizacji zadań zawodowych takich jak: Planowanie i prowadzenie działalności gospodarczej Obliczanie podatków Prowadzenie spraw kadrowo-płacowych Prowadzenie rachunkowości Wykonywanie analiz i sporządzanie sprawozdań z działalności podmiotów prowadzących działalność gospodarczą

4 Z kim współpracujemy? Sąd Rejonowy w Grójcu Urząd Skarbowy w Grójcu
Urzędy Gmin powiatu grójeckiego Biura rachunkowe Banki i inne instytucje finansowe Jednostki prowadzące działalność gospodarczą, np. Cukiernicza Spółdzielnia Inwalidów „Jedność” w Grójcu, PPHU „Activ” w Belsku Dużym i inne

5 Procedura uzyskania dyplomu
Numer kwalifikacji Nazwa kwalifikacji Terminy A.35 Planowanie i prowadzenie działalności w organizacji Pod koniec klasy II (czerwiec) A.36 Prowadzenie rachunkowości Pod koniec pierwszego semestru klasy IV (styczeń) Certyfikat w języku angielskim, uznawany w Unii Europejskiej

6 Kształcenie zawodowe teoretyczne
Podstawy ekonomii Podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw Podstawy prawa Marketing Analiza ekonomiczna i sprawozdawczość Język obcy zawodowy w branży ekonomicznej Rachunkowość finansowa

7 Kształcenie zawodowe praktyczne
Działalność przedsiębiorstwa Kadry i płace Biuro rachunkowe

8 Umiejętności nabyte podczas kształcenia
Stosowanie zasad zarządzania zasobami rzeczowymi, finansowymi i ludzkimi Obliczanie i interpretowanie miar statystycznych Sporządzanie typowych dokumentów i sprawozdań dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstwa Posługiwanie się technicznymi środkami biurowymi Ewidencjonowanie operacji gospodarczych Prowadzenie rozliczeń finansowych z budżetem, Urzędem Skarbowym, instytucjami ubezpieczeniowymi i innymi jednostkami organizacyjnymi

9 Umiejętności nabyte podczas kształcenia – c.d.
Prowadzenie korespondencji w sprawach osobowych, finansowych i handlowych Organizowanie procesów logistycznych w jednostce gospodarczej Obliczanie wskaźników efektywności działania jednostki organizacyjnej Sporządzanie planów działania jednostki organizacyjnej Stosowanie przepisów prawa w zakresie wykonywania zadań zawodowych

10 Praktyki Młodzież realizuje praktyki zawodowe w jednostkach prowadzących działalność gospodarczą oraz w innych jednostkach organizacyjnych. Praktyki zawodowe w dziale zaopatrzenia, zbytu i rozliczeń podatkowych odbywają się w wymiarze 3 tygodni w klasie II. Praktyki zawodowe w dziale księgowości odbywają się w wymiarze 3 tygodni w klasie III.

11 Osiągnięcia Wysoka zdawalność egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie technik ekonomista Kontynuacja nauki na wyższych uczelniach, np. SGH, SGGW, UW i innych Liczne sukcesy w pracy zawodowej – kierownicze stanowiska w instytucjach powiatu grójeckiego Prowadzenie z sukcesem działalności gospodarczej przez absolwentów naszej szkoły, np. firma MAT-POL

12 Perspektywy pracy Absolwenci kierunku kształcenia technik ekonomista mogą znaleźć pracę w: Instytucjach administracji państwowej Przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych Biurach rachunkowych Instytucjach finansowych Mogą również podjąć własną działalność gospodarczą.

13 Pracownia ekonomiczna

14 Pracownia ekonomiczna

15 Możliwości rozwoju Absolwent szkoły w zawodzie technik ekonomista ma możliwość zdobycia nowego zawodu – technik rachunkowości po zdaniu egzaminu z kwalifikacji A.65 Rozliczanie wynagrodzeń i danin publicznych. Możliwość uzupełniania kwalifikacji stosownie do potrzeb rynku pracy oraz własnych zainteresowań i ambicji. Serdecznie zapraszamy!

16 Dziękujemy za uwagę „Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek” A. Einstein


Pobierz ppt "Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im"

Podobne prezentacje


Reklamy Google