Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Edukacja matematyczna i przyrodnicza

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Edukacja matematyczna i przyrodnicza"— Zapis prezentacji:

1 Edukacja matematyczna i przyrodnicza
EWALUACJA WEWNĘTRZNA Edukacja matematyczna i przyrodnicza w kształceniu ogólnym Wykonawcy ewaluacji: mgr D. Grocka- Czepiczek mgr K. Kupisiewicz- Wojnowska Koordynator ewaluacji - mgr A. Górnik

2 PYTANIA KLUCZOWE: Przygotowywanie uczniów do konkursów matematycznych i przyrodniczych szkolnych i międzyszkolnych. Jakie działania są podejmowane w szkole, by zainteresować uczniów edukacją matematyczno- przyrodniczą? Czy w szkole edukacja matematyczno- przyrodnicza jest prowadzona na odpowiednim poziomie?  Czy rodzice są świadomi jak ważną rolę w życiu pełni wiedza matematyczno- przyrodnicza.  Jakie działania są podejmowane w szkole w celu wyrównania szans wszystkich uczniów w zakresie edukacji matematyczno- przyrodniczej?

3 W badaniu brało udział 61 uczniów z oddziałów II- VI.
Uczniowie odpowiedzieli na 6 pytań. 1. Czy znane Ci są konkursy matematyczne? MIKI TAK /NIE Kangur TAK /NIE Eko- maniak TAK /NIE 2. Czy w czasie zajęć matematycznych i przyrodniczych zawsze otrzymasz to czego oczekujesz, poznajesz nowe rzeczy i możesz liczyć na pomoc nauczyciela? TAK NIE 3. Czy przyroda, matematyka twoim zdaniem będzie przydatna w Twoim dalszym życiu???

4 4. Czy uczestniczysz w zajęciach dodatkowych, wyrównawczych z matematyki, przyrody?
TAK NIE TYLKO WTEDY, GDY POTRZEBUJĘ 5. Czy to, czego nauczyłeś się na lekcjach matematyki i przyrody jest Ci przydatne w codziennym życiu?? 6. Które formy pracy na lekcjach lubisz najbardziej? (możesz zaznaczyć max. 2 odpowiedzi) a) praca z podręcznikiem b) lekcja z wykorzystaniem projektora c) doświadczenia, obserwacje, pokaz d) praca samodzielna e) przedstawienie nowych wiadomości przez nauczyciela

5 1. Czy znane Ci są konkursy matematyczne i przyrodnicze?
MIKI TAK /NIE Kangur TAK /NIE Eko- maniak TAK /NIE Wykres przedstawia – ile osób zna poszczególne konkursy

6 2. Czy w czasie zajęć matematycznych i przyrodniczych zawsze otrzymasz to czego oczekujesz, poznajesz nowe rzeczy i możesz liczyć na pomoc nauczyciela? TAK NIE

7 3. Czy przyroda, matematyka twoim zdaniem będzie przydatna w Twoim dalszym życiu???
TAK NIE

8 4. Czy uczestniczysz w zajęciach dodatkowych, wyrównawczych z matematyki, przyrody?
TAK NIE TYLKO WTEDY, GDY POTRZEBUJĘ

9 5. Czy to, czego nauczyłeś się na lekcjach matematyki i przyrody jest Ci przydatne w codziennym życiu?? TAK NIE

10 6. Które formy pracy na lekcjach lubisz najbardziej
6. Które formy pracy na lekcjach lubisz najbardziej ? (możesz zaznaczyć max. 2 odpowiedzi) a) praca z podręcznikiem b) lekcja z wykorzystaniem projektora c) doświadczenia, obserwacje, pokaz d) praca samodzielna e) przedstawienie nowych wiadomości przez nauczyciela

11 W badaniu brało udział 65 rodziców
Rodzice odpowiedzieli na 5 pytań. 1. Czy słyszeli Państwo o konkursach na terenie naszej szkoły? a) Miki klas TAK /NIE b) Kangur TAK /NIE c) Eko- maniak TAK /NIE 2. Czy według Państwa edukacja matematyczno- przyrodnicza prowadzona jest systematycznie i w sposób rzetelny? TAK NIE Nie mam zdania 3. Czy jesteście Państwo świadomi jak ważną rolę w życiu pełni wiedza matematyczno- przyrodnicza?

12 4. Czy Państwa dzieci uczestniczą w zajęciach dodatkowych, wyrównawczych w edukacji matematyczno-przyrodniczej? TAK NIE W MIARĘ POTRZEB 5. Które formy pracy na lekcjach Państwa dziecko lubi najbardziej?: a) praca z podręcznikiem b) lekcja z wykorzystaniem projektora c) doświadczenia, obserwacje, pokaz d) praca samodzielna e) przedstawienie nowych wiadomości przez nauczyciela

13 Czy słyszeli Państwo o konkursach na terenie naszej szkoły?
a) Miki klas TAK /NIE b) Kangur TAK /NIE c) Eko- maniak TAK /NIE Wykres przedstawia, jaki procent osób słyszało o poszczególnych konkursach?

14 Czy według Państwa edukacja matematyczno- przyrodnicza prowadzona jest systematycznie i w sposób rzetelny? TAK NIE Nie mam zdania

15 Czy jesteście Państwo świadomi jak ważną rolę w życiu pełni wiedza matematyczno- przyrodnicza?
TAK NIE Nie mam zdania

16 Czy Państwa dzieci uczestniczą w zajęciach dodatkowych, wyrównawczych w edukacji matematyczno-przyrodniczej? TAK NIE W MIARĘ POTRZEB

17 Które formy pracy na lekcjach Państwa dziecko lubi najbardziej?:
a) praca z podręcznikiem b) lekcja z wykorzystaniem projektora c) doświadczenia, obserwacje, pokaz d) praca samodzielna e) przedstawienie nowych wiadomości przez nauczyciela

18 WNIOSKI Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ:
1.W szkole podejmowane są szerokie działania w celu zainteresowania uczniów od najmłodszych lat edukacją matematyczną jak i przyrodniczą. Jest to opinia uczniów jak i ich rodziców 2. Działania nauczycieli w kwestii przekazywania wiedzy są zgodne z oczekiwaniami uczniów 3. Uczestnictwo w zajęciach dodatkowych i wyrównawczych z zakresu tej edukacji wpływa korzystnie na rozwój i usystematyzowanie tej wiedzy oraz umiejętności 4. Uczniowie i rodzice dostrzegają użyteczność praw przyrody i matematyki w życiu każdego człowieka 5. Uczniowie preferują lekcje z szerokim wykorzystaniem nowoczesnych technologii informatycznych , doświadczeń, obserwacji i pokazów . Nie wykluczają również tradycyjnych metod nauczania. Podobne wnioski można wyciągnąć z ankiet rodziców

19 6. Rodzice jak i dzieci znają szeroką ofertę konkursów szkolnych, międzyszkolnych a nawet międzynarodowych z dziedzin nauk matematyczno-przyrodniczych w naszej szkole. Chętnie biorą w nich udział , czego dowodem są wyniki tegoroczne w MIKI ( I miejsce) i w Kangurze ( 6 wyróżnień) 7. Według rodziców edukacja matematyczno-przyrodnicza w naszej szkole jest prowadzona w sposób systematyczny i rzetelny. WNIOSKI NA PRZYSZŁOŚĆ . 1. W przyszłym roku nadal kontynuować tradycyjne już konkursy matematyczno-przyrodnicze MIKI, KANGUR, EKO-MANIAK 2. Zainteresować treściami matematyczno-przyrodniczymi więcej uczniów klas młodszych 3. Nadal uatrakcyjniać metody swojej pracy z uczniami wykorzystując zdobycze nowoczesnych technik multimedialnych

20 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!!!

21


Pobierz ppt "Edukacja matematyczna i przyrodnicza"

Podobne prezentacje


Reklamy Google