Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zmysły i Zdarzenia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zmysły i Zdarzenia."— Zapis prezentacji:

1 Zmysły i Zdarzenia

2 Część 1: Zmysły

3 Zmysły i zdarzenia Dzięki naszym zmysłom odbieramy bodźce (zdarzenia) z otoczenia. Ale jak to się dzieje? Jak wygląda ten proces w naszym ciele?

4 Krok 1: Odbiór bodźców (zdarzeń)
Najpierw, jeden lub kilka Twoich zmysłów odbiera pewną informację, np: Coś ładnie pachnie... Zobacz, kot! Czy ja wiszę do góry nogami?!

5 Krok 2: Przesyłanie informacji
Następnie, informacja jest przesyłana z tego narządu (np. z oczu) do Twojego mózgu za pomocą łączników w Twoim ciele, które nazywamy nerwami. Mózg

6 Krok 3: Przetwarzanie informacji
Teraz wszystko zależy od Twojego mózgu. Mózg odbiera informacje ze wszystkich Twoich zmysłów i zastanawia się, co zrobić…

7 Krok 4: Podjęcie działania
Gdy Twój mózg podejmie decyzję, jakie podjąć działanie, wysyła instrukcję nerwami do tych części ciała, które muszą o tym wiedzieć. Mózg

8 Część 2: Obsługa zdarzeń przez Dasha i Dota

9 Events and Events Handlers
Programiści wyróżniają zdarzenia (events) i obsługiwaczy zdarzeń (event handlers). Zdarzenia to sytuacje, które mają miejsce poza programem. Obsługiwacz zdarzenia mówi programowi, jak ma zareagować na dane zdarzenie.

10 Roboty i zdarzenia Roboty również mają „zmysły”,
nazywa się je sensorami. Czy jesteś w stanie podać kilka sytuacji (zdarzeń), na jakie reaguje Dash i Dot? Piszemy programy, które stają się mózgiem robotów. Roboty zareagują więc tylko na te zdarzenia, na jakie zaprogramujesz je, by zareagowały!

11 Roboty i zdarzenia Dash Dot

12 Dash wykrycie przeszkody
przed robotem z lewej strony z prawej strony z tyłu robota główny biały przycisk na głowie przyciski na głowie z odpowiednią ilością kropek Dash klaśnięcie zmiana położenia w pionie (podniesienie) kiedy zobaczę Dota głos uderzenie w przeszkodę

13 Dot zmiana pozycji Dota (oko Dota patrzy): główny biały
przycisk na głowie turlaj Dotem przyciski na głowie z odpowiednią ilością kropek potrząśnij Dota Dot klaśnięcie podrzut w dół w lewą stronę w prawą stronę zmiana pozycji Dota (oko Dota patrzy):

14 Programowanie Dasha i Dota
W Blockly obsługiwaczy zdarzeń znajdziemy w dwóch miejscach: Start: te bloczki kontrolują, kiedy Dash lub Dot ma zacząć program. Control: te bloczki kontrolują, czy Dash lub Dot ma coś wykonać, jak długo ma to trwać i ile razy dana czynność ma się powtórzyć.

15 Zadanie dla ucznia


Pobierz ppt "Zmysły i Zdarzenia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google