Wycieczka do Ogrodzieńca

Prezentacja na temat: "Wycieczka do Ogrodzieńca"— Zapis prezentacji:

1 Wycieczka do Ogrodzieńca
Klasa VI B

2 „Żyjesz tylko raz” Propagujemy ruch na świeżym powietrzu – realizujemy program: Szkoła Promująca Zdrowie

3 Plan wycieczki Wizyta w Parku Doświadczeń Fizycznych Zwiedzanie zamku
Rekonesans w Parku Miniatur Dom Legend i Strachów Tor saneczkowy i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu

4 Park Doświadczeń Fizycznych

5 Zamek w Ogrodzieńcu

6 Park Miniatur

7 Dom Legend i Strachów

8 Tor saneczkowy

9 Opis wycieczki do Ogrodzieńca
W dniu roku pojechaliśmy na wycieczkę do Ogrodzieńca. Na początku odwiedziliśmy Park Doświadczeń Fizycznych, w którym wszyscy miłośnicy dobrej zabawy mogą wziąć udział w niesamowitej przygodzie. Tam dowiedzieliśmy się, jak działają podstawowe prawa fizyki! Tam rzeczy, które na pozór wydają się niemożliwe – stały się możliwe! W Parku Doświadczeń Fizycznych zdecydowanie najbardziej podobał nam się symulator dachowania oraz żyroskop.

10 Nie mogliśmy ominąć miejsca, w którym odbija się nasza historia!
Zamek Ogrodzieniec to nie tylko piękno ruin, ale też atrakcyjne wystawy przypominające o minionych dziejach. Otworem stoi Muzeum Zamkowe prezentujące informacje o przeszłych i obecnych losach Zamku.

11 Następnie w Parku Miniatur zobaczyliśmy Szlak Orlich Gniazd w skali 1:25 rozciągający się od Krakowa aż po Częstochowę. Makiety zamków i warowni odtworzone zostały zgodnie z prawdą historyczną, a samo wykonanie makiet poprzedziły wielomiesięczne poszukiwania i opracowywania dokumentacji historycznej. Obiekty, które są prezentowane w Parku Miniatur zostały umieszczone w otwartej przestrzeni, ponieważ oprócz samych budowli pokazano także interesujące ukształtowanie Jury - malownicze doliny i kaniony o spadzistych stokach oraz urwiste skalne ściany, na których usadowione są zamki.

12 W Parku Miniatur można zobaczyć także repliki machin oblężniczych z okresu średniowiecza m. in. katapultę, balistę – rodzaj kuszy na kołach, a także trebusz – efektowną machinę miotającą pociski, przypominającą mechaniczną procę. Prezentowane machiny zostały wykonane w skali 1:1 dzięki czemu pomogą przybliżyć sposoby prowadzenia walk zbrojnych z XIV, XV i XVI w.

13 Kolejną atrakcją był Dom Legend I Strachów, Przechodząc przez wrota tego domu przenosisz się w świat baśni oraz legend, z których słynie Jura Krakowsko-Częstochowska. Chcesz stanąć oko w oko z potężnym czarnym psem, poznać sylwetkę białej damy lub zostać otoczonym przez potężne nietoperze? Warto było osobiście się przekonać, jak straszne są postacie przedstawiające wydarzenia, które wg wielu tajemniczych i owianych grozą opowieści - wydarzyły się naprawdę.

14 Największą dozę emocji dostarczył nam Tor Saneczkowy
Największą dozę emocji dostarczył nam Tor Saneczkowy! Dzięki pięknie oddanemu w scenerii zamku Ogrodzienieckiemu torowi zjazdowemu z licznymi zakrętami oraz specjalnie przygotowanym wózkom, mogliśmy pomknąć z niespotykanie dotąd prędkością! Dbając o nasze zdrowie nie zapomnieliśmy zjeść zdrowej i smacznej zupy pomidorowej w Jurajskiej Karczmie.

Pobierz ppt "Wycieczka do Ogrodzieńca"