Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Rzeźba klasycystyczna i romantyczna
2
Rzeźba klasycystyczna
Wzorowana na antycznych dziełach, wiernie je przypominają Klasyczne zasady kompozycji Dążenie do doskonałości formy Idealizacja kształtów Stroje i fryzury wzorowane na modzie antycznej Uniwersalna koncepcja piękna stworzona przez Greków Rzeźby nie oddają uczuć i emocji artysty materiał: biały marmur carrara Powierzchnia starannie wygładzona Przewaga pionów i poziomów, unikanie wyraźnych gestów
3
François Rude Marsylianka, 1836, Łuk Triumfalny w Paryżu
Rzeźba romantyczna Krzyżujące się kierunki, mocno zaakcentowane skosy Zawiła, splątana grupa, zbudowana piętrowa Dynamizm Wyraźne gesty Alegoria zwycięskiej walki o wolność Postacie: herosi ubrani w antyczne zbroje François Rude Marsylianka, 1836, Łuk Triumfalny w Paryżu
4
Rzeźba romantyczna Zaduma nad czasem i przemijaniem
Alegoryczny gest pełen bólu i rozpaczy, rezygnacji Kompozycja rozluźniona, Swobodne zestawienie form, jakby przypadkowe Melancholijny, liryczny nastrój Chęć przemówienia do widza, wyrażenie uczuć Stefano Ricci, Nagrobek Michała Bogorii Skotnickiego, po1808, Katedra na Wawelu, krajów
5
Antonio Canova Amor i Psyche, 1787, Luwr, marmur
Dążenie do osiągnięcia idealnej harmonii Oparcie kompozycji na schemacie równoważących się linii diagonalnych Finezyjny modelunek ciała Pełnie wdzięku upozowanie figur
6
Antonio Canowa Posąg siostry Napoleona I, Pauliny Borgheze, tzw
Antonio Canowa Posąg siostry Napoleona I, Pauliny Borgheze, tzw. Wenus Zwycięska , marmur, Galeria Borgheze, Rzym Idealizacja portretu typowa dla klasycyzmu Połączenie portretu współczesnej kobiety z antycznym ciałem bogini
7
Canova ANTONIO, Nagrobek Marii Krystyny Austriackiej, kościół Augustianów, Wiedeń, 1805
8
Antonio Canova, Trzy Gracje, 1814-1817, Ermitaż
9
Antonio Canova Henryk Lubomirski jako Amor, 1786-1788, Galeria Rzeźb zamku w Łańcucie
10
Bertel Thorvaldsen, Mikołaj Kopernik, 1825, Warszawa
11
Bertel Thorvaldsen, Książe Józef Poniatowski, 1827, Warszawa
13
Bertel Thorvaldsen, Grobowiec Włodzimierza Potockiego, po 1820, Katedra na Wawelu
14
Bertel Thorvaldsen, Ganymedes, 1817, Thorvaldsens Museum, Dania
15
Bertel Thorwaldsen, Trzy Gracje i Amor, 1817-1819, Thorvaldsens Museum
16
Psyche omdlewająca, 1830, Jakub Tatarkiewicz, Kraków
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.