Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Komisje Dialogu Obywatelskiego
KTO ? Każda organizacja pozarządowa, prowadząca działalność statutową w ramach obszaru zainteresowania danej KDO. Urzędnicy i przedstawiciele jednostek organizacyjnych JAK ? Organizacja pozarządowa zgłasza chęć przystąpienia do KDO Przewodniczącemu, dołączając do zgłoszenia statut. Przewodniczący KDO, po uprzednim wyrażeniu opinii przez dyrektora właściwej komórki organizacyjnej Urzędu Miasta Poznania, informuje o przystąpieniu organizacji pozarządowej do KDO członków komisji. Dyrektor komórki organizacyjnej Urzędu Miasta Poznania deleguje przedstawicieli Miasta do KDO.
2
Komisje Dialogu Obywatelskiego
KDO tworzona na czas nieokreślony ma charakter inicjatywno-doradczy może wyodrębniać tematyczne zespoły robocze KDO mogą obradować wspólnie (ustalają wówczas zakres, termin i formę współpracy) .
3
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Przewodniczący: wybierany większością głosów kieruje pracami KDO wybierany na dany rok kalendarzowy opcjonalnie wspierany przez prezydium (w skład którego wchodzą minimum jeden wiceprzewodniczący i jeden sekretarz) ustala termin i miejsce posiedzenia we współpracy z wydziałem posiedzenie Komisji może być również zwołane na wniosek co najmniej 3 członków Komisji .
4
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Obrady ogłoszenie o obradach na 7 dni przed spotkaniem porządek obrad Komisji przyjmuje się na początku każdego posiedzenia w drodze głosowania. Każdy z członków komisji ma prawo zgłosić propozycje do porządku obrad posiedzenia nie rzadziej niż raz na kwartał posiedzenia mogą odbywać się także w miejscach prowadzenia działalności przez organizacje pozarządowe głosowania odbywają się w trybie jawnym lub tajnym decyzje zapadają zwykłą większością głosów członków Komisji obecnych na posiedzeniu. W przypadku równej liczby głosów Komisja stara się wypracować konsensus. W sytuacji braku zgody Komisja nie zajmuje stanowiska w danej sprawie. .
5
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Obrady głosowania zwykłą większością głosów osób obecnych na spotkaniu. kworum wymagane dla ważności posiedzenia KDO stanowi 1/3 ogólnej liczby wszystkich członków, przy czy kworum nie może stanowić mniej niż 6 osób i jest zaokrąglane w górę do pełnej liczby członków. każdy przedstawiciel organizacji pozarządowej należącej do KDO podczas jej posiedzeń może reprezentować tylko jedną organizację i ma jeden mandat do głosowania protokół z obrad wraz z listą obecności .
6
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Wystąpienie z KDO/ Rozwiązanie KDO W przypadku nieobecności przedstawiciela danej organizacji pozarządowej na kolejnych trzech posiedzenia KDO Przewodniczący wystosowuje zapytanie do organizacji, czy podtrzymuje ona swoje członkostwo w KDO. Jeżeli organizacja nie uczestniczy w kolejnych dwóch posiedzeniach KDO po otrzymaniu zapytania, uznane jest to jako deklaracja wystąpienia i następuje skreślenie z listy członków KDO. Organizacja może zrezygnować z uczestnictwa w KDO poprzez złożenie do Przewodniczącego KDO pisemnej deklaracji wystąpienia z KDO. KDO ulega rozwiązaniu, jeśli na kolejnych trzech posiedzeniach liczba przedstawicieli organizacji pozarządowych należących do KDO wynosić będzie mniej niż 6.
7
Komisje Dialogu Obywatelskiego
ZADANIA KDO: współpraca z właściwą merytorycznie komórką organizacyjną Urzędu Miasta Poznania w celu polepszenia i podwyższenia efektywności działań kierowanych do mieszkańców Miasta Poznania; opiniowanie dokumentów i projektów aktów prawnych wydawanych przez organy Miasta w zakresie działalności danej KDO; określanie potrzeb społecznych i sposobu ich zaspokajania; występowanie do organów Miasta Poznania z odpowiednimi wnioskami w zakresie swojej działalności;
8
Komisje Dialogu Obywatelskiego
KDO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO aktywna współpraca, w tym opiniowanie projektów aktów prawnych na wniosek Rady przez KDO; przedstawiciele KDO mogą brać udział w posiedzeniach Rady z głosem doradczym; przedstawiciele KDO posiadają inicjatywę wnoszenia tematów do harmonogramu prac Rady
9
Komisje Dialogu Obywatelskiego
KDO A RADA – „różnice w pigułce” KDO To zgodnie z ustawą zespół. KDO doradza i inicjuje. Współpracuje przy tworzeniu projektów. Przygotowuje opinie i wnioski. Skład KDO ma formułę otwartą (można przystąpić w każdej chwili). Kdo funkcjonuje w sposób ciągły. RADA Zgodnie z ustawą jest organem. Rada opiniuje i konsultuje. Przygotowuje uchwały, stanowiska, opinie. Skład Rady jest stały. Powoływana jest cyklicznie, co 2 lata. .
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.