Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWojciech Nowakowski Został zmieniony 6 lat temu
1
ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA KODOWANIE PRZEZ RYSOWANIE
LEKCJA 1 - OZOBOTY ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA KODOWANIE PRZEZ RYSOWANIE FILMIK 1 - OZOBOT - MAŁY SPRYTNY ROBOT DO NAUKI PROGRAMOWANIA FILMIK 2 - POZNAJ OZOBOTA
2
BUDOWA OZOBOTA Ozobot to prostota nauki programowania. Robot wprowadza dzieci i młodzież poprzez zabawę w świat nowych technologii. Ozobot jest gotowy do pracy w 2 sek. od wyjęcia z kapsuły i czeka na rozkazy. Rozumie kolorowe kody narysowane kredkami jak i te czytane z ekranu napisane w Scratch OzoBlockly.
3
OZOBOT BIT - budowa
4
OZOBOT – KALIBRACJA Kalibracja to procedura techniczna polegająca na zmianie parametrów urządzenia do pożądanych parametrów. Kalibracja to procedura techniczna polegająca na zmianie parametrów urządzenia do pożądanych parametrów.
5
OZOBOT – RYSOWANIE LINII
6
OZOBOT – RYSOWANIE KODÓW:
7
OZOBOT – UMIESZCZANIE KODÓW
8
Ozobot – zakres komend kodowanych kolorami
9
OZOBOT ZAKRES KOMEND KODOWANYCH KOLORAMI
Adres całej tablicy kodów:
10
ROBOTYKA - NAUKA PROGRAMOWANIA PROGRAMOWANIE Z KOMPUTEREM
FILMIK JAK ZACZĄĆ PRACĘ Z PROGRAMEM OZOBLOCKLY
11
PROGRAMOWANIE Z KOMPUTEREM w http://ozoblockly.pl
LEKCJA 2 - OZOBOTY PROGRAMOWANIE Z KOMPUTEREM w 1. W lewym górnym rogu wybieramy model robota: bit. 2. Wybieramy też poziom trudności: nowicjusz, początkujący, średni i zaawansowany. W zależności od wybranego poziomu będziemy mieć inną liczbę funkcji i inny wygląd komend. Pierwsze samodzielne próbki programowania: np. idź do przodu, skręć w lewo, obrót, itp.
12
MENU - OZOBLOCKLY
13
MENU OZOBLOCKLY
14
MENU OZOBLOCKLY
15
MENU OZOBLOCKLY
16
PROGRAMOWANIE NA KOMPUTERZE w http://ozoblockly.pl
POZIOM 1 – NOWICJUSZ Załaduj przykładowe programy: Łyżwiarstwo Parkowanie POZIOM 2 - POCZĄTKUJĄCY Załaduj przykładowe programy: Evo Dance Spacer po kwadracie
17
MENU OZOBLOCKLY POZIOM 2 POCZĄTKUJĄCY
18
Wykonaj to ćwiczenie przy użyciu pętli.
POZIOM 2 POCZĄTKUJĄCY Wykonaj to ćwiczenie przy użyciu pętli.
19
POZNAJEMY PROGRAM OZOBLOCKLY GAMES http://games.ozoblockly.com/
FILMIK SAMOUCZEK DO ĆWICZEŃ OPARTY NA OBRAZKACH – 2 POZIOMY PROGRAMOWANIA Z OZOBOT
20
Program Games Ozoblockly http://games.ozoblockly.com/
POZIOM 1 10 ćwiczeń
21
PROGRAMOWANIE NA KOMPUTERZE w http://games.ozoblockly.com/
POZIOM 1 /10 etapów/ Ćwiczenie Poznajemy Ozoboty i środowisko ich pracy /1-3 LEVEL/ Wizualny edytor do programowania samodzielnego za pomocą puzzli/bloczków Poznanie zasad obsługi Ozobotów i środowiska pracy edytora Ozoblockly. Wprowadzenie pojęcia algorytm i wskazanie przykładów algorytmów z różnych dziedzin życia.
22
Ćwiczenie 2. Projektujemy zadania dla Ozobota – polecenie „kopiuj”
Ćwiczenie 2. Projektujemy zadania dla Ozobota – polecenie „kopiuj”. /4 LEVEL/ Poznanie polecenia „kopiuj” i zasad jego wykorzystania. Doskonalenia umiejętności posługiwania się programem „Ozoblockly” i robotami – Ozobotami.
23
Ćwiczenie 3. Programowanie Ozobotów – polecenia powtarzające się
Ćwiczenie 3. Programowanie Ozobotów – polecenia powtarzające się /8-10 LEVEL/ Wykorzystanie pętli (loop) – powtarzających się poleceń, podczas programowania Ozobotów. (pisanie procedur minimalizujących i długość i czas działania robotów) UWAGA! Do ćwiczenia 3 przystępujemy tylko pod warunkiem ukończenia wszystkich poprzednich ćwiczeń, tj., /1 – 7 LEVEL. / Zadania 4 i 7 (nie mają aktywnej opcji Run) wymagają załadowania procedury do Ozobota. Wszystkie poprawnie rozwiązane zadania świecą się kolorem żółtym.
24
Program Games Ozoblockly http://games.ozoblockly.com
POZIOM 2 /stosuj pętle = powtarzaj czynność/
27
Stosowanie polecenia „kopiuj” (duplikate) W tym celu prawym przyciskiem myszy klikamy na funkcję, którą chcemy wykorzystać jeszcze raz [1]. Pojawia się menu kontekstowe, a na pierwszej pozycji opcja „Duplikate” – kopiuj.
33
Rozwiązanie ćwiczenia 8. – zastosuj pętle (powtórz)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.