Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Zmysły i Zdarzenia
2
Część 1: Zmysły
3
Zmysły i zdarzenia Dzięki naszym zmysłom odbieramy bodźce (zdarzenia) z otoczenia. Ale jak to się dzieje? Jak wygląda ten proces w naszym ciele?
4
Krok 1: Odbiór bodźców (zdarzeń)
Najpierw, jeden lub kilka Twoich zmysłów odbiera pewną informację, np: Coś ładnie pachnie... Zobacz, kot! Czy ja wiszę do góry nogami?!
5
Krok 2: Przesyłanie informacji
Następnie, informacja jest przesyłana z tego narządu (np. z oczu) do Twojego mózgu za pomocą łączników w Twoim ciele, które nazywamy nerwami. Mózg
6
Krok 3: Przetwarzanie informacji
Teraz wszystko zależy od Twojego mózgu. Mózg odbiera informacje ze wszystkich Twoich zmysłów i zastanawia się, co zrobić…
7
Krok 4: Podjęcie działania
Gdy Twój mózg podejmie decyzję, jakie podjąć działanie, wysyła instrukcję nerwami do tych części ciała, które muszą o tym wiedzieć. Mózg
8
Część 2: Obsługa zdarzeń przez Dasha i Dota
9
Events and Events Handlers
Programiści wyróżniają zdarzenia (events) i obsługiwaczy zdarzeń (event handlers). Zdarzenia to sytuacje, które mają miejsce poza programem. Obsługiwacz zdarzenia mówi programowi, jak ma zareagować na dane zdarzenie.
10
Roboty i zdarzenia Roboty również mają „zmysły”,
nazywa się je sensorami. Czy jesteś w stanie podać kilka sytuacji (zdarzeń), na jakie reaguje Dash i Dot? Piszemy programy, które stają się mózgiem robotów. Roboty zareagują więc tylko na te zdarzenia, na jakie zaprogramujesz je, by zareagowały!
11
Roboty i zdarzenia Dash Dot
12
Dash wykrycie przeszkody
przed robotem z lewej strony z prawej strony z tyłu robota główny biały przycisk na głowie przyciski na głowie z odpowiednią ilością kropek Dash klaśnięcie zmiana położenia w pionie (podniesienie) kiedy zobaczę Dota głos uderzenie w przeszkodę
13
Dot zmiana pozycji Dota (oko Dota patrzy): główny biały
przycisk na głowie turlaj Dotem przyciski na głowie z odpowiednią ilością kropek potrząśnij Dota Dot klaśnięcie podrzut w dół w lewą stronę w prawą stronę zmiana pozycji Dota (oko Dota patrzy):
14
Programowanie Dasha i Dota
W Blockly obsługiwaczy zdarzeń znajdziemy w dwóch miejscach: Start: te bloczki kontrolują, kiedy Dash lub Dot ma zacząć program. Control: te bloczki kontrolują, czy Dash lub Dot ma coś wykonać, jak długo ma to trwać i ile razy dana czynność ma się powtórzyć.
15
Zadanie dla ucznia
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.